BurnPr00f Skrevet August 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2005 Hvis du har en b230et med motornic innsprut så har du vel luftmengdemåler, ikke en luftmassemåler (lmm)... Om det er luftmengde eller masse det driter jeg rett og slett i, for å si det rett ut, nå er jeg dritt-lei av å ha en bil med skilter som bare står, og ikke vil gå skikkelig. 745TiC takk skal du ha.. skal tenke på det.. har hørt med litt diverse folk, og dem sier at det enten er den luftmasse/mengde (kall det hav du vil) som er gåen, eller så er det noe i toppen som har gått. Tenker jeg skal bytte topp, så hvis noen har en 531-topp til overs, så spytt ut. Noen som aner hva en slik en koster ny fra volvo? 15laken? -Blir nok uaktuelt med ny :P Men hadde vært morro å vite. Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet August 31, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2005 Stor takk til THolandsli som var hos meg i går og feilsøkte litt. -Den foreløbige konklusjonen er at den trekker falskluft fra et eller annet sted. Mulig intercooleren har sprukket / innsugspakning o.l. Derfor suger turboen alt for mye luft gjennom luftmengdemåleren og bilen får alt for mye bensin, så den soter... Skal prøve å bytte intercooler seinere i dag å se om det hjelper.... Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennet Skrevet September 1, 2005 Rapporter Share Skrevet September 1, 2005 Stor takk til THolandsli som var hos meg i går og feilsøkte litt. -Den foreløbige konklusjonen er at den trekker falskluft fra et eller annet sted. Mulig intercooleren har sprukket / innsugspakning o.l. Derfor suger turboen alt for mye luft gjennom luftmengdemåleren og bilen får alt for mye bensin, så den soter... Skal prøve å bytte intercooler seinere i dag å se om det hjelper.... Jeg har akkurat samme motor som deg... og får sota plugger hele tiden, uansett hvor langt jeg kjører... fant også ut at det var sprekk i intercooleren min, og låner nå en jeg kjører med, men fikk fortsatt sota plugger når jeg kjørte en liten tur.. Si ifra om du finner ut hva feilen din er! Siter Bilforumet.noSuper ModeratorForumregler!Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet September 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 1, 2005 Jeg har akkurat samme motor som deg... og får sota plugger hele tiden, uansett hvor langt jeg kjører... fant også ut at det var sprekk i intercooleren min, og låner nå en jeg kjører med, men fikk fortsatt sota plugger når jeg kjørte en liten tur.. Si ifra om du finner ut hva feilen din er! -Ja har prøvd å bytte intercooleren nå, men det hjalp ikke noe i det hele tatt. -Det med soting av plugger er ikke hovedproblemet. Hovedproblemet er at bilen går som en DASS fusker og sånn når turbotrykket går over 0,4bar. Skal ta kompressjons-test og trykkteste alle røra til luft etter turbo'n i dag hvis alt går etter planen. Driver å tenker på at enten er det noe med luftmengdemåleren, eller wastegaten som ikke vil regulere riktig, ellers kan det jo være noen pakninger eller noe... -kommer nok til å finne ut mye etter komp og trykk-test. Og som sagt tidligere; Har noen noen råd som jeg ikke har prøvd / skrevet om her, så spytt ut :D Gir meg ikke ennå værtfall. -Fortsettelse følger :P Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet September 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 1, 2005 P.S: Nasty: -Det med sotede plugger har jo somregel noe å gjøre med at den får for mye bensin. Har du prøvd å justere CO ? Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennet Skrevet September 1, 2005 Rapporter Share Skrevet September 1, 2005 P.S: Nasty: -Det med sotede plugger har jo somregel noe å gjøre med at den får for mye bensin. Har du prøvd å justere CO ? den umbrakoskruen på luftmassemåleren du tenker på ? Siter Bilforumet.noSuper ModeratorForumregler!Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet September 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 1, 2005 den umbrakoskruen på luftmassemåleren du tenker på ? Jepp, men få dem til å justere CO på verksted.. koster ikke skjorta, med mindre du har veeeldig lyst til å fikle med det sjøl... :) Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennet Skrevet September 1, 2005 Rapporter Share Skrevet September 1, 2005 Jepp, men få dem til å justere CO på verksted.. koster ikke skjorta, med mindre du har veeeldig lyst til å fikle med det sjøl... :) hehe.. de testa con min på volvo.. betalte litt over 1100 for det! hehe.. trengte det for å få godkjent bilen og volvo var de som tidligst kunne gjøre det Siter Bilforumet.noSuper ModeratorForumregler!Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet September 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 1, 2005 hehe.. de testa con min på volvo.. betalte litt over 1100 for det! hehe.. trengte det for å få godkjent bilen og volvo var de som tidligst kunne gjøre det hehe, finnes verksteder som gjør det billigere og like bra.., men sånn er det med den saken... Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennet Skrevet September 1, 2005 Rapporter Share Skrevet September 1, 2005 hehe, finnes verksteder som gjør det billigere og like bra.., men sånn er det med den saken... men jeg har skrudd mye på den skruen selv... skrudd den nesten hel opp også... men får fremdeles sota plugger og bilen hosta litt og sånn Siter Bilforumet.noSuper ModeratorForumregler!Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 Du kan ta å sjekke om følerne under innsuget er OK, en av dem måler temperaturen på motoren, å om den er defekt tror styreenheta at motoren er kald, å kald motor blir mata med mer bensin. Sjekk også ladelufttempføleren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet September 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 Må prøve å få lånt meg en IC ... håper det er det som er feilen på min... Hvis ikke jeg klarer å lage no' jalla-mekk med rør :P hehehehe :D Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet September 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2005 Tror jeg har funnet feilen, men er ikke 100% sikker ennå. -Siden dem har bytta til 100A (?) dynamo, så liker ikke den originale overvåkinga eller hva man vil kalle det den dynamoen. Er sånn kabelsko med en ledning som man setter inn bakpå dynamoen. Tenker det skal gjøre susen å ta bort den kabelen, i følge forrige eier... Gjenstår å se... Bare ventilbrikkene mine kommer fra volvo i morra så... Nå står jo motoren uten kam og div pjask. Har forresten laget tidenes jalla-mekk. muhahahaha *ler av meg selv* (Noe så genialt *NOT*) Noen bilder av litt som har blitt gjort: En haug med sprengte intercoolere som vi fant ut eller litt trykktesting. Tidenes jalla-løsning (her får man mye mer effekt folkens!) Blå silikon-slanger forbedrer effekten, må minst være 30% effektøkning av denna her! Justering av ventiler pågår Slik fester man radiatoren Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 5, 2005 Rapporter Share Skrevet September 5, 2005 HAHAHAH!!!! Fytti hælvete novak! Det der var max jalla-rognmo-mekk! :D knall tøft! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet September 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2005 Regner med en effektøkning på minimum 30% som sagt med det røret der. Og får jeg ikke det da ere bare å sette på et par blå silikonslanger til, så er vi vel opp i 50% effektøkning. :deng -Har bestilt stor alu-cooler, så slapp av.. det kommer, det kommer.... -Tror det blir morro til vinteren.. begynner å bli en del volvo'r her i distriktet, men det er ikke nok av dem ennå. Dissa sklirævva'-jævlene tok litt innpå i sommer violin Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.