pahf Skrevet Mars 31, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2003 Møtte en kar i helga som hadde hatt en del golf, og han mente at det var mye bedre og montere kompressor på golfen istedet for turbo, pga av enklere,billigere,mindre slitasje. Vet ikke om dette er sant i det hele tatt pga av viss promille på han som sa det, men er det noe i det? Og hvor mye effekt kan en oppnå på en 1.8l? Og hvor selger de isåfall kompressorne hvis det finns noen i det hele tatt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Urgolf Skrevet Mars 31, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2003 En ting er sikkert, kompressor har nå ivertfall ikke MINDRE slitasje enn turbo!! En kompressor bør overhales hver 50.000Km, og koster ca. +-6000Kr Det er jo egentlig ingen grenser på hvor mye man kan trimme en 1.8L motor... Ta Tommy Sjønberg som eksempel, han har jo trimmet en 1.8T til 581HK uten å øke motorvolum!! (men det var jo turbo da...) Det selges kompressorkit på http://WWW.KOMPRESSOR.NO Kristian Siter -86`VW Jetta G60 Turbo Megasquirt x85`Audi Urquattro 10vt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pahf Skrevet Mars 31, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2003 ok,men som jeg sa tidligere så var det dette han mente, men det virka jo som et ålreit alternativ til turbo i flg han da. Noen synspunkter på hva som ville være best da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet April 1, 2003 Rapporter Share Skrevet April 1, 2003 Originally posted by Urgolf En ting er sikkert, kompressor har nå ivertfall ikke MINDRE slitasje enn turbo!! En kompressor bør overhales hver 50.000Km, og koster ca. +-6000Kr Det er jo egentlig ingen grenser på hvor mye man kan trimme en 1.8L motor... Ta Tommy Sjønberg som eksempel, han har jo trimmet en 1.8T til 581HK uten å øke motorvolum!! (men det var jo turbo da...) Det selges kompressorkit på http://WWW.KOMPRESSOR.NO Kristian G-lader bør overhales ja.... ikke vanlige kompressorer merc leverer jo kompressorer i sine biler og de har ikke lagt inn overhaling pr 50` :rolleyes: Uansett vil det nok være mye enklere og billigere å skaffe en G60 motor som utgangspunkt fremfor å trimme den 1.8l din.. Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rallye Skrevet April 13, 2003 Rapporter Share Skrevet April 13, 2003 Det sier jo ikke så mye om at de ikke har lagt inn overhaling hver 50,, det har jo ikke vw heller på g-laderene jeg har fortsatt g-lader i min g60 den rullet 170000 med den samme g-laderen uten å bli overhalt.. å når jeg overhalet den i vinter gikk det helt greit det var ikke noe spess slitasje.. g-laderen funker ralativt greit vist en ikke skifter reimhjul.. uansett hva du velger så er muligheten for havari til stede.. G-laderen er ikke kjent for å tåle mye bank.. min G-lader gir 0,8bar trykk ved 2200r/min det er vanskelig å klare med en turbo .. maks har jeg 1,1bar trykk på min g-lader å det har funket helt greit.. men jeg skal ærlig innrømme at jeg har vert inne på tanket med å turbo konvertere.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toslink Skrevet April 13, 2003 Rapporter Share Skrevet April 13, 2003 Originally posted by Rallye min G-lader gir 0,8bar trykk ved 2200r/min det er vanskelig å klare med en turbo .. maks har jeg 1,1bar trykk på min g-lader å det har funket helt greit.. Hva slags drivhjul har du på laderen for å få det trykket? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rallye Skrevet April 13, 2003 Rapporter Share Skrevet April 13, 2003 Originally posted by toslink Hva slags drivhjul har du på laderen for å få det trykket? Den er ombygd til RS kopressor (porting) og et drivhjul som er 77,8 mm :rolleyes: Det er utrolig hva litt nye pakninger og simmerringer kan gjøre i tillegg Før den ble ombygd og overhalt hadde jeg kun 0,5bar trykk ved ca 3000r/min og 0,9-1,0 bar ved maks.