Gå til innhold

Dette blir kanskje støtende for noen av dere mustang eiere!

Ranger emnet


sons of haukeli

Anbefalte innlegg

  • 1 year later...
  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er 2 biler som fortjener "spirit of mustang"... Det er den første og den siste. Bortsett fra den nest siste er resten møkk... V6??? Hør på Bilen til Steve Mcqueen alias Frank Bullitt, så hører du hvordan en Mustang skal høres ut!

 

Det er så fett når den plutselig dukker opp i speilet ved 1:38...

http://www.youtube.com/watch?v=NKg27i5Y3T4

Skademeldinger:

-Jeg fullførte svingen etter at veien hadde rettet seg ut

-Jeg sjønte at ulykken kunne unngås, og svingte til høyre for å forhindre dette

-Hva som skjedde videre er vanskelig å si, da elgen lå over frontruta og sperret utsikten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

må si jeg er enig med det at noen eldre mustanger ikke er de fineste men at ford mustang 2 er møkk og ikke en mustang er jeg ikke enig i har selv nylig kjøpt meg en og det er som sagt smak og behag. jeg personlig synes det er en fantastisk fin bil, mange som snur seg når jeg kommer kjørende med den. ikke den største motoren men er det egentlig nødvendig?? kommer helt an på hva du vil bruke bilen til. jeg personlig vil ha bilen lenge og ta godt vare på den, ta noen kose turer om sommeren. og det er akkurat like mye mustang som alle andre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Enig med flere her. Etter 1973 så lagde Ford noen fæle mustanger med 4 sylindra motorer osv. Kom seg igjen i sluttan av 90. De siste årende har det kommet seg betraktelig og Ford har fått respekten igjen for sine mustanger som er særdeles fete. Har selv en sjeldenhet av en mustang. 1969 cab 390GT. med alle options og manuellkasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...
  • 3 months later...

Liker denna tråden jeg^^ enda jeg er ny her. Så jeg skal være forsiktig med å åpne munnen, men jeg vil si som mange andre at det er smak og behag. Tross alt er jo Mustangen en av verdens lengst levende muskel biler (veit ikke om noen som har levd lengre), og det må jo si at det er en grunn til det, tross alt har den overlevd pengemangel, oljekriser++ Generasjonen med den svakeste Mustangen(1974-1978) med en motor på "hele" 83 hk og var på 140 C/Inch (2,3 liter) samtidig hadde de sterkeste en V8-er på 302 C/inch(5 liter) som maksimalt hadde 139 hk. I starten på neste generasjon (1979-1981+1982-1986)fikk også rekke firerne på 140 C/Inch(2,3 liter)turbo, noe som mange syns IKKE hører til på en amerikaner, langt mindre en Mustang, den ble da borte etter 1986 da resten av generasjonen(1987-1993) hadde valget mellom rekke firerne på 140 C/Inch (2,3 liter) med 88-105hk og V8-erne på 302 C/Inch (5liter) med 225-235 hk. Mustangen var endelig på vei opp igjen:P

Jeg elsker bilene, liker de fleste, skulle gjerne hatt en, samme hvilken type det er. De er så vidt forskjellig at de ikke kan sammeliknes med de andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det nok ikke så mange av Mustang som blir klassifisert som Muskel bil, bare dei som har dei råeste motorene, ellers så er Mustang klassifisert som en Pony car
Riktig BossCat.

Bra du passer på;)

 

Og riktig at 5.0 literen kommer snart tilbake, enten 2010 eller seinere, ikke helt sikker på den saken. Bare at 4,6 var det høyeste etter 1994 og at i 2005 eller i "retro mustangen" så kom de ut med også en 5,4 liter supercharged. Men altså ingen 5.0 liter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må heller ikke glemme at pony cars virker som muskelbiler for mange som ikke har peiling :P

 

Det er jo klart, ikke enkelt å holde styr på for dei som ikke vet det så godt, f.eks en 68 C eller J kode Mustang er Pony Car, mens en 68 S eller R kode Mustang blir muskelbil, så om det er muskel bil kommer jo an på hvilken motor som står i bilen, er jo ikke mye muskelbil med 6.er eller en liten V8.er under panseret.

Og muskelbil finner du jo også blandt mid size og full size, ikke bare blandt Pony cars som Mustang i utgangspunktet er

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å overgå de feteste 67/68-70` utgavene som rett og slett er perfekte, så sånn sett måtte bare neste generasjon bli en liten nedtur. Men bortsett fra fronten på 71`- synes jeg ikke de er så gæli.

Noe annet er det med Mustang II. I stedet for å "sabotere" bilen helt burde Ford heller ha vært kloke nok til å gi Mustangen en liten pause fra 74-78.

Mustangen som kom i 79` er fin, og ble bare finere. Kunne tenkt meg en 85/86 mod. 5,0 GT. De har helt klart fått tilbake Mustangens særpreg etter min mening, og caben er bare lekker.

Ellers er de seinere versjoner fine, med dagens retro-designede Mustang som en høydare i Mustang historien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lett gjennom noen ordlister på nettet;)

 

Muscle Car:

Sometimes called “Pony Cars” too. Big giant V8 engines with super chargers and special exhaust created these gas-guzzlers that were really fast! Muscle cars reached their epitome in the 1960’s with the advent of the GTO, certain Mustangs, Camaro’s and some Chrysler models like the Challenger, etc. Unfortunately the “energy crisis” killed this genre of cars.

 

Men enig med dere;) Pony cars er ikke like råe som "the vintage Muscle car";) Og da er ikke 74-78 modellene mye å skryte av, da veit jeg ikke hvorfor de har fått tittelen:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pony cars er ikke like råe som "the vintage Muscle car";) Og da er ikke 74-78 modellene mye å skryte av, da veit jeg ikke hvorfor de har fått tittelen:P

 

Alle Mustanger er Pony cars, fra 64,5 og opp, så f.eks en 68 Mustang med J kode motor (302 4V) er Pony car, mens en 68 R kode (428 4V) blir en Muscle car, bilene ser helt like ut. Mustang, Cougar, Firebird, Camaro, Javelin osv blir Pony cars, fordi dei er små, så for at en bil skal få tittelen Muscle car, så må den ha stor motor med mye HP og TQ, og du finner div utgaver fra alle produsentene med stor motor med mye HP og TQ som vil gå under Muscle car, men det er sjeldent at en finner noe som går for Muscle car etter 1973 og oppover til ca slutten av 1980 tallet pga forsikringsprisene og bensinkrisen gjorde at det ble produsert biler med mindre HP og TQ for å forbedre bensinøkonomien, på 90 tallet begynnte det jo å komme ut div utgaver som vil gå under Muscle car som bl.a. Viper, og bl.a. Saleen og Roush har jo levert div Mustanger som vil klassifiseres som Muscle car.

Så det er motor størrelsen og output som bestemmer om den blir klassifisert som Muscle car, ikke utseendet

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår