Gå til innhold

Endringer av høyde og bredde på et bodykit

Ranger emnet


spnDude

Anbefalte innlegg

det kommer jo helt ann på bilen og kitet da...du risikerer jo å måtte lage for eks fronten smalere og sideskjørta kortere...men hvis du er smart så finner du kit til en bil som er mer eller mindre samme størrelse som den kitet egentlig er til...da blir det mest å lage nye fester...vil anbefale og bruke "stålnett" i tilegg til glasfiber..sry for at jeg ikke husker hva det heter, men er omtrent som hønsenetting bare ca 100 ganger mindre "hull" mellom trådene...litt greit at det ikke knekker et års tid etter det er satt på ;=)

- 76 Datsun 100a, Bygges opp

- 73 Opel GT, Bygges opp,Nyeste:Skinnseter

- 91 Opel Kadett E, RIP

-94 Mitsubishi Galant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hva du mener, ligner litt på mygg netting eller noe sånt..

Men hvis jeg har funnet et kit, og funnet en bil jeg skal ha det på..

 

Hvor finner jeg dimensjonene på bilen som kittet egentlig er til og dimensjonene til bilen jeg skal ha den til, slik at jeg finner forskjellene?

 

Jeg har prøvd å søkt på google.no, men finner bare sånne reviews og andre ting..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Jeg skjønner hva du mener, ligner litt på mygg netting eller noe sånt..

Men hvis jeg har funnet et kit, og funnet en bil jeg skal ha det på..

 

Hvor finner jeg dimensjonene på bilen som kittet egentlig er til og dimensjonene til bilen jeg skal ha den til, slik at jeg finner forskjellene?

 

Jeg har prøvd å søkt på google.no, men finner bare sånne reviews og andre ting..

 

hm..hvis det er en bil som det går en del av så kan du jo prøve å finne noen som har den eller finne en hos en bilselger...rett og slett bare ta mål :P da finner du ca hvertfall...hvis du skal bygge ut så må du hvertfall tenke før du kjøper...du må ha et kit som du ser enkle steder å sette inn forlengelse..ta for eks fronter med stor grill midt i, der vi du ha en fin mulighet til å skjøte midt på siden det er lite der fra før av...Du kan lage en form av det området du vil forlenge, da får du en ny del som er like stor som orginalen, kapp den rett midt på...så må du få alt til å se likt ut(lykke til :P) og feste det sammen...er ikke umulig...men veldig enig i at du bør finne deg noe som er for stort! bare at jeg tipper du allerede har funnet det du vil ha så da kan jo dette være nyttig :)

- 76 Datsun 100a, Bygges opp

- 73 Opel GT, Bygges opp,Nyeste:Skinnseter

- 91 Opel Kadett E, RIP

-94 Mitsubishi Galant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kjenner til problemstillingen. Det produseres ikke en eneste stylingdel til bilen min. Så da søkte jeg rundt på nettet etter biler som var like brede som min. Det viste seg å være en skoda octavia. Så bestilte jeg en evo VII front til octaviaen. Men den strakk ikke langt nok bakover slik at den dekket ikke frem til hjulbuene. Det endte med at jeg måtte feste støtfangeren lengre bakover, slik at hele fronten kom lengre bakover og jeg fikk strukket den bak til hjulbuene. Ble naturligvis en del arbeid, men det går ann å få til ting. Alt er ikke nødt til å være spesiallaget for akkurat din bil!

Go your own way!

87 Pontiac Firebird Trans Am

91 Chrysler Saratoga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår