Gå til innhold

RIP Michael Park

Ranger emnet


Dee Jay

Anbefalte innlegg

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Huff. Det kan gå ille på skogen ja :(

 

Michael Park 1966-2005

 

 

Markko Märtin (30) og hans kartleser Michâel Steven Park (39) i deres Peugeot 307 WRC kjørte av veien og inn i ett tre som traff på kartleserens side av bilen

Michâel Steven Park etterlater seg kone og 2 barn

Markko Märtin har kommet fra ulykken uten større fysiske skader.

 

Løpet ble stoppet og resten av prøvene kanselert.

De andre deltagerne i Wales Rally kjørte direkte til service hvor de fikk den triste beskjeden.

 

Michâel Steven Park har vært med Markko Märtin som kartleser siden år 2000 da de kjørte en Toyota Corolla WRC.

De har etter dette kjørt sammen for Subaru, Ford og nå sist for Peugeot.

Michâel Steven Park hadde sin VM-debut allerede i 1994 sammen med David Higgins.

Fra sin debut og til i dag hadde han hele 83 starter i rally-VM.

Han hadde 2 VM-starter sammen med Higgins, mens han deretter satt på med den Saudi Arabiske føreren Abdullah Bakhashab i

9 VM-løp i 1999.

Park har tidligere loset mange av Englands største talenter, deriblant Colin McRea og Richard Burns i det Engelske mesterskapet.

 

Våre tanker går til hans kone, 2 barn, nærmeste familie og Markko Märtin.

 

PS: Dette er den første dødsulykken i en WRC-bil i VM-sammenheng på toppnivå. Vi må helt tilbake til 2. mai 1986 og Rally Corsika da Henri Toivonen og hans kartleser Sergio Cresto omkom i en Gr.B-Lancia Delta S4.

 

http://www.Norsk-Rally.com

Caution Cloud 40 Hairpin Right 100 Narrows

Through Gates And Opens 70 Flat To Finish

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte om det der synd at slikt skjer, men førerne og Kartleserne vet at det er en livsrisiko om dette skulle skje! men er ikke lenge sia Solberg mista kartlesern sin da, Tyskland i fjor tror jeg det var!

 

Petter Soberg? Altså Phil Mills?, det kan det jo ikke være, og jeg kan ikke si jeg har hørt at Cato Menkerud er omkommet heller.

 

Veltig trist å høre dette, alle tanker til familien og venner, og resten av rally verden..

 

Er vel litt tidlig å spørre om, men noen som er aktuelle som kartleser for Marrko i fremtiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phil Mills ble bare lettere skadet i rally Tyskland i fjor ja.

Han å Petter ble sendt til sykehus etter det kræsjet, men det gikk bra med begge to.

Petter Solberg sa i dag at han tenker mye på den kræsjen i Tyskland etter det som skjedde i dag.

"Jeg brukte mye penger på fyll, damer og raske biler. Resten bare rotet jeg bort."

George Best

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte om det der :( synd at slikt skjer, men førerne og Kartleserne vet at det er en livsrisiko om dette skulle skje! men er ikke lenge sia Solberg mista kartlesern sin da, Tyskland i fjor tror jeg det var!

 

Les lenger opp

 

PS: Dette er den første dødsulykken i en WRC-bil i VM-sammenheng på toppnivå. Vi må helt tilbake til 2. mai 1986 og Rally Corsika da Henri Toivonen og hans kartleser Sergio Cresto omkom i en Gr.B-Lancia Delta S4.

Caution Cloud 40 Hairpin Right 100 Narrows

Through Gates And Opens 70 Flat To Finish

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff... trist syn.

 

Er dette bilder fra WRC sin produksjon? Synes kanskje det er litt respektløst av WRC å bruke bilder fra ulykken i sendingen sin. Ihvertfall så tidlig..

 

Er vel direkte sending, vil tror de ikke hadde sendt det hvis de visste hvor alvorlig ulykken var. Trist sak.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår