Gå til innhold

Har en Golf gti..

Ranger emnet


bmn

Anbefalte innlegg

Fra 1986, en 16v KR motor..Har aldri hatt penger til å fått fikset den skikkelig opp og alle(non-believers) har fortalt meg at: KVITT DEG MED BILEN. Men det de ikke skjønner er at jeg elsker bilen, skikkelig elsker den. Har fått en kjenning til å sveise dørk nå, har en litt dårlig kanal, må få sveise den og. Fikk bilen av brodern og har selv kostet på den 15-18 000kr siste 2-3 åra. Den ser ikke riktig rett ut i lakken, meningen den skal være sort.. Motor har gått 220 000 og er blitt pent kjørt. Litt slark i forstilling, og litt smårust, men ellers er den i ok stand. Da den var på eu-kontroll i fjor sa verkstedfolka at det ikke var noe håp, men kom igjennom til slutt. Les: sikaflex ;)

Nå har jeg endelig litt penger og vurderer fikse den opp! Skal ned på lakkverksted å høre om pris lakkering, jeg og kompis skal gjøre grunnarbeid(hvis jeg får han med). Er jævla oppgira nå, men alle forteller meg det ikke er verdt det. Blir sikkert mye pussing, sveising og feenskap. Sikkert en del skruing fremover òg. Er litt skeptisk, har ikke så altfor peiling men er jo en fin måte å lære på, å hive seg i det.

 

Men jeg lurer virkelig på om det er verdt det? :0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om det er verdt det.. golf2 begynner jo å bli en gammel bil.. Selv om ganske mange er stive i pris ^^ ... spørs egentlig hvor mye penger du skal legge inn i prosjektet det? hvis du vet sånn ca hvor mye det blir, så kan du tenke deg om, og kanskje det heller lønner seg å kjøpe en golf i bra stand? :) hadde jeg f.eks finni ut at jeg må koste på bilen kanskje 20k for å få den istand? da hadde jeg heller solgt den andre som delebil og kjøpt ny golf..

 

mitt synspukt :)

 

sInn

Corrado G60 <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hør på det andre sier, liker du bilen er det bare å koste på det:D Golf er laget for å bli kostet på:P Men for guds skyld, ikke sleng på no japse-styling! Hehe. Originalt, MYE senk, og noen råe felger med mye kant og helst noen små detaljer som skiller seg ut i mengden! Men din bil, dine valg! Hehe.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper på at dere sier at det er verdt det :D Har bestilt deler for 3000 kr også blir det kanskje 2000 kr for sveising og fortstillingskontroll. Hellakkering får jeg kanskje for 4000-5000kr. Ikke så altfor mye. Men er litt skeptisk til den ene kanalen, er det mye arbeid å skifte denne?

 

Bilen skal være 99% original! det som er clue. :) Liker disse bilene best når de er slik, har ats cup felger men begynner å bli litt slitte(ene er skeiv), vurderer ats classic men vet ikke helt hvordan det blr seende ut..

Fant dette bildet på nettet, omentrent slik som dette skal den bli seende ut!

 

DanATS.jpg

 

Burde jeg gå for Ats classic felger?

ATS-Classic.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper på at dere sier at det er verdt det :D Har bestilt deler for 3000 kr også blir det kanskje 2000 kr for sveising og fortstillingskontroll. Hellakkering får jeg kanskje for 4000-5000kr. Ikke så altfor mye. Men er litt skeptisk til den ene kanalen, er det mye arbeid å skifte denne?

 

Bilen skal være 99% original! det som er clue. :) Liker disse bilene best når de er slik, har ats cup felger men begynner å bli litt slitte(ene er skeiv), vurderer ats classic men vet ikke helt hvordan det blr seende ut..

Fant dette bildet på nettet, omentrent slik som dette skal den bli seende ut!

 

DanATS.jpg

 

Burde jeg gå for Ats classic felger?

ATS-Classic.jpg

 

FEEET!!! DO IT! DO IT!! jeg kjører selv gamle fangere nå med 80mm drop og 9x16 borbet A. syntes det er kult!

Gasspedalen er den til høyre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

verdt det? du kommer nok ikke til å få igjen pengene du bruker, eller få betalt for timene og arbeidet du legger i bilen... Men du kan ta stor stolthet i det du får til.

 

når det er sagt ønsker jeg deg lykke til. :)

 

Godt poeng, hva er penger i forhold til det: NOTHING :) Jeg blir nok å fettle på! Takk for support, jeg har trekt konklusjon om at alle som sier jeg er teit som koster på bilen er:_ 1) sjalu 2) selv teit ;)

 

Men er litt usikker på denne felg-greia, beholde ats cup eller gå for classic. Vil 7x13 felger se teit ut på golfen? Er 7x15 dem som står på men er grådig utslitt. Men må innrømme polerte cup ser jævli bra ut. Noen som har bilde av golf med ats classic? Finner ikke dette noen sted..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har pusset og sparklet men må kanskje gjøres om, siden en luring av en kamerat mente på at grunningen skulle være vanntett.. Så vet ikke om det blir lakkering i år, har nemlig ikke garasje og det er et helvetes vær for tiden. Har bestilt ny forskjerm og skal sveise litt på bakskjermen(en kjenning) + kanskje bytte panser siden dette har en liten skade. Prøver fortsatt få tak i dørtrekk siden. Felgene skal jeg pusse ned og få blank og fin. Må rette den ene felgen.

Slik ser den ut nå.

p10006825tt.jpg

 

Bytta frontplata som det var rusta hull i. Estetisk mye bedre, derav navnet.

 

p10006669ey.jpg

 

Lite hull i gulvet. :0 Blir passe bra tror jeg.. Venstre dørk er nesten helt god..venstre kanal har et par-tre hull. Mye stress å sveise ny kanal? mange timers arbeid for en erfaren sveiser?

p10006722kf.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår