KingCamel Skrevet September 23, 2005 Rapporter Share Skrevet September 23, 2005 Jeg tenker på det samme som trådstarter, men lurer på hvor jeg bør kjøpe motoren. Fungerer "byttemotor" opplegget til Norsk Bildelsenter slik at man kan levere inn en f.eks. 1.6 og få ut en 2.8? Eller lønner det seg å kjøpe seg en bil i tyskland, for så å ta den til norge å momse den inn og montere å håpe på at det holder? De motorene du får på NBS er jo nyoverhalte.. mvh Siter 1994 VW Golf TDK 2000 Yamaha Dragstar 1100 x 2006 Bombardier Outlander 800 x 2006 Bombardier Rally x 1982 "Chewy" Corolla DX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chr1z Skrevet September 23, 2005 Rapporter Share Skrevet September 23, 2005 Jeg tenker på det samme som trådstarter, men lurer på hvor jeg bør kjøpe motoren. Fungerer "byttemotor" opplegget til Norsk Bildelsenter slik at man kan levere inn en f.eks. 1.6 og få ut en 2.8? Eller lønner det seg å kjøpe seg en bil i tyskland, for så å ta den til norge å momse den inn og montere å håpe på at det holder? De motorene du får på NBS er jo nyoverhalte.. mvh Nå kommer det jo anpå litt hvordan motor du har fra før..men du trenger mer enn bare motor hvis du går ifra 1.6 til 2.8 f.eks! :D Siter 94' 306 XRdt 94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/ 82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett) x86 Mazda 323 GT(vrak) x82 Volvo 244 DL(vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KingCamel Skrevet September 23, 2005 Rapporter Share Skrevet September 23, 2005 Nå kommer det jo anpå litt hvordan motor du har fra før..men du trenger mer enn bare motor hvis du går ifra 1.6 til 2.8 f.eks! :D Ja.. Var derfor jeg tenkte på at det måtte lønne seg å kjøpe en f.eks VR6 i tyskland for 10-20000 nok, tolle den inn og ta _alt_ man trenger av deler fra den..Da får man jo med bremser, ledningsnett, alt man trenger av understellsdeler, interiør, motor, girkasse, akslinger +++. Er du jo heldig så får du en nyoverhalt motor i den bilen også :) Siter 1994 VW Golf TDK 2000 Yamaha Dragstar 1100 x 2006 Bombardier Outlander 800 x 2006 Bombardier Rally x 1982 "Chewy" Corolla DX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chr1z Skrevet September 25, 2005 Rapporter Share Skrevet September 25, 2005 Ja.. Var derfor jeg tenkte på at det måtte lønne seg å kjøpe en f.eks VR6 i tyskland for 10-20000 nok, tolle den inn og ta _alt_ man trenger av deler fra den..Da får man jo med bremser, ledningsnett, alt man trenger av understellsdeler, interiør, motor, girkasse, akslinger +++.Er du jo heldig så får du en nyoverhalt motor i den bilen også :) Jepp, jeg tror det vil lønne seg å få tak i en hel delebil, så kan du evnt selge bort det du ikke trenger. Istedet for å kjøpe motor og så finne ut at du trenger mer :D Har tenkt på det samme selv, men ikke vr6 :) Siter 94' 306 XRdt 94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/ 82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett) x86 Mazda 323 GT(vrak) x82 Volvo 244 DL(vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn Skjæveland Skrevet Oktober 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2005 Har lenge tenkt på å etter montere turbo, menher får du komplett turbokit: http://www.volksport.no/ hellothere hellothere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg