Gå til innhold

Kicker 12

Ranger emnet

raz

Anbefalte innlegg

Kan noen hjelpe meg med å finne linker der det selges kicker subb... Er på utkikk etter 2 stk 12*1200W*600rms Kicker...

Å tror dere at min audison srx3 klarer og drive to slike.

Linkt til forsterkeren

http://www.iceaudio.no/index.php?func=vareinfo&vnr=SRx3&PHPSESSID=385229bf79dddbbe6c5d01b92a52cdff

Kjør hart kjør me stil gjør GTI bil...:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorvidt du kan bruke 1, 2 eller flere basser på denne forsterkeren avhenger fult og helt av hvor lette elementene er å drive. Rent teknisk er Audison'en din en super amp til hyggelig pris, og vil fint kunne lage mye liv med flere av bassene på markedet i dag. Jeg kjenner ikke godt nok til nyere Kicker, likte de gamle godt så vidt jeg husker, men har, til nå, ikke blitt veldig imponert av det lille jeg har hørt av nyere utgaver. Dette kan dog skyldes helt andre faktorer enn bassens kvaliteter, og må således ikke sees som min oppfattning av Kicker. skal du kjøre 2 stk basser, bør nok disse være forholdsvis lettdrevne. Elettromedia har jo laget Hertz ES bassene for å skulle være et interessant alternativ i sammen med Audison sin SRx serie (om du ikke visste det, så er det samme produsent). Ellers er jo Morel sine subber enkle å få liv i. Av andre ting har vel også Image Dynamics et par basser som ikke er alt for effekthungrige. For ikke å glemme Focal.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en SRx3 vil jeg anbefale sub(er) med høy føslomhet. L5 er nok mindre følsom enn f.eks Hertz Es serie og Morel Elate. Sistnevnte er "bare" en 10" men jeg nevner den likevel. Skjønner ikke hvorfor du MÅ ha 12" når en 10" kan spille like høyt om ikke både høyere og bedre enn en annen 12 på samme forsterker well To Elate ville gitt deg trøkk så det holder, ellers er nok en singel Hertz ES 12" å anbefale her.

Edit: Jeg leker ekko fra Glenn her ser jeg :D

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr. SQ skrev:
Hvorvidt du kan bruke 1, 2 eller flere basser på denne forsterkeren avhenger fult og helt av hvor lette elementene er å drive. Rent teknisk er Audison'en din en super amp til hyggelig pris, og vil fint kunne lage mye liv med flere av bassene på markedet i dag. Jeg kjenner ikke godt nok til nyere Kicker, likte de gamle godt så vidt jeg husker, men har, til nå, ikke blitt veldig imponert av det lille jeg har hørt av nyere utgaver. Dette kan dog skyldes helt andre faktorer enn bassens kvaliteter, og må således ikke sees som min oppfattning av Kicker. skal du kjøre 2 stk basser, bør nok disse være forholdsvis lettdrevne. Elettromedia har jo laget Hertz ES bassene for å skulle være et interessant alternativ i sammen med Audison sin SRx serie (om du ikke visste det, så er det samme produsent). Ellers er jo Morel sine subber enkle å få liv i. Av andre ting har vel også Image Dynamics et par basser som ikke er alt for effekthungrige. For ikke å glemme Focal.

mvh

Glenn

Hva med to 10" av de jeg har da, Glenn?

Den Helix forsterkeren jeg har er jo ikke "kjempesvær" på effekt, og driver disse MEGET godt etter min smak..

Da snakker vi altså om 2 stk HERTZ HI ENERGY HX250

Impedanse er 4 Ohm (Kobles sammen i 2 Ohm)

Tålighet: 93dB/SPL

Frekvens: 23-300Hz

Tåler: 900 W Peak, 450 W konturnierlig

Vekt: 7,72 Kg

Jan Ove Liseth

Lenke til kommentar
Del på andre sider