antevalente Skrevet August 25, 2005 Rapporter Share Skrevet August 25, 2005 Har hatt et prosjekt i sommer, hvor jeg har tatt en 87mod gc 626 med forgasser motor og puttet inn en 2,0 gt motor med direkte innsprøytning. Etter mye skruing har jeg endelig fått start på vidunderet, og må si at den går som ei kula:D Eneste problemet hittil er at når den kommer på ca 3000 rpm så mister den turtall nesten helt og når jeg øker turtallet igjen så blir den normal igjen. Kan det være galt med tenningen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole626 Skrevet August 25, 2005 Rapporter Share Skrevet August 25, 2005 Kontroler fordelerlokket ditt du! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wibla Skrevet August 25, 2005 Rapporter Share Skrevet August 25, 2005 Hey! Hvor mye jobb var det egentlig å bygge om til GT motor? (Har selv en 87 2.0 forgasser :D) Siter - 1988 Mazda 626 2.0i-16 4ws x 1987 Mazda 626 GLX 2.0L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ragua Skrevet August 25, 2005 Rapporter Share Skrevet August 25, 2005 Har hatt et prosjekt i sommer, hvor jeg har tatt en 87mod gc 626 medforgasser motor og puttet inn en 2,0 gt motor med direkte innsprøytning. Etter mye skruing har jeg endelig fått start på vidunderet, og må si at den går som ei kula:D Eneste problemet hittil er at når den kommer på ca 3000 rpm så mister den turtall nesten helt og når jeg øker turtallet igjen så blir den normal igjen. Kan det være galt med tenningen? Har du noen GT delemotor liggende eller vet om noen som har? På jakt etter en liten motordel. :) Siter Får jeg lov til å skrive dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antevalente Skrevet August 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 26, 2005 Hey! Hvor mye jobb var det egentlig å bygge om til GT motor? (Har selv en 87 2.0 forgasser :D) Trodde ikke at det skulle være så mye arbeid som det ble. Kjøpte først en 87 mod LX med (sentrallås og power windows) en gåen forgasser motor. Fikk tak i en GT motor fra en 86 Coupe som skulle på opphøggeri. Tok ut motoren fra LXen og la inn GT motoren, bensinpumpa og chip boxen og tenkte at det va bare å starte, men så enkelt va det ikke. Fant ut etterhvert at hele ledningsnettet måtte byttes og Coupen var høgget:( Men heldigvis fikk jeg tak i en GT combi med komplett ledningsnett. Så va det å begynne å skru, ut med alt innteriør, dashbordet, høyre fram skjerm og dør. Ville ikke kalle meg selv noe super mekanikker, men fikk det til ved hjelp av en kamerat og mest av alt Haynes Car Manual Her sår det meste om hvordan man bytter eller reparere deler. Er ikke ferdig med bilen enda, har begynt på skole. Ska hjem om 2 uka får å sette på skivebremser bak, støydempe hjulbrønnan bak, kansje sette inn servo og senke den hvis jeg får tak i senkesett til den bilen. Så er det bare å få den til biltilsynet og få den typegodkjent. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antevalente Skrevet August 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 26, 2005 Du trenger iallefall følgende: GT motor (DAH!) bensinpumpe lokket til bensintanken under baksetet (har større bensinslange) komplett ledningsnett fra en innsprøytnings bil skive bremser bak (biltilsynet krever det) større motor vettu:) databoks (du finner den under dashbordet i midten) Og får å gjøre det enklere så ha delebilen i nærheten så du hente de delan du trenger og bruke den som referanse. Og kjøp den boka! Vil anbefale deg å gjøre det, bilen går som i kula nu! dragcar Bare å spørre hvis det noe, kanskje jeg kan hjelpe... Lykke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antevalente Skrevet August 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 26, 2005 Har du noen GT delemotor liggende eller vet om noen som har? På jakt etter en liten motordel. :) Har faktisk den motoren fra GTen jeg tok ledningsnettet, men ska nok desverre ikke selge den. Har planer om å totaloverhale den i vinter og bytte den med den jeg har i nu. Kordan motor del tenkte du på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antevalente Skrevet August 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 26, 2005 Kontroler fordelerlokket ditt du! God ide! Ska ta bilen på motorjustering hos NAF, da får jeg det iallefall gjort det shikkeli og billig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ragua Skrevet August 28, 2005 Rapporter Share Skrevet August 28, 2005 Har faktisk den motoren fra GTen jeg tok ledningsnettet, men ska nok desverre ikke selge den. Har planer om å totaloverhale den i vinter og bytte den med den jeg har i nu. Kordan motor del tenkte du på? Gass giveren som ligger på innsugspjeldet. En liten svart boks med ett kontaktstykke på. Min er ødelagt og mazda norge greier ikke få tak i ny.. :( Siter Får jeg lov til å skrive dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ragua Skrevet August 29, 2005 Rapporter Share Skrevet August 29, 2005 Du har PM. :) Siter Får jeg lov til å skrive dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.