PaAra Skrevet April 2, 2003 Rapporter Share Skrevet April 2, 2003 Hva er det mulig å ta ut av rx7'n (fd) med de ordinale turboene.. Da med skikkelig kjøling, ekshaust +++ ?? noen som vet det?? ca?? Siter Måtte til retten for å få igjen penger på bilkjøp etter å ha blitt svindlet av Leif Gjestrum Larsen AS i larvik ( SAAB Larvik). HOLD DERE UNNA DET STEDET! x Bmw 318i cab 91mod x Saab 9000 sc ( største dritt bil i verden) x Saab 900i 90 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PaAra Skrevet April 2, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 2, 2003 Fant det ut.. de orginale turbone holder akurat til å runde 400 hester maks.. sikkert ikke helt bra, men men.. de klarer å levere ca 17,5 psi trykk.. Siter Måtte til retten for å få igjen penger på bilkjøp etter å ha blitt svindlet av Leif Gjestrum Larsen AS i larvik ( SAAB Larvik). HOLD DERE UNNA DET STEDET! x Bmw 318i cab 91mod x Saab 9000 sc ( største dritt bil i verden) x Saab 900i 90 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jantore Skrevet April 2, 2003 Rapporter Share Skrevet April 2, 2003 Det sies at man kan ta ut ca 400++ med orginal turbo. Da må man helst gjøre følgende. Luftfilter Eksos større intercooler Dumpventil(ekstra kul ting) insprøytning, større dyser, 720 og 1600cc bensinpumpe Bensintrykksregulator større radiator men alt er relativt, man kan også sette i kulelager. Borre opp husene for å sette i større vifter, osv. Mye man kan gjøre bare man har nokk penger. men det enkleste man kan gjøre er å bytte eksos, luftfilter, intercooler og dumpventil, vill da gi litt over 300hk Siter -98 Suzuki Jimny 4x4 -92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim x85 Suzuki SJ413 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jantore Skrevet April 2, 2003 Rapporter Share Skrevet April 2, 2003 men husk at man ikke skal over 1 bar på motoren uten å ha byttet pakninger, for de orginale tåler ikke det Siter -98 Suzuki Jimny 4x4 -92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim x85 Suzuki SJ413 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon A Skrevet April 2, 2003 Rapporter Share Skrevet April 2, 2003 Det er i Usa blitt bremset ca 410rwhp med orginal turbone ved ca 17psi... Dette er da et ikke sekvensielt oppsett. Vanligvis oppgir man ikke effekt på hjulene men på motoren. Så du kan si den har enda mere en 410hk om du sier det på audi måten... Eier av bilen kjører nå på 19psi, bilen går bedre men den er ikke bremset på nytt. Han mener han kan kjøre en 10er med orginal turbone... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PaAra Skrevet April 2, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 2, 2003 Hvor selger man pakninger til b13 motoren?? Er de de apexi pakningene du mener??? noe side der det går ann å se pris osv.? Siter Måtte til retten for å få igjen penger på bilkjøp etter å ha blitt svindlet av Leif Gjestrum Larsen AS i larvik ( SAAB Larvik). HOLD DERE UNNA DET STEDET! x Bmw 318i cab 91mod x Saab 9000 sc ( største dritt bil i verden) x Saab 900i 90 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jantore Skrevet April 2, 2003 Rapporter Share Skrevet April 2, 2003 hehe, tror ikke du skal gjøre det selv, er vanskelig å få tett. Koster deg fra 15-20 000 å få gjort det. Blir en total overhaling av motoren. Er en i sverige som gjør det. Men hvet også om en her i norge. Siter -98 Suzuki Jimny 4x4 -92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim x85 Suzuki SJ413 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PaAra Skrevet April 2, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 2, 2003 Originally posted by jantore hehe, tror ikke du skal gjøre det selv, er vanskelig å få tett. Koster deg fra 15-20 000 å få gjort det. Blir en total overhaling av motoren. Er en i sverige som gjør det. Men hvet også om en her i norge. 15-20000 ? ?? for å bytte apexi pakningene?? dægern billigra å kjøpe ny motor da nesten... hvor lenge holder de pakningene.. leste et sted at det var litt foskjellige typer man kunne bruke 2 delte eller 3 delte ?? stemmer det?? Her er en som har orginal motor med orginale turboer og 850cc dyser.. Siter Måtte til retten for å få igjen penger på bilkjøp etter å ha blitt svindlet av Leif Gjestrum Larsen AS i larvik ( SAAB Larvik). HOLD DERE UNNA DET STEDET! x Bmw 318i cab 91mod x Saab 9000 sc ( største dritt bil i verden) x Saab 900i 90 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PaAra Skrevet April 2, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 2, 2003 Bildet.. Siter Måtte til retten for å få igjen penger på bilkjøp etter å ha blitt svindlet av Leif Gjestrum Larsen AS i larvik ( SAAB Larvik). HOLD DERE UNNA DET STEDET! x Bmw 318i cab 91mod x Saab 9000 sc ( største dritt bil i verden) x Saab 900i 90 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jantore Skrevet April 2, 2003 Rapporter Share Skrevet April 2, 2003 ja er nokk gjort litt med den, men uten å bytte pakninger kan man ta ut 400hk, skal man ha mere må man skru opp trykket, men husk at turboene ikke tåler alverden orginal. Siter -98 Suzuki Jimny 4x4 -92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim x85 Suzuki SJ413 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PaAra Skrevet April 2, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 2, 2003 Bør man bytte pakningene på en rx7 som har gått 100k km?? Hvis man skal trimme littebitte granne?? ;) Siter Måtte til retten for å få igjen penger på bilkjøp etter å ha blitt svindlet av Leif Gjestrum Larsen AS i larvik ( SAAB Larvik). HOLD DERE UNNA DET STEDET! x Bmw 318i cab 91mod x Saab 9000 sc ( største dritt bil i verden) x Saab 900i 90 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jantore Skrevet April 3, 2003 Rapporter Share Skrevet April 3, 2003 hva mener du med littebitte granne? Jeg hadde gjort det ja, men venta til vintern. Hvis du ikke skal presse ut 400hk så vent. Jeg skal sende min bort til vintern. Men da snakker vi om at bilen har 500++++. Jeg hvet ikke når den ble overhalt sist, de kan ha gjort det i fjor/år i japan, men tar ingen sjangser. Er jævla dritt hvis noe skulle skje. Motoren blir vell nesten som ny. Mazdafun kanskje du kan utale deg bedere om dette, da dukan mye mere om mazda en meg. Foresten får du bilen klar til 10 mai? Siter -98 Suzuki Jimny 4x4 -92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim x85 Suzuki SJ413 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Efini Skrevet April 7, 2003 Rapporter Share Skrevet April 7, 2003 Hvilke pakninger er det egentlig som diskuteres her? Apex-seals? Originale apex-seals holder jo godt over 400hk om en tuner inn motoren fornuftig og ikke tuner den "på grensa". (Og har en råd til å tune på grensa så gir en vel faen uansett). Forsterkede apex-seals er jo stort sett designet for å motstå Knock/detonasjon bedre enn de originale. Har en et lass med penger til overs så er det jo ingen ulempe å kjøpe forsterkede apex-seals, men det er ingen nødvendighet for å oppnå stor effektøkning. Å bytte pakninger/overhale motoren er dessuten slettes ingen vanskelig operasjon, bare en har god tid på seg. (Om vinteren for eksempel, da bilen står stille likevel). Gjorde det selv i fjor vinter og motoren fungerer glimrende! Og da skal det sies at jeg ALDRI har skrudd bil før, ikke skifta olje engang.. Siter 1994 Audi RS2 MTM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.