BareET Skrevet September 27, 2005 Rapporter Share Skrevet September 27, 2005 Var ute en tur å kjørte ista..og merket da at den ene felgen har begynt å flasse av midt på ene "staget". Felgene er kjøpt i april...lurer da på om jeg har krav på ny felg? noen som veit? Takk på forhånd :) Siter Current soundsystem: 1xClarion DXZ928R 1xRockford Fosgate 851x 1xRockford Fosgate 1001bd 2xRockford Fosgate RFD-2210 2XRockford Fosgate FNX-2514 2xInfinity kappa 693.5I Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
latskap Skrevet September 28, 2005 Rapporter Share Skrevet September 28, 2005 Var ute en tur å kjørte ista..og merket da at den ene felgen har begynt å flasse av midt på ene "staget". Felgene er kjøpt i april...lurer da på om jeg har krav på ny felg? noen som veit?Takk på forhånd :) tviler på det da dekk/felg sjapper har no form for garanti halvt år etter, men du jan jo bare sandblåse dem og lakke på nytt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjarne Skrevet September 28, 2005 Rapporter Share Skrevet September 28, 2005 Uansett om felgsjappene har garanti eller ikke må de følge norsk kjøpslov som gir deg minst to års reklamasjonsrett på fabrikasjonsfeil. Feil du ikke er skyld i selv. Flassing vil jeg si går under dette, hvis ikke du har hatt noe voldsomme kjemikalier på dem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
impreza_wrx Skrevet September 28, 2005 Rapporter Share Skrevet September 28, 2005 samme har skjedd på noen av mine felger. skulle bare komme tilbake når jeg hadde fått på vinterdekkene, så skulle de sende tilbake felgene og jeg får nye. er jo bare til å kjøre til butikken og høre med de da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet September 28, 2005 Rapporter Share Skrevet September 28, 2005 Hvis flassinga skyldes steinsprut så har du ikke mye du skulle sagt.. Men hvis det er slik at lakken bare detter av uten videre så går det under kjøpsloven. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Camryfellow Skrevet September 28, 2005 Rapporter Share Skrevet September 28, 2005 Sånne gråsoner er kjedelig å møte på. Alt er opp til hvor køddent eller ikke firmaet er. Går de inn for det skal du nok slite. Siter - 98' Saab 9-5 2.3t x 97' e39 523i x 89' Camry 2.0 xli x 83' 240 (Julesleda) Smoking tyres can seriously damage your wealth! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Funkart Skrevet September 28, 2005 Rapporter Share Skrevet September 28, 2005 Uansett om felgsjappene har garanti eller ikke må de følge norsk kjøpslov som gir deg minst to års reklamasjonsrett på fabrikasjonsfeil. Feil du ikke er skyld i selv. Flassing vil jeg si går under dette, hvis ikke du har hatt noe voldsomme kjemikalier på dem. Feil. Reklamasjonsretten er på 5 år. Denne bruker du om du mener varen burde holde inntil eller mer enn 5 år. Vannskade på mobil dekkes feks ikke av denne. Garanti på feks felger/dekk er på ett år og gjelder fabrikasjonsfeil om ikke annet er nevnt. Slik jeg kan se det har du garantien på din side. To års garantier gjelder elektronikk o.l. mobiler, komfyrer, TVer, radioer osv osv. Dette kan du jo lese nærmere om på forbrukerportalen.no og forbrukerradet.no Ønsker du å klage på gjenstanden kan du fylle ut det som står her og printe det ut: http://www.klageveileder.net/klage/index.php Lovdata leverer alle lover elektronisk: Her er kjøpsloven -> http://lovdata.no/all/nl-19880513-027.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg