ssagat Skrevet September 22, 2005 Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 Har lenge tenkt på å etter montere turbo, men det er visst ikke bare å få tak i...så jeg lurer på om det er noen som har erfaring med motorbytte? nå har jeg en 1.6 motor men vil gjerne ha en 150 hk gti motor...lar det seg gjøre uten å bytte girkasse?? å er det mye arbeid? trenger jeg skivebremser bak? hvordan blir det med registrering, forsikring, godkjenning og slikt???? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sly Skrevet September 22, 2005 Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 Har lenge tenkt på å etter montere turbo, men det er visst ikke bare å få tak i...så jeg lurer på om det er noen som har erfaring med motorbytte? nå har jeg en 1.6 motor men vil gjerne ha en 150 hk gti motor...lar det seg gjøre uten å bytte girkasse?? å er det mye arbeid? trenger jeg skivebremser bak? hvordan blir det med registrering, forsikring, godkjenning og slikt???? Du vil hvertfall få dyrere forsikting, den basserer seg på hk... Har hørt meg rundt selv - og siden du da får en ganske kraftigere motor, mener jg å ha hørt at du må bytte girkasse, bremser, akslinger osv. fordi du må ha noe som r laget for å tåle mer... Siter (X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V (X) Fotgjenger (X) 93 VW Golf III 1,8l (X) 85 Audi 80 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ssagat Skrevet September 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 Du vil hvertfall få dyrere forsikting, den basserer seg på hk... Har hørt meg rundt selv - og siden du da får en ganske kraftigere motor, mener jg å ha hørt at du må bytte girkasse, bremser, akslinger osv. fordi du må ha noe som r laget for å tåle mer... Er klar over at forsikringen går etter hk, vekt osv... Men har hørt at man f.eks hvis man bytter fra 1,6 til 2,0 så betaler man fortsatt på 1,6 forsikringen...men det høres jo litt rart du da.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sly Skrevet September 22, 2005 Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 Er klar over at forsikringen går etter hk, vekt osv...Men har hørt at man f.eks hvis man bytter fra 1,6 til 2,0 så betaler man fortsatt på 1,6 forsikringen...men det høres jo litt rart du da.... Hvis du ikke sier noe så... Men blir jo sterkere motor, og da øker forsikringen hvis de finner d ut... Siter (X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V (X) Fotgjenger (X) 93 VW Golf III 1,8l (X) 85 Audi 80 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maroc Skrevet September 22, 2005 Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 Jeg har da hørt at forsikring kan bare forsikre bilens orginale motor, og la oss si at du kræsjer etter motorbytte og motoren blir ødelagt, da får man listepris på den opprinnlige motor (1,6) dett er er hva jeg har hørt, men man hører mye rart :afro Siter 1994 Golf III GTI 16v :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ssagat Skrevet September 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 Jeg har da hørt at forsikring kan bare forsikre bilens orginale motor, og la oss si at du kræsjer etter motorbytte og motoren blir ødelagt, da får man listepris på den opprinnlige motor (1,6) dett er er hva jeg har hørt, men man hører mye rart :afro Er noe slikt jeg også har hørt, men på den andre siden, hvis man krasjer så hardt at motoren blir knust, så er det ikke sikkert at man trenger den forsikringa uansett.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vir^tus Skrevet September 22, 2005 Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 Rent praktisk trenger du ; motor, gti-bakaksling, nye spindler foran, stabstag foran, større bremsekraftforsterker, nytt ledningsnett. Dette er det basice så komme alt annet som felger, nye fjærer osv.... Så komme den teoretiske delen med godkjenning og forskring som er like viktig og vel vanskelig å få til. :rolleyes: Siter "Av lidenskap til biler" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sly Skrevet September 22, 2005 Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 Rent praktisk trenger du ; motor, gti-bakaksling, nye spindler foran, stabstag foran, større bremsekraftforsterker, nytt ledningsnett. Dette er det basice så komme alt annet som felger, nye fjærer osv.... Så komme den teoretiske delen med godkjenning og forskring som er like viktig og vel vanskelig å få til. :rolleyes: Med andre ord billigere å bare kjøpe en ny bil - med bedre motor når du kommer over d og bare "bytte" styling... Siter (X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V (X) Fotgjenger (X) 93 VW Golf III 1,8l (X) 85 Audi 80 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vir^tus Skrevet September 22, 2005 Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 imstupid Med andre ord billigere å bare kjøpe en ny bil - med bedre motor når du kommer over d og bare "bytte" styling... eeeehhh.. ja... Kan i tillegg røpe at jeg går rundt med de samme planen imstupid Siter "Av lidenskap til biler" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ssagat Skrevet September 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 Med andre ord billigere å bare kjøpe en ny bil - med bedre motor når du kommer over d og bare "bytte" styling... Er nok billigere det...men har ikke penger nok til å ha 2 golf 3 samtidig...er trossalt fattig student...hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sly Skrevet September 22, 2005 Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 imstupid eeeehhh.. ja... Kan i tillegg røpe at jeg går rundt med de samme planen imstupid Hadde akkurat de samme planene jg oxo - men ble til annen bil med mer motor når tiden r inne... Sorry OT Siter (X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V (X) Fotgjenger (X) 93 VW Golf III 1,8l (X) 85 Audi 80 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ssagat Skrevet September 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 imstupid eeeehhh.. ja... Kan i tillegg røpe at jeg går rundt med de samme planen imstupid Da kan du jo si irfa når du har gjennomføt...sånn i tilfelle det går lukt til helevte...hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sly Skrevet September 22, 2005 Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 Er nok billigere det...men har ikke penger nok til å ha 2 golf 3 samtidig...er trossalt fattig student...hehe True, true... Men penga for den andre golfe tjener du jo inn igjen når du selger den da... Siter (X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V (X) Fotgjenger (X) 93 VW Golf III 1,8l (X) 85 Audi 80 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vir^tus Skrevet September 22, 2005 Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 Da kan du jo si irfa når du har gjennomføt...sånn i tilfelle det går lukt til helevte...hehe Problemet ligger stort sett i å finne en egnet delebil siden det ikke vokser penger på trærne i hagen her heller... hellothere Siter "Av lidenskap til biler" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ssagat Skrevet September 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 True, true... Men penga for den andre golfe tjener du jo inn igjen når du selger den da... Det er ikke der problemet ligger...problemet er at jeg ikke har penger nok til å kjøpe en til, uten at jeg selger den gamle...blir nok til at jeg selger den jeg har nå , å kjøper en ny.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg