mageik Skrevet September 14, 2005 Rapporter Share Skrevet September 14, 2005 Har et jævla stort problem med bensinpumpa på en audi 80! Har et prosjekt i garasjen jeg har brukt en del tid på. Har et stykk audi 80 1,8 E 89 mod (B3) som ble impotert fra tyskland for noen år siden. Har kjørt den på veien i 1 år og bilen var trofast å fin slik en audi skal være. Avskiltet den for 3 måneder siden pga overhaling og omlakkering. Anyway så har jeg fikla en del med den pumpa. Først skifta jeg de gummilabbene som bensinpumpa og filteret stod på for de var morkne. Skulle her en morgen starte bilen å joda, starta den å greier men da jeg skulle starte den seinere ville ikke bensinpumpa slå inn eller starte? Saken er at pumpa skal koble seg inn når du vrir om tenningen for å bygge opp det nødvendige bensintrykket. Bensinpumpereleet som står på releeplass nr 10 tenkte jeg at d var men har nettopp skiftet det og det hjalp ikke. Har målt med multimeter tilkoblingspunktene til pumpa og måler et par volt i noen sek. Men det skal egentlig være 12 volt i noen sek. Har testa pumpa og den funker! Dette ble langt men har noen peiling på hva faen d kan være? Hilsen en fustrerende audi-eier! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SuperMario Skrevet September 14, 2005 Rapporter Share Skrevet September 14, 2005 Har et jævla stort problem med bensinpumpa på en audi 80! Har et prosjekt i garasjen jeg har brukt en del tid på. Har et stykk audi 80 1,8 E 89 mod (B3) som ble impotert fra tyskland for noen år siden. Har kjørt den på veien i 1 år og bilen var trofast å fin slik en audi skal være. Avskiltet den for 3 måneder siden pga overhaling og omlakkering. Anyway så har jeg fikla en del med den pumpa. Først skifta jeg de gummilabbene som bensinpumpa og filteret stod på for de var morkne. Skulle her en morgen starte bilen å joda, starta den å greier men da jeg skulle starte den seinere ville ikke bensinpumpa slå inn eller starte? Saken er at pumpa skal koble seg inn når du vrir om tenningen for å bygge opp det nødvendige bensintrykket. Bensinpumpereleet som står på releeplass nr 10 tenkte jeg at d var men har nettopp skiftet det og det hjalp ikke. Har målt med multimeter tilkoblingspunktene til pumpa og måler et par volt i noen sek. Men det skal egentlig være 12 volt i noen sek. Har testa pumpa og den funker! Dette ble langt men har noen peiling på hva faen d kan være? Hilsen en fustrerende audi-eier! Kan kansje være dårlig kontakt på ledningene til pumpen. og er d ik flere en 1 relè til pumpen? Er ik sikker men.. :) Siter --- =) --- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baron Skrevet September 15, 2005 Rapporter Share Skrevet September 15, 2005 Hvis du kobler fra pumpa.....også måler du spenninga mens du drar på starteren. hva får du da. Men det høres ut som du kan ha enten en kortslutning/nestenbrudd i kabelen fra releet og til pumpa. Mål spenningen ut rett på releet også. Siter Det er kjedelig og vite alt, men ikke vite hvorfor!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mageik Skrevet September 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2005 Har sjekket ledningene til pumpa men finner ingen slitasje brudd, greier ikke å måle noe heller men kan prøve å måle ut fra releet viss jeg kommer til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SuperMario Skrevet September 15, 2005 Rapporter Share Skrevet September 15, 2005 Har sjekket ledningene til pumpa men finner ingen slitasje brudd, greier ikke å måle noe heller men kan prøve å måle ut fra releet viss jeg kommer til Prøv å strekk ei ledning fra batteriet og direkte til pumpa og se om den funker da.. enkelt og grei måte.. =) Siter --- =) --- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.