Glenn` Skrevet September 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2005 En kanne med castrol 5w40 er gull ja. Skifta olje på 740'n min på søndagen. Mahle oljefilter og castrol-olje, flotte saker i forhold til masse annet som er å få kjøpt må jeg si :) Fikk nesten lyst til å hjelpe deg med å skifte toppakning jeg :) hehe hehe...ja bare kom :) fikk svar fra KRB idag å di hadde toppakning og nye bolter til meg.skal bestille på mandag. Siter Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HansM-740GL Skrevet September 29, 2005 Rapporter Share Skrevet September 29, 2005 3,9L på b230F'n og var det turbo var det 3,4liter. Var det jeg fikk til svar hos Mekonomen i Oslo når han sjekka boka si. Siter - Volvo V70 2,4D 130HK 2004 x VW Touran Trend. 1,9TDi 2005 Solgt x Volvo 940 B230FK 1997 Solgt x Volvo 740 B230F 1991 Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet September 29, 2005 Rapporter Share Skrevet September 29, 2005 Orginale elring pakningen holder i lange baner (det er den volvo kaller for forsterket men den er alikevell ikke det på en måte) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn` Skrevet September 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2005 kan noen si meg hvordan jeg selv kan finne ut om toppen min er skeiv?uten å må sende den inn å styre...er en 531 hvis noen lurer Siter Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet September 30, 2005 Rapporter Share Skrevet September 30, 2005 Hmm var det ikke en her som sa at man kunne måle med noe rett på tvers over eller no.. var et eller annet... Men de jeg hadde gjort var å prøve å finne ut av om den er rett uten å bruke noe penger på den, dvs: uten å sende den inn noe sted. etter det hadde jeg brukt pakningsskrapa godt, og fjerne alle rester av pakningen. For så å montere toppen på igjen med nye bolter og nye pakninger. Hvis du blåser toppakninga igjen etter en liten stund, da veit du at toppen er skjev. Da er det enten å plane den damndamn helpme -noe jeg ikke liker å gjøre med mindre vi snakker om sugemotor. eller få tak i en brukt som ikke har vært plana. Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Oktober 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 ikke for å flame. men burnproof tar litt feil. for å sjekke om toppen er rett bruker man bare et rettholdt. men er kjekt å bruke en paknings"surv" for å rengjøre toppen fra pakningsrester for å få det helt perfekt. er ikke noe farlig å plane toppen. man planer uansett ikke en topp som har vrengt seg. så man tar veldig veldig lite når man planer. =) ps. volvo motorer tar 3.85L olje. på turbomotorene pleier jeg fylle 4L pga de bruker bittelitt mer enn de andre Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn` Skrevet Oktober 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 ikke for å flame. men burnproof tar litt feil. for å sjekke om toppen er rett bruker man bare et rettholdt. men er kjekt å bruke en paknings"surv" for å rengjøre toppen fra pakningsrester for å få det helt perfekt. er ikke noe farlig å plane toppen. man planer uansett ikke en topp som har vrengt seg. så man tar veldig veldig lite når man planer. =) ps. volvo motorer tar 3.85L olje. på turbomotorene pleier jeg fylle 4L pga de bruker bittelitt mer enn de andre takk takk.fikk trillet bilen inn i garagen igår.skal begynne å plukke av toppen idag.har aldri gjort det før så er litt "sopp" akkurat på dette området.har plukket av register dekslet.ellers har jeg mest bare sett på motoren ;) Siter Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Oktober 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 et par ting, om du skal sjekke om toppen re skeiv, så må du ha en flate større enn toppen, som du er sikker på er 100% bein, så pensler du et stoff jeg ikkehelt husker navnet på, men er somregel blått, på topen, så legger du den meget forsiktig ned på den rette flaten, så ser du hvor det kommer blåfarge og hvor det ikke kommer.. sånn lærte jeg hvertfall på gk mek., men om dette er det optimale veit jeg ikke..men funka ihvertfall fjell da! og den blåfargen er bare å vaske vekk etterpå, setter seg ikke.. men siden det er snakk om toppakninger her, spør jeg; åssen funker dette med pianotrå? fresser man et spor på blokka, å leger ned tråd der, så oakning, så et spor i toppen å har en tråd der, eller åssen er det greia funker? for man kan vel ikke skippe hele pakninga om man har pianotråd!? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet Oktober 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 et par ting, om du skal sjekke om toppen re skeiv, så må du ha en flate større enn toppen, som du er sikker på er 100% bein, så pensler du et stoff jeg ikkehelt husker navnet på, men er somregel blått, på topen, så legger du den meget forsiktig ned på den rette flaten, så ser du hvor det kommer blåfarge og hvor det ikke kommer.. sånn lærte jeg hvertfall på gk mek., men om dette er det optimale veit jeg ikke..men funka ihvertfall fjell da! og den blåfargen er bare å vaske vekk etterpå, setter seg ikke.. men siden det er snakk om toppakninger her, spør jeg; åssen funker dette med pianotrå? fresser man et spor på blokka, å leger ned tråd der, så oakning, så et spor i toppen å har en tråd der, eller åssen er det greia funker? for man kan vel ikke skippe hele pakninga om man har pianotråd!? Slik jeg har forstått det så freses det inn et 0,2 mm dypt spor i blokka som man legger en 0,4 mm pianotråd i.. man bruker så en vanlig toppakning, da vil pianotråden legge ekstra press på pakningen rundt sylindrene.. Skal tåle en go del hvis du gjør det.. jeg undersøkte til en b21et og da kostet det rundt 600,- og skulle tåle rundt 3 kg ladetrykk...! Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn` Skrevet Oktober 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 hadde litt mere motivasjon idag så har faktisk fått gjort en del...har plukket av kjøleslangen som var ødelagt å smått begynt på toppen.fant også ut at innfestingen øverst på radiatoren var knekkt litt så må finn på noe lurt der.skulle få tatt bilder men pappa tok med kameraet til fjells så ser dårlig ut :( Siter Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Oktober 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 1 time til nå, så forventer vi at toppen skal være ut ;) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn` Skrevet Oktober 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 1 time til nå, så forventer vi at toppen skal være ut ;) hehe ;) skulle vell egentli gå greit det.noen som har en god forklaring på hvordan jeg skal få registeret rett igjen når jeg setter på?turne motoren til merkingene er rett på hverandre eller?eneste det jeg ikke har funnet ut ennå.resten går bra.første gangen dette så er litt forsiktig med hva jeg gjør...har ikke noe bok heller Siter Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Oktober 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 det er bare å time motoren når du skal ha den ut, ikek noe stort problem egenlig. enkel måte om du ikke veit hvor merkene er, er at du maler på litt negle lakk på et par punkter sånn at du får alt som det satt. Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn` Skrevet Oktober 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 det er bare å time motoren når du skal ha den ut, ikek noe stort problem egenlig. enkel måte om du ikke veit hvor merkene er, er at du maler på litt negle lakk på et par punkter sånn at du får alt som det satt. ok.da får jeg gå i garagen igjen da så jeg blir ferdig.Gleder meg mest til å få den av å ta en øl cheers åsså bestille deler på mandag :) Siter Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 Trinn !: 20 nM oljede bolter Trinn 2: 60 nM Trinn 3: + 90* Ingen etterspenning rekkefølge: Tas i sirkel fra midten Dette er fra Volvo 940 classic turbo + van 1993-97 B230FT Samme som 740 turbo B230FT 89-91 i tiltrekking. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.