Corolla Skrevet Mars 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2006 Bra! :thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|mx5t|Rune| Skrevet April 15, 2006 Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 fortsatt ingen framgang? venter i spenning.. :) Siter - 91 Mazda Mx5 - 97 Honda Civic Vti Rallye Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rawr Skrevet April 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 Hehe, Hadde ikke regnet med at det skulle bli en så langt pause, men vi kommer til å fullføre dette mot sommeren. Annen hver helg fra nå av har vi mulighet til å jobbe, så vi får se. Siter (\o/) 83 Stylingjunkie 1.91m (o) 99 VW Beetle 1.9Tdi Highline (x) 97 Audi A3 1.6 (x) 93 BMW 318i Sekretær - VACN Troms Lokallag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-H Skrevet Mai 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 gleder meg til å se hvordan dette blir :D Siter Kjør hardt kjør stil, kjør VW bil... 2007 VW Golf GT x 1998 VW Golf GTI x 1989 VW Golf GTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ollis89 Skrevet September 18, 2007 Rapporter Share Skrevet September 18, 2007 Nå er det høst! Noen framgang? konge kult at dere i det hele tatt begynner på noe slikt! respekt! :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carleet Skrevet September 19, 2007 Rapporter Share Skrevet September 19, 2007 hvis du trenger motor er det jo bare å melde seg inn i peugeot-sport-club.no der ligger det ofte motor/driv verk ol. men fett prosjekt.. lykke til videre! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tottatola Skrevet September 19, 2007 Rapporter Share Skrevet September 19, 2007 har GTi forstilling med stabstag, spindler, drivaksler, dempere&fjærer, kalipper, shavet dører(med el. åpner), o.l til prosjektet ditt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
"Mr A." Skrevet September 21, 2007 Rapporter Share Skrevet September 21, 2007 Jeg og en kompis støpte vinge i tre og byggeskum, og lagde form i glassfiber, men orginal vingen solgte vi for 2400,- til en fyr med en Corolla:) Har et bilde av vingen før den var ferdig.. Fikk desverre ikke tatt noe etterpå fett prosjekt dette liker litt ting som er gjort selv;) stå på Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_eSOo_ Skrevet September 23, 2007 Rapporter Share Skrevet September 23, 2007 artig artig lykke til videre med skommet Siter - Audi coupe quattro typ85 - Audi A4 02 modell 1.8Tq Avant x Audi A4 96 modell 1.8Tq Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpottedinNarvik Skrevet Desember 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2007 Hva skjedde med dette prosjektet? Siter Spotted in Narvik på Facebook? https://www.facebook.com/groups/113062795388716/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
technobreath Skrevet Desember 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2007 Begynte på en bakfanger jeg for noen år siden, og dette tok alt for lang tid, så jeg la det på is foreløpig. Slikt som dette tar tid... Så det er kult at noen gjør dette. Jeg får bare så lyst å begynne på an igjen selv når jeg leser. Men må nok kjøpe en vrakfangere å bygge på så jeg slipper å kjøre uten fanger. Sånn ellers så har jeg sett hva som skjer med byggeskum som står eksponert for vann... Det blir mørkt i fargen, morkent og vasstrukket. Til slutt detter det fra hverandre, så for all del, grav ut skiten før dere setter den på. Det optimale er jo å lage form, og støpe en ny fanger i bare glassfiber. Fester får dere til når dere har fått litt erfaring med sparkling og glassfiber - som dere jo får før den tid kommer da festene skal lages. Etter å ha lest en artikkel i Bilsport om en finsk dude ART motorsport eller noe sånt, som gjorde det samme med en kadett... I samme slengen bygde han anlegg og interiør og skar ut taket og satte i glasstak og inn med bur - men så grundig til verks er det vel litt drøyt å gå :)Uansett - etter å ha lest dette prøvde jeg selv, men jeg gav opp nokså kjapt, da jeg pendla stavanger-bergen uten bakfanger i 5 måneder... og fikk ikke gjort noe uansett så... Men ett tips til noen av dere andre som vil leke med byggeskum. Det går med en hel del mer skum, men om dere ønsker finere skum, så går dette veldig bra med vanlig vindusfugeskum som dette. Ta en spruteflaske og fyll opp med vann, skum ett lag om gangen - dvs ikke for tjukt. La herde mellom hvert lag du bygger. Skummet herder mye finere om det er lagvis og ikke en stor klump - men dette tar mye lenger tid, og er ikke helt forutsigbart heller - kan selvsagt få litt sveitserost fordi om... Spruteflasken kan du bruke å dysje skummet med før det er herdet. Så brukes en bløt pinne - muligens dyppet i salovann eller lignenes til å mekanisk komprimere skummet med under herdingsprosessen. Sprutevannet (ikke vievannet) er praktisk slik at pinnen ikke limer seg til skummet underveis og roter til alt sammen... Uansett... Sett i gang og arbeid - vi liker det vi ser :D lykke til. MEN om noen finner info om dette 2komp skummet og hvor vi får kjøpt det, så ikke hold tilbake informasjonen - dette er ekstremt interessant - siden en da kan slippe å dysje og komprimere skummet mekanisk, og kan støpe alt i en omgang. Siter Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil Toyota Carina 2 1986 - Solgt Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carparts Skrevet Desember 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2007 hvilke type skum er det dere bruker? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
technobreath Skrevet Januar 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2008 Jeg brukte en type - husker ikke merket - men jeg kjøpte på bygg-mix, og det var en lysegrønn flaske ca 30-40 cm høy - de fås i 2 størrelser. Skummet brukes normalt til fuging og isolering av dører og vinduer. Noen tømrere jeg kjenner sier at dette skummet forøvrig ekspanderer alt for mye. De bruker heller en type som ikke ekspanderer så mye. Jeg regner med at det er for å unngå at skummet ekspanderer for mye og ødelegger og vrir dører og vinduer... Men jeg kan også tenke meg at skum som ekspanderer mye blir mye mer porøst enn skum som ikke ekspanderer så mye. Har aldri fått vite hvilket skum de bruker, men jeg skal finne det ut. Siter Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil Toyota Carina 2 1986 - Solgt Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dubmeister Skrevet Januar 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2008 FROTH-PAK™ 180 Kit - - 2 komponent skum som herder raskt og som er mye finere i konsistens. Finnes helt sikkert et lignende produkt hos en norsk forhandler. Siter o 1998 Audi S8 o 1981 Porsche 911 Turbo o 1956 Vw Ragtop Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dexter_cf Skrevet Juni 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2008 ...og her har det ikke skjedd en dritt? Siter uNF! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg