SiLvEr_19 Skrevet Oktober 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2005 Xplod skrev: Ser knall ut dette da :) har du fått gjort no mer med bilen i helga eller? Ja har kommet hjem til høstferie i dag og har nettopp vært ute og prøvekjørt en tur :) Det merkes at det er noen hester og noen newtonmeter ekstra jah:) hehe... det var skøy det var det jah. Skal tilbake til Mo I Rana på søndag og da SKAL jeg ha bilen med meg hehe. Har vært "bilfri" i 5uker nå :fire: Gjenstår noen småting, men det får jeg tatt iløpet av uka. Som f.esk. tilpasse innsugsrøret slik at det ikke går over batteriet :) hehe...annen vinkel på nymotoren. Fjerne katalysatoren og sette på et 2-3cm kortere rør da det ble voldsomt spenn i eksosanlegget. Noen ferske bilder: Siter SiLvEr_19 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiLvEr_19 Skrevet Oktober 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2005 Jannis_J skrev: Tror faktisk det lønner seg å vente med å montere grenrøra til motoren er i bilen.Litt vanskeligere å komme til, men da har alt vridd seg til slik det skal være. nope-mx3 Satte kùn på manifoildene først. Resten fram til kat. ble montert etterpå Siter SiLvEr_19 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jannis_J Skrevet Oktober 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2005 er som regel manifoldene man mener når man sier grenrøra :) Collector/downpipen, er liksom bare der :) Men tror det hadde lønt seg å løsne de nå mens de er på bilen, og tighte de til på nytt, med anlegget helt montert. nope-mx3 Siter :: Frisørbilentusiast :: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiLvEr_19 Skrevet Oktober 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2005 Jannis_J skrev: er som regel manifoldene man mener når man sier grenrøra :)Collector/downpipen, er liksom bare der :) Men tror det hadde lønt seg å løsne de nå mens de er på bilen, og tighte de til på nytt, med anlegget helt montert. nope-mx3 Heheh...ja okei..klarte liksom ikke sette navn på det :) Ja det var akkurat det vi tenkte. Siter SiLvEr_19 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xplod Skrevet Oktober 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2005 Ser bra ut dette :) Har så lyst på Kl ZE jeg og. må vel begynne å spare opp. Men må sikkert skifte girkasse og jeg. Er ikke sikker på om den originale mx3 kassa tåler krafta. Siter 03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-] X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07] X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10] X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
verzutiko Skrevet Oktober 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2005 Det er den samme utvekslinga på MX-3 girkassa og Probe/MX-6/626girkassene. Det eneste er femtegiret som er litt lavere enn hos oss... Det du burde tenke på derimot er clutchen! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiLvEr_19 Skrevet Oktober 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2005 Eneste jeg har gjort er å¨bytte clutch. Og det ble susen det. Når jeg gir full spiker i 1. og girer til 2. så får jeg hjulspinn i det jeg slipper clutchen i 2 :) Orginal clutchen til 2.5`en skal tåle ca 220 til 230hk Siter SiLvEr_19 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiLvEr_19 Skrevet Oktober 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2005 Ja syntes det var rart at vi ikke overhode ble palget med dette motorbyttet. Men det fikk jeg svar på idag. :( Det har blitt hull på et servorør. Et pittelite hull. Og ikke fan om vi får det tett. Det er jo ett helvettes trykk på servo-oljen det vet jeg. Såh...huff er litt frustrert nåh. MX6 selges billig? hehe...neidah...skal prøve litt til ikveld så får jeg se. Skal jeg ta av hele slangen som det røret er på så må jeg antagelivis ned men traversen og eksosen! Og det føler jeg ikke for idag. Siter SiLvEr_19 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole626 Skrevet Oktober 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2005 går den mye bedre da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiLvEr_19 Skrevet Oktober 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2005 Gjerde007 skrev: går den mye bedre da? åja onfiredevi det merkes godt at det er noe annet nå ja:) Siter SiLvEr_19 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xplod Skrevet Oktober 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2005 Gleder meg til å se video av børsa jeg :D Siter 03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-] X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07] X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10] X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiLvEr_19 Skrevet Oktober 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2005 Hehe...ja jeg og :) Skulle egentlig lage en liten film idag, men det ble det jo ikke noe av. Drivakselen hadde gnegd hull på et servorør. Såh...må få det fixet først. Siter SiLvEr_19 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WireD Skrevet Oktober 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2005 verzutiko skrev: Det er den samme utvekslinga på MX-3 girkassa og Probe/MX-6/626girkassene. Det eneste er femtegiret som er litt lavere enn hos oss... Det du burde tenke på derimot er clutchen! :) er det samme huset også? hmm... størrelsesmessig da? for hvis de passer i MX3, passer de i 323Fen. og om de er sterkere, så ere å skru litt mer ladetrykk igjen om jeg kan bruke en slik kasse... :D bruker per nå, Gseries kassa til GTen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiLvEr_19 Skrevet Oktober 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2005 Alle v6 motorene til mazda har samme mål i høyde, lendgde, bredde osv. Så KL-ZE motoren min har samme mål som K8-DE (1.8v6) soms tår i mx-3`n Siter SiLvEr_19 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
verzutiko Skrevet Oktober 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2005 WireD skrev: er det samme huset også? hmm... størrelsesmessig da? for hvis de passer i MX3, passer de i 323Fen. og om de er sterkere, så ere å skru litt mer ladetrykk igjen om jeg kan bruke en slik kasse... :D bruker per nå, Gseries kassa til GTen Vet ikke om det er større modifikasjoner som må til for at de skal passe, men de er flere av de på MX-3.com som har installert en MX-6/626 kasse. Så ja, etter det jeg tror burde den passe i din 323F også, men om du må skru å mekke noe inni h**** for at den skal passe aner jeg ikke... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.