samejon Skrevet September 23, 2005 Rapporter Share Skrevet September 23, 2005 Har søkt litt på forumet men ikke blitt helt klok. Tenkte jeg skulle kjøpe styling i tyskland. Ta båten ned fra oslo til tyskland og kjøre til der shappa holder til. Putte stylinga inn i bilen og kjøre til kaia for å ta båten hjem til Norge igjen. Hva må jeg eventuelt betale hvis jeg gidder i toll og avgifter? Hvordan vil det bli hvis jeg hadde valgt å få det tilsendt til norge? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet September 23, 2005 Rapporter Share Skrevet September 23, 2005 Skal vi se, du tar prisen i Euro, trekker fra tysk moms. Ganger så den summen du fikk med kursen og plusser på moms oppå der. Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
endorfun Skrevet September 23, 2005 Rapporter Share Skrevet September 23, 2005 Hvorfor får du ikke bare alt sammen lakket og montert når du er der nede? Siter -endorfun- www.smartforum.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet September 23, 2005 Rapporter Share Skrevet September 23, 2005 Hvis man kommer fra Sverige så kan man ha med seg ting for opptil 3000kr tollfritt. Overnatter man så øker det til 6000kr per person. Vet ikke hvordan det er for Tyskland. Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
samejon Skrevet September 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 23, 2005 Det blir det samme for tyskland. Har søkt litt rundt og fant det. Da får jeg de bare til å lage en kvittering på under 6000 så da går det greit. Men hvordan blir det med MVA? Det blir vel da til at jeg bare betaler det i tyskland som er på 16% og kjører rett inn i norge da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet September 23, 2005 Rapporter Share Skrevet September 23, 2005 Det blir det samme for tyskland. Har søkt litt rundt og fant det. Da får jeg de bare til å lage en kvittering på under 6000 så da går det greit. Men hvordan blir det med MVA? Det blir vel da til at jeg bare betaler det i tyskland som er på 16% og kjører rett inn i norge da. Er det ikke noe sånt at man kan få tilbake den tyske momsen? Men da må man kanskje betale den norske på 25% i stedet..? Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KingCamel Skrevet September 23, 2005 Rapporter Share Skrevet September 23, 2005 Hvorfor får du ikke bare alt sammen lakket og montert når du er der nede? Det holder vel at det er montert på bilen? Trenger ikke å lakkere det også? mvh Siter 1994 VW Golf TDK 2000 Yamaha Dragstar 1100 x 2006 Bombardier Outlander 800 x 2006 Bombardier Rally x 1982 "Chewy" Corolla DX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
endorfun Skrevet September 23, 2005 Rapporter Share Skrevet September 23, 2005 Nei, men styling på bil ser jævlig ut når det ikke er lakket :hammer Dessuten regner jeg med lakkering er billigere i utlandet... Siter -endorfun- www.smartforum.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
samejon Skrevet September 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 23, 2005 Men så skal det sies at jeg skal lakke hele bilen da. Og det skal jeg til sommeren men jeg tenkte å handle inn styling og ha alt klart til sommeren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg