Volvo240TurboInercooler Skrevet Oktober 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 så det sitter smidde stempler veiv råder underspling etc på en standard 2 liter ohc da eller? tror ikke det nei! Hvor i helvete får du det fra?? Det er ikke underspyling orginalt på en Cosworth. Hør nå her: Er det noen som har sakt at det er orginal ohc bunndel? nei! Men ford har laget ALT utenom toppen som er cosworth, Ford kan lage smidde stempler, råder og veiv de også vet du! Du har jo noe som heter Ford Racing f.eks Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Oktober 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 å jo, underspyling er standard på cosworth motoren Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Oktober 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 Tror ikke det er underspyling på de orginalt asså. Snakket nettopp med søskenbarnet mitt (cosworth fanatiker), han mente at cosworth har bygget motorene men de har ikke laget delene. Det er det ford som har gjort. 205 er samme som i sierra 2,0is ja, stemmer det. Du har jo de motorene som sitter i 86 cosworthen (vigebilen) den er bygget for og tåle 380hk, så har du verstingen RS500 motoren, den er bygget for og tåle 500hk. Da dette var en Gruppe. B rallybil. Så er det anna motor i 88-89 cosworth (2wd) og 90-92(93) cosworth (4x4), men 4x4 har samme motor som escort. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
docsist Skrevet Oktober 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 rettelse ang cosworth motorene. 205 blokka finner du i sierra is og cosworth 2wd, tåler rundt 350hk 200 blokka sitter i 4x4 og escort skal tåle rundt 500hk så har du rs500 blokk og wrc blokk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-EKS- Skrevet Oktober 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 Larsen-Racing: Stemmer det, akkurat samme som den nye V8 motoren til volvo det ;) Mvh E-K Racing Siter - BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++ - VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Oktober 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 Koster skjorta hvis man skal bygge en holdbar og kjørbar motor på over 500 gamp ut av en gammel 4 syl. Uansett om det står Volvo eller Ford på den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Oktober 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 sett opp et regnestykke på en b21/b23 400+ og samma på en cosworth da, så får vi se hva folk kommer fram til... Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Oktober 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 OK. Klarer noen å bygge for under 100 tusen, så er de gode:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Oktober 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 eller har en ekstremt lite holdbar motor. mener han "henrik H" er på forumet ikke brukte så ekstremt mye på sin. og den nermer seg vel 500? Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
docsist Skrevet Oktober 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 en bekjent av meg fikk bygd motor til seg, basert på 200blokk,nye stempler,o-ringet blokk,porta topp, spacer til innsug, nye dyser, justerbare kamdrev og nye kammer. tror den kom på 50 000. denne skulle være god for over 400hk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Oktober 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 Her er noen priser på deler som begge alt. må ha: Turbo: T4E 60-1 12000,- Wastegate: Racegate 5000,- Grenrør: ca. 5000-8000,- Datasprut: Autronic 15000,- Dyser: 1000-1500,- pr. stk. Stempler + råder: ca. 3000,- pr hull. ++++++++++++++++++++++++ Dyrt? JA! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-EKS- Skrevet Oktober 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 s90r: Stemmer så mye.. hjelper ikke og ha innmat som tåler 500hk om man ikke har turbo som klarer 500hk.. trimming er dyrt samme vilken motor vi trimmer!.. Mvh E-K Racing Siter - BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++ - VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
docsist Skrevet Oktober 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 ja dyrt er d, men skal du bare ha litt mer hester en orginalt, så er cosworthen grei, ny chip,dyser, øke ladetrykket og bensintrykket så er du ganske nærme 300hk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Oktober 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 s90r: Stemmer så mye.. hjelper ikke og ha innmat som tåler 500hk om man ikke har turbo som klarer 500hk.. trimming er dyrt samme vilken motor vi trimmer!.. Mvh E-K Racing Dyrt, men du verden så moro!!:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-EKS- Skrevet Oktober 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 limet: Men herlighet.. det er du da med en b230FT også... motorene er jo dønn like.. like mange strempler og innsugs kanaler osv. bare volvo har 0,3l mere motor volum.. :D Mvh E-K Racing Siter - BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++ - VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.