Gå til innhold

Turteller 520, 1990modell

Ranger emnet


Excaliburz

Anbefalte innlegg

Fattern har en BMW 520 med noen "små?" feil.

 

Det ene er at turtelleren ikke virker, så det jeg lurer på er om dette er noe som er vanlig på disse?

Evt er det noen som kan fortelle meg hva som mest sannsynlig er feilen?

Eller om noen kan si meg hvordan jeg får ut instrumentpanelet så jeg får sjekka bak det for å se om det er ledningsbrudd el.l.

 

Det begynte med at den dreiv og hoppa og styrte som den selv ville, og plutselig en dag ble den bare liggende på 0.

 

Hvor går ledningen til turtelleren på disse, på coilen eller? Og hvilken farge er det på den?

 

Og bilen drar jæ... dårlig, har hørt at toppakningen er en svakhet på disse, stemmer det?

Og motoren tikker som om den er døden nær, noen som kan si hva som kan være årsaken til dette? Dritt i ventilløfter(e), sliten kam eller lignende?

 

Mvh. Kim Henriksen

 

 

EDIT: Motoren er forresten en 12V, ikke 24V!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fattern har en BMW 520 med noen "små?" feil.

 

Det ene er at turtelleren ikke virker, så det jeg lurer på er om dette er noe som er vanlig på disse?

Evt er det noen som kan fortelle meg hva som mest sannsynlig er feilen?

Eller om noen kan si meg hvordan jeg får ut instrumentpanelet så jeg får sjekka bak det for å se om det er ledningsbrudd el.l.

 

Det begynte med at den dreiv og hoppa og styrte som den selv ville, og plutselig en dag ble den bare liggende på 0.

 

Hvor går ledningen til turtelleren på disse, på coilen eller? Og hvilken farge er det på den?

 

Og bilen drar jæ... dårlig, har hørt at toppakningen er en svakhet på disse, stemmer det?

Og motoren tikker som om den er døden nær, noen som kan si hva som kan være årsaken til dette? Dritt i ventilløfter(e), sliten kam eller lignende?

 

Mvh. Kim Henriksen

 

 

EDIT: Motoren er forresten en 12V, ikke 24V!

 

For å få ut instrument panelet må du jo først skru av rattet :\ så sitter det 2

stk skruer øverst på panelet.. de er skrudd oppover, bare og skru ut dem så

kan du ta ut instrumentet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår