LarsJ Skrevet August 25, 2005 Rapporter Share Skrevet August 25, 2005 Noen som vet om noen verksteder/personer som feilsøker på Bosch K-Jetronic? Helst på Østlandet. Har litt problemer med en nyoverhalt B21ET motor.... Siter "98 Volvo V70 T5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennet Skrevet August 25, 2005 Rapporter Share Skrevet August 25, 2005 Noen som vet om noen verksteder/personer som feilsøker på Bosch K-Jetronic? Helst på Østlandet. Har litt problemer med en nyoverhalt B21ET motor.... Hva er galt ? Suggen her på forumet har peil... han fikset min b230et Siter Bilforumet.noSuper ModeratorForumregler!Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsJ Skrevet August 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 25, 2005 Hva er galt ? Suggen her på forumet har peil... han fikset min b230et Går dårlig/ugjevn gange på tomgang når bilen blir varm, drar ikke godt når man laster motoren. Skyter og hoster litt på gasspådrag...Og bruker 3-4 liter på mila. Og har ikke så mye erfaring med K-jetronic`en.. Siter "98 Volvo V70 T5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet August 25, 2005 Rapporter Share Skrevet August 25, 2005 Vil tro at alle bosch bilverksteder fixer k-jetronic. Ting du kan sjekke: Har du nok/stabilt bensintrykk Er dysene rene og IKKE tette. (Dem har en tendens til å tette seg hvis dem står lenge uten å bli brukt) Er alt som det skal med bensintrykksregulatoren (Sitter under innsuget) -Er blant annet en vakuum-slange som skal på den... -Åssen er det med kaldstart-dysa/ventilen din? Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsJ Skrevet August 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 25, 2005 Vil tro at alle bosch bilverksteder fixer k-jetronic. Ting du kan sjekke: Har du nok/stabilt bensintrykk Er dysene rene og IKKE tette. (Dem har en tendens til å tette seg hvis dem står lenge uten å bli brukt) Er alt som det skal med bensintrykksregulatoren (Sitter under innsuget) -Er blant annet en vakuum-slange som skal på den... -Åssen er det med kaldstart-dysa/ventilen din? Har ikke tilgang til å måle bensintrykket. Har sjekket membranen på styretrykksreg, den var ikke ødelagt som jeg kunne se... Skal sjekke kaldstart-dysa og vakumslanger.. Siter "98 Volvo V70 T5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drittgolf Skrevet August 25, 2005 Rapporter Share Skrevet August 25, 2005 Har ikke tilgang til å måle bensintrykket. Har sjekket membranen på styretrykksreg, den var ikke ødelagt som jeg kunne se... Skal sjekke kaldstart-dysa og vakumslanger.. Sjekk også alle slanger til fra turbo.. falsk luft noe sted, og K.Jet`n tror det kommer så mye luft inn i motoren, og den gir mere bensin. Har du mulighet for å få målt Co ? Om du har så gjør det.. kan hende denne er alt for høy. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet August 25, 2005 Rapporter Share Skrevet August 25, 2005 -Hadde no' jall med en kamerat sin her for en stund tilbake, den tror jeg gikk på kaldstart-dysa, mener dem andre dysene var tette eller no :P hehe :D -Den fuska og smallt og ville ikke gå skikkelig.. Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsJ Skrevet August 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 25, 2005 Ok, takk for svar. Skal prøve å feilsøke litt på lørdag... Siter "98 Volvo V70 T5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet September 1, 2005 Rapporter Share Skrevet September 1, 2005 tips: kvitt deg med alt som heter k.jet..... sparer deg for mye tull og kødd...... hvis du ikke har funnet ut av det enda kan det godt være bensinfordeleren din som kødder... noe jeg har 3 stk liggendes av Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet September 1, 2005 Rapporter Share Skrevet September 1, 2005 tips: kvitt deg med alt som heter k.jet..... sparer deg for mye tull og kødd...... hvis du ikke har funnet ut av det enda kan det godt være bensinfordeleren din som kødder... noe jeg har 3 stk liggendes av -Hørte jeg datasprut? -Er noe som fungerer greit, og som ikke koster skjorta og som gir deg en del mer justeringsmuligheter (og hester?) som heter Haltech F9, man har jo også megasquirt +++ Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.