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toslink Skrevet April 13, 2003 Rapporter Share Skrevet April 13, 2003 Originally posted by Rallye Den er ombygd til RS kopressor (porting) og et drivhjul som er 77,8 mm :rolleyes: Det er utrolig hva litt nye pakninger og simmerringer kan gjøre i tillegg Før den ble ombygd og overhalt hadde jeg kun 0,5bar trykk ved ca 3000r/min og 0,9-1,0 bar ved maks.. oki, driver å tenker på porting av min G-lader , da jeg skal overhale den snart likevell.. Stor forskjell på Portet og standar lader? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rallye Skrevet April 13, 2003 Rapporter Share Skrevet April 13, 2003 Originally posted by toslink oki, driver å tenker på porting av min G-lader , da jeg skal overhale den snart likevell.. Stor forskjell på Portet og standar lader? Ja som sagt så er forskjellen 0,8bar ved ca 2200r/min vs 0,5bar ved ca 3000r/min jeg er kun fornøyd i vertfall .. emn nå har jeg problem ved at motoren ikke får nokk bensin så jeg tror chippen min har røket så jeg skal kjøpe meg en ny .. jeg fikk det gjort hos G-tech i drammen.. full pakke bygde om til bredreim drift også... det er å enbefale Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toslink Skrevet April 13, 2003 Rapporter Share Skrevet April 13, 2003 Originally posted by Rallye Ja som sagt så er forskjellen 0,8bar ved ca 2200r/min vs 0,5bar ved ca 3000r/min jeg er kun fornøyd i vertfall .. emn nå har jeg problem ved at motoren ikke får nokk bensin så jeg tror chippen min har røket så jeg skal kjøpe meg en ny .. jeg fikk det gjort hos G-tech i drammen.. full pakke bygde om til bredreim drift også... det er å enbefale Ja merket stor forskjell på perfomace'n da sikkert... regner med du har byttet bensintrykkregulator med det oppsettet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rallye Skrevet April 13, 2003 Rapporter Share Skrevet April 13, 2003 Originally posted by toslink Ja merket stor forskjell på perfomace'n da sikkert... regner med du har byttet bensintrykkregulator med det oppsettet? Ja jeg har skiftet til en som åpner ved 3,8 bar trykk treger som faen på jeg ikke kjøpte en justerbar.. hadde vært litt griere.. jeg tror ikke det er dysene for på krb og g-tech sier de at det skal holde med de orginale dysene.. så har jeg også problemer med at den sviver høyt på tomgang når tomgangsventilen er koblet på .. å det gikk bort når jeg satte i den orginale chippen så derfor tror jeg det er den som er problemet.. har du chip å mindre hjul på din ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toslink Skrevet April 13, 2003 Rapporter Share Skrevet April 13, 2003 Originally posted by Rallye har du chip å mindre hjul på din ? Har eid min Rallye i ca 2mnd så har ikke rukket å moddet den mye enda.. Kjøpte den med helt orginal motor.. så prøver å skaffe mest mulig info og erfaringer før jeg starter med trimming. satser på porting av G-lader, og chip i førsteomgang Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet April 13, 2003 Rapporter Share Skrevet April 13, 2003 har ikke no fornuftig å komme med,ville bare si at jeg kjørte en Golf G60 i går,med 68mm reimhjul, Supersprint eff.anl. m/cat.repl. og et eller annet stash fra Bahn Brenner (chip og bensintrykksregulator tror jeg). skal ihvertfall være rundt 190-200 hk i den. og den går BRA.... ;) tar i helt fra bånn.. gøy var det,gitt :D :D kamerat av meg som eier den,og den er forresten til salgs. Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet April 14, 2003 Rapporter Share Skrevet April 14, 2003 Hvor brei er orginal reima i g60 ? Hvor brei er brei reima ? Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo havari Skrevet April 14, 2003 Rapporter Share Skrevet April 14, 2003 Orginal reim er vell 0,6 og denn brei reima er 1,2cm trur eg. Skall kansje prøvekjøyre ladaren min i dag, min er porta og rally utblås lader 0,8 med orginal ladejul. Siter 99 BMW 320d 90 Golf G60 (banebil) (x)91 Golf G60 (x)87 Golf 18gl Mitt Galleri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg