ryuujin Skrevet September 11, 2005 Rapporter Share Skrevet September 11, 2005 Yo Koblet om anlegget mitt for ikke så lenge siden nå. Før hadde jeg den firekanalsforsterkeren brokoblet på de to 12" subbene. Men nylig fikk jeg en kamerat av meg til å koble det om. Han koblet alle høyttalerne på forsterkerne. Altså, Høyre frontsett og høyre 6x9(hattehylle) på en kanal på forsterkeren. Venstre frontsett og venstre 6x9(hattehylle) på en annen kanal. Og de to subbene på de to gjenværende kanalene. Flytta ikke noe jording eller noe sånt, og plutselig har jeg fått støy? Hører kun støyen når motoren er på, og den stiger med motorlyden... Vanvittig irriterende!! Har hvertfall ikke hørt noe til lyden før, så det er noe som må ha kommet i senere tid. Legg merke til: At når han fyren kobla frontsettene på forsterkeren så la han ikke opp nye ledninger. Han koblet rett og slett forsterkeren på høyttalerkablene til 6x9ene i hattehylla. Altså de som originalt i bilen går framover til spilleren. Så framme i spillern kutta han kablene som gikk til frontsettet, og koblet dem sammen med kablene som bak til 6x9. Og da går jo altså lyden fra forsterkeren bak og frem hvis dere skjønner? Men hva kan støyen være? Har sjekket at INGEN signalkabler eller høyttalerledninger ligger tett oppetter strømledninger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet September 11, 2005 Rapporter Share Skrevet September 11, 2005 var forsterkeren Godt jordet? ovis forsterkeren ikke får nok strøm fra den jordkabelen som er det allerede begynner den å forsyne sev av andre jord-kabler, som desverre betyr jordingen på signalkabelen. når dette begynner å skje er det bare spørsmål om tid før jordingsbanan på spilleren brenner over om du spiller høyt. ville i første omgang dobbeltskjekket jordingspungtet, og om det så helt greit ut, ville jeg prøvd med en annen spiller. om dte blir borte med en annen spiller er det store myligheter for at jordingsbanen på spilleren har brendt over. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ryuujin Skrevet September 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2005 takk. skal sjekke dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg