Gå til innhold

190e - registerkjede

Ranger emnet


Flasher

Anbefalte innlegg

Har en 190e på gården her, lurer nok på om registerkjedet har klyvd over ei tann.. åssen kan jeg sjekke att dette står korrekt med merkinger osv?

 

noen som vet?

 

det er en 2.0 8v innsprut

"Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special"

 

Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen

 

Har mange bmw og opel på samvittigheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

før noen sier att dette ikke kan skje, og att jeg er forbanna tulling o.l, så må jeg nesten si att jeg har hørt om ett par tilfeller før..

 

man drar motoren skikkelig ut på turtall, og napper den i neste gir, da kan det visstnok skje, om det er litt slitt..

 

 

 

stemmer? eller snakker folk bull-shit?

"Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special"

 

Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen

 

Har mange bmw og opel på samvittigheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 190e på gården her, lurer nok på om registerkjedet har klyvd over ei tann.. åssen kan jeg sjekke att dette står korrekt med merkinger osv?

 

noen som vet?

 

det er en 2.0 8v innsprut

 

Sånn tannhjul er det snakk om ? Du kan ihvertfall sjekke dette ved å ta av beskyttelses dekselset som sitter over kjeda, og se på tannhjulet som går til kam akselen. For å få med deg hele hjulet kan du trille så vidt på bilen og ta en ny sjekk. Dette kan du repitere noen ganger slik at du er sikker på at du har fått med deg hele hjulet. På bunn av motoren, som går til veiv akselen er jeg litt usikker på, men du kan helt sikkert gjøre akkurat det sammen.

 

Beklager hvis jeg forklarte helt elendig. Har ikke rukket å finne senga enda skjønner du. ;)

Cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjalp ikke akuratt meg noe stort men, takker for svar..

 

skulle visst hvor motoren skulle stå, og om det var noe merking der en stand, og åssen toppen skal stå i forhold til den..

 

dette kan jeg bare SÅ lite om, det skjønner dere sikkert.. om noen hadde slengt opp bilder, og forklart litt, hadde jeg vært evig takknemlig :)

"Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special"

 

Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen

 

Har mange bmw og opel på samvittigheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok av med toppdekslet, stille motoren på merket for øvre dødpunkt på veivaog se om merket på kammen stemmer, , stemmer det ikke så sveiver du en omdreining til og på øvre dødpunkt igjen.

Stemmer det ikke da så er det nok feil.

Er det enkelt eller Duplex kjede på den, har du hatt rasling/kakling i motor før dette skulle skjedd eller en amatør til å bytte f. eks topppakning på den?

 

Håper dette kan hjelpe deg litt på vei, er bare å spørre hvis det er noe men er treig på pm og svar da jeg ikke har nett sjøl.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hvor finner man disse punktene?

 

:D

 

toppdekslet er av, så det er greit.. burde kanskje tittet litt nøyere på det selv også men..

 

har så lite erfaring med dette.. skjedde under aktiv kjøring dette har jeg mistanke om, og det har skjedd på en jordebil borti her som jeg vet om, så derfor spør jeg.. :)

"Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special"

 

Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen

 

Har mange bmw og opel på samvittigheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår