Gå til innhold

Trenger hjelp! skal sette amerikansk V8 i min 240!

Ranger emnet


kristian rossvær

Anbefalte innlegg

Jeg trenger råd om hvordan, hva og hvilken type V8 motor jeg skal sette i 240. Har hørt at jeg kan få kjøpe godkjente motorfester som passer på V8 motor og rett på volvo festene..

Så da trenger jeg en adresse til de firmaene som kan skaffe meg slike å hvilken type V8 jeg skal sette i bilen.

Har dere noen gode tips til en lei Ford bileier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff deg en 350 TPI med en T5r kasse. Dette fungerer som bare det. Lett å trimme og ikke så ille på bensinen heller.

T5r kassa er 5 trinns manuell. Men vil du ha automat ta heller en TH700 kasse som er 4 trinns automat. Ikke så ille i pris og finns nesten overalt :)

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Hei.

 

Jeg ser at TPI motorer og 5 trins kasser er anbefalt og det er jo det, men billig å trimme er urimelig å si. Det er riktig at de er litt mer jerrig med insprøytning, men billig å trimme e det ikke. Om du velger ford eller chevy så er det riktig at de passer "rett oppi" men de er det eneste de gjør. Motorfester får du fra flere på autodebe og bilbørsen,men de jeg kjøpte via en anonse i bilbørsen var noe av det verste jeg har sett. Verre griseri av sveiser har jeg ikke sett siden svigermor prøvde å sveise ne greier på stuebordet. Ikke passet festene heller...

 

Vel jeg skal ikke kritisere. Alle råd er gode råd. Poenget er at det er litt arbeid med tanke på el system, eksos "hedders" diverse givere, Olje temp, oljetrykk, vann temp osv.. Mellomaksling må du få sveist med rett jocke,girskifter,kjøling "større radiator" vifter mm.

 

Om du skal velge 305 eller 350 så er det ikke forskjell på målene på motoren. en 305 er nepper over 200 gamp og det er dyrere å trimme en 305 enn en 350. en 350 kan ligge fra 200 tl 300 gamp alt etter kam,topper,gasser,innsug og tenningssystem.

 

Kom med konkrete spørsmål så skal vi alle hjelpe deg.

 

Alt bunner i hvor mye penger du vil svi på din volvo. Tpi eller sugemotor samme hva...det er penger som ruler.....

 

Onkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt av chevrolet smalblock passer "rett oppi". Alt du trenger for å få en v8 oppi en 200 serie finner du her:JTR Volvo 200 Series V-8 Conversion.

 

Å det den "herlige" norske stat mener du må ha utover det er det bare å dra på et volvo verksted å spørre etter v8 godkjenningspapirer til 200 serie.. Det skal forøvrig være diesel fjører forran, bremsekraft fordeler fra diesel bil å stag mellom dempertårn og torpedovegg.. Det er iallfall det det stod på godkjennings papiret jeg så på.

 

Ellers så anbefaller jeg deg å ringe til BT å snakke med dem om hva dem har for noen invendiger på hva du skal gjøre for noe for å få det godkjent.

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår