akkamannen Skrevet September 6, 2005 Rapporter Share Skrevet September 6, 2005 Hei! Jeg har problemer med at Carinaen (stv) min begynner å fuske sånn av og til etter den er blitt varm. Føles som den går på tre sylindre. Har levert den inn til verksted. Der skiftet de pluggledninger og sendte meg en fet regning, men ingenting har bedret seg. Lurer på om det er noen som kan hjelpe meg her. Frykter litt for at det kan være toppakningen... Takker for alle som vil hjelpe! Mvh akkamannen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stikkan Skrevet September 6, 2007 Rapporter Share Skrevet September 6, 2007 Hei, Hadde samme problem som deg, har byttet fordelelokk, pluggledninger. Fant ut i dag at det var en innsprøytningsdyse som var problemet(byttet to dyser, feilen flyttet seg). Lykke til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
locdog84 Skrevet Mai 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2008 Har akkurat samme problemet her :) har ikke testa og skifte dyser enda, men ska prøve det etter dette. har skifta stort sett alt annet av tenningsdeler. Takker. Fungerte dette for deg akkamannen? Siter 86 Bmw 325i 96 Toyota Carina E 1.8 98 Audi A4 1.9Tdi [x] 86 Bmw 325i [x] 85 Audi 100 2.2E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
STIBOR Skrevet August 17, 2008 Rapporter Share Skrevet August 17, 2008 Hei Har skiftet en dyse to ganger siste to år på min 7AFE. Er visst et ikke helt uvanlig problem på disse. Regner med du har skiftet det nå. Hvordan gikk det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
locdog84 Skrevet August 19, 2008 Rapporter Share Skrevet August 19, 2008 Ja har skiftet :P funker skikkelig nå :) Siter 86 Bmw 325i 96 Toyota Carina E 1.8 98 Audi A4 1.9Tdi [x] 86 Bmw 325i [x] 85 Audi 100 2.2E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aron Carina Skrevet August 10, 2009 Rapporter Share Skrevet August 10, 2009 Jeg har en TOYOTA carina 97 MOD 1.8 16V motor. Jeg har problemer med at bilen lugger etter 30 min kjøring, særlig på oppoverbakker og ved gasspådrag. Jeg har levert til verksted de skifta plugger, pluggledniger og termostat men feilen er der. DEN FUSKER OG LUGGER SOM BARE DET. HVA KAN VÆRE FEILEN????? Kan noen hjelpe meg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aron Carina Skrevet August 25, 2009 Rapporter Share Skrevet August 25, 2009 Kan noen Svare meg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
locdog84 Skrevet August 25, 2009 Rapporter Share Skrevet August 25, 2009 sjekka dysene som er besvart lengre oppe i tråden? ... Siter 86 Bmw 325i 96 Toyota Carina E 1.8 98 Audi A4 1.9Tdi [x] 86 Bmw 325i [x] 85 Audi 100 2.2E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aron Carina Skrevet September 1, 2009 Rapporter Share Skrevet September 1, 2009 TOYOTA CARINA 97MOD, 1.8 16V 7A EFI MOTOR JA, DET VAR FØSTSTE DYSE (INJECTION) SOM IKKE VIRKET SOM VAR PROBLEMET TIL FUSKINGEN. NYE DYSENE KOSTA BORT I MOT 2600 KR. JEG FIKK KJØPT BRUKTE DYSER PÅ EN BILOPPHUGGERI, DET VAR ENKELT Å SKIFTE DE. NÅ VIRKER MOTOREN HELT FINT. DISSE MOTORENE HAR SLIKE PROBLEMER ETTER ET PAR HUNDRE TUSEN KM KJØRT HØRTE JEG. DET ER IKKE MANGE VERKSED SOM KUNNE FINNE UT DENNE TYPEN FEIL ELLER FUSK. JEG HAR SVIDD AV FLERE TUSEN KR PÅ Å SKIFTE TERMOSTAT,PLUGGER,PLUGGLEDNINGER PÅ VERKSTEDER... TAKK FOR SVAR FRA ALLE DERE SOM HAR SVART MEG....HÅPER DETTE HJELPER NOEN FLERE I FRAMTIDEN..... HILSEN ARON cARINA MEN FLELE Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
locdog84 Skrevet September 2, 2009 Rapporter Share Skrevet September 2, 2009 2600 kr må jo ha vært for 2 dyser, jeg betalte vel ca 1300 kr for 1 dyse. Siter 86 Bmw 325i 96 Toyota Carina E 1.8 98 Audi A4 1.9Tdi [x] 86 Bmw 325i [x] 85 Audi 100 2.2E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aron Carina Skrevet September 5, 2009 Rapporter Share Skrevet September 5, 2009 Jeg tror alle 4 kosta 2600....tror jeg. Jeg kjøpte jo brukte 4 stk for 500kr... Men bilen går bra nu. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muscat Skrevet Juni 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2010 Hei. Har problemer med fusking når motoren er varm. Antakelig to dårlige dyser. Sjekka priser hos Toyota, og de rådet meg til ikke å kjøpe "orginale" da disse kostet nesten 3000/stk. Har en Carina E, 1,6 1996 modell. Noen som vet om hvor jeg kan få tak i slike billigere? På forhånd takk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjornkn Skrevet Juli 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2010 Hei.Har problemer med fusking når motoren er varm. Antakelig to dårlige dyser. Sjekka priser hos Toyota, og de rådet meg til ikke å kjøpe "orginale" da disse kostet nesten 3000/stk. Har en Carina E, 1,6 1996 modell. Noen som vet om hvor jeg kan få tak i slike billigere? På forhånd takk. Fikk du noe svar på hvor uorginale dyser kan kjøpes? Jeg kjøpte nettopp en Carina E 1.6/4A-FE med samme dyseproblemet, som jeg tenkte var kjapt å fikse. Foreløpig har jeg ikke greid å skaffe tilveie noe som helst.. Har sjekket på norske og danske opphoggerier. nbfbildeler.no uten hell. På de danske ad2000.dk ligger det massevis av dyser. Problemet er at jeg ikke skjønner hva det er de har, og at det skal finnes så mange forskjellige typer. Hva er det som står på en 4A-FE 1.6L motor? Denso? I Danmark har de gule, grå, brune, grønne, blå osv. Dessuten har de motorbetegnelser som 1.6EDC4, 1.6E4K Som http://tinyurl.com/3233e6 Virker ganske kaotisk :( Er det forresten så god ide å kjøpe en brukt dyse hvis det er vanlig at de får problemer med alderen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg