Volvo240TurboInercooler Skrevet Oktober 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2005 Er det mange av dere som kjører med datasprut? Tenker på og kjøpe meg Electromotive Tec3r sprutet, noen som har erfaring med og montere datasprut? Er det vanskelig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Oktober 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2005 ingenting er vanskelig, om du kan det. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Oktober 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2005 Det er vell der det ligger wtf? hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ben are Skrevet Oktober 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2005 Datasprut er ikke vanskelig om man har litt praktisk sans og bare er fornuftlig! ALT er fakktisk logiskt når det gjelder datasprut.... Og for all del, LES BOKA!!!! Siter Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Oktober 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2005 Nå har bilen stått hos volvo i en uke, bjynner og bli utolmodig. De har ikke bjynt på den enda. Snakket med Frode Haugen på boostshop i dag, han skulle ha 18500 for et Electromotive Tec3r sprut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Oktober 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2005 Nå har bilen stått hos volvo i en uke, bjynner og bli utolmodig. De har ikke bjynt på den enda. Snakket med Frode Haugen på boostshop i dag, han skulle ha 18500 for et Electromotive Tec3r sprut. da kunne du jo heller kjøpt deg en b230ft? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Oktober 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2005 Ikke snakk om det. Har brukt ALT for mye penger på den game ET motoren nå at jeg kunne kjøpt en B230FT fra 98.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ben are Skrevet Oktober 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2005 B23ET er en bra motor for turbo bygging det, hvist det var den det var snakk om her? Etter min mening ikke no behov for å skulle bygge på 230FT selv om du skal ha deg datasprut! I helt orginal forfattning vil det være 23etn du klarer å ta mest ut av med tanke på holdbarhet og potensiale i "longblokk" Siter Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Oktober 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2005 Skal bygge videre på den ja. Men det har gått noen penger i overhalingsdeler, clutch osv +++ Til den ET en...Vet ikke om du har sett hvordan den så ut før jeg overhalte den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ben are Skrevet Oktober 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2005 nei har ikke sett det! Siter Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Oktober 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2005 Så ut sånn som dette... http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=83334&highlight=B23ET Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Oktober 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2005 B23ET er en bra motor for turbo bygging det, hvist det var den det var snakk om her? Etter min mening ikke no behov for å skulle bygge på 230FT selv om du skal ha deg datasprut! I helt orginal forfattning vil det være 23etn du klarer å ta mest ut av med tanke på holdbarhet og potensiale i "longblokk" vel, både og.. blokken til b230 har jevnere støping. pre 89 b230 er svakere enn b23, pga. rådelager og råder. men feks. 95' ft/et er bedre på alle måter, enn b23, i min oppfattning. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Oktober 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2005 Ja, men hovedforskjellen er vell underspylinga. Har B230FT M-råder og smidde stempler? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ben are Skrevet Oktober 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2005 Ja en nyere 230motor har et mye bedre potensialet for effekt utak skjenerelt! Men da snakker vi 500HK+++ her! Med org innmat på disse to motorene er det vel ganske likt med muligheter! Men toppen på 23etn har et mye bedre potensialet en 230n. Samt den har smidde stempler, smidd veiv og smidde råder! Med nye råder i 23ETn trenger du ikke bekymre deg før du har pasert 500HK. Hadde jeg fått valgt mellom disse to hadde jeg også gått for en nyere 230 motor med underspyling! Men hadde jeg hatt en 23et, hadde jeg aldrig byttet den ut mot en 230 bare for å gjøre det! Siter Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Oktober 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2005 Ja en nyere 230motor har et mye bedre potensialet for effekt utak skjenerelt! Men da snakker vi 500HK+++ her! Med org innmat på disse to motorene er det vel ganske likt med muligheter! Men toppen på 23etn har et mye bedre potensialet en 230n. Samt den har smidde stempler, smidd veiv og smidde råder! Med nye råder i 23ETn trenger du ikke bekymre deg før du har pasert 500HK. Hadde jeg fått valgt mellom disse to hadde jeg også gått for en nyere 230 motor med underspyling! Men hadde jeg hatt en 23et, hadde jeg aldrig byttet den ut mot en 230 bare for å gjøre det! nei, det jeg ville påpeke her, er at sprut'et koster mer enn en b230ft/fk. selv om han bytter sprut, vil jo turbo, dyser, etc. begrense hvor mye effekt han kan dra ut. 220-240hk blir vel maks på de dysene og den turbo'en? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.