Carpo Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 skal skifte dempere på bilen min 240 classic 92 mod senka med lesjeförs 40mm senkesett. Valget står mellom gule koni eller bilstein club sport. Synes bilen min er litt for høy enda ((spesielt framme) (Har ikke kappet)) Er det noen av disse demperne som kan få bilen min litt lavere? Hva bør jeg velge? Siter Carpo Volvo 240 classic 1992 modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drittgolf Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 skal skifte dempere på bilen min 240 classic 92 mod senka med lesjeförs 40mm senkesett. Valget står mellom gule koni eller bilstein club sport. Synes bilen min er litt for høy enda ((spesielt framme) (Har ikke kappet)) Er det noen av disse demperne som kan få bilen min litt lavere? Hva bør jeg velge? Ingen av Demperne gjør bilen lavere.. jeg har Bilstein på min og er veldig fornøyd med dem. stiv og god Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 og jeg er fornøyd med gule koni sport. ps. de vil vel gjøre bilen lavere, enn harde, utstlitte oljedempere. oljedemperene som var på bilen min i utgangspunktet var så jalla, at om jeg jekket den opp og slapp den ned, sank ikke bilen. da ble den så innihelvette høy. og uansett, jeg har 45mm senkesett på bilen, men den er senket mye mer enn 45mm. Original: Nå (eller, før jeg ble rygget i): den var en halv meter høyere før.. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carpo Skrevet August 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 Hvor får jeg kjøpt gule koni sport billigst? Siter Carpo Volvo 240 classic 1992 modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 og jeg er fornøyd med gule koni sport. ps. de vil vel gjøre bilen lavere, enn harde, utstlitte oljedempere. oljedemperene som var på bilen min i utgangspunktet var så jalla, at om jeg jekket den opp og slapp den ned, sank ikke bilen. da ble den så innihelvette høy. og uansett, jeg har 45mm senkesett på bilen, men den er senket mye mer enn 45mm. Original: Nå (eller, før jeg ble rygget i): den var en halv meter høyere før.. hehe.. min 242 med utslitte gule r-sport.. den var og forble høy som et fjell..måtte til med et trykk på ca 1.5tonn per demper for å presse dem sammen.. var som å kjøre uten demper.. bare mye høyere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carpo Skrevet August 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2005 ingen som vet hvor jeg får kjøpt de billigst? Siter Carpo Volvo 240 classic 1992 modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet August 23, 2005 Rapporter Share Skrevet August 23, 2005 ingen som vet hvor jeg får kjøpt de billigst? på simco.no har dem for 5000 kr for hele bilen :) Jeg skal bestille der snart, om jeg ikke kommer over en annen plass hvor det er billigere da :) Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet August 23, 2005 Rapporter Share Skrevet August 23, 2005 skal du senke så burde du kjøpe bilstein club sport. selger på pedersen racing Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carpo Skrevet August 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2005 skal du senke så burde du kjøpe bilstein club sport. selger på pedersen racing den er senka med lesjeførs nå! 40mm. Hvorfor burde jeg kjøpe de da=? Siter Carpo Volvo 240 classic 1992 modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet August 23, 2005 Rapporter Share Skrevet August 23, 2005 skal du senke så burde du kjøpe bilstein club sport. selger på pedersen racing har du pris? riktig nok til 740.. hva betalte du f.eks. til 240'en? de er korta, sånn at de passer til 40mm+ senk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carpo Skrevet August 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2005 har du pris? riktig nok til 740.. hva betalte du f.eks. til 240'en? de er korta, sånn at de passer til 40mm+ senk? bilen blir da ikke lavere? Siter Carpo Volvo 240 classic 1992 modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drittgolf Skrevet August 23, 2005 Rapporter Share Skrevet August 23, 2005 bilen blir da ikke lavere? Jeg ville og gått for Bilstein.. Sjekk også pris på SAM i sverige Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carpo Skrevet August 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2005 hvorfor er bilstein bedre da? Siter Carpo Volvo 240 classic 1992 modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet August 23, 2005 Rapporter Share Skrevet August 23, 2005 bilen blir da ikke lavere? nei men lenden på demper/fjør må stå i forrhold til hverandre, hvis du ikke vil ha det sikkert far'din tenker på når han hører kappe fjærene! da står bilen på demper'ne istedefor fjærene, og du får serdeles dårlige kjøreegenskaper. så om du har en demper beregnet til ei fjør på f.eks 200mm, så skifter du til senkefjør, som er 40mm kortere, så kapper du 20-30mm i tillegg, da har du plutselig ganske lang demper iforrhold til fjør..og da har du driti på lokket;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drittgolf Skrevet August 23, 2005 Rapporter Share Skrevet August 23, 2005 hvorfor er bilstein bedre da? Nå får jeg sikkert mange mot meg men.. Sier ikke de er bedre. men Veit at bilstein står for kvalitet.. Ble bla a brukt da volvo vant DTM på 80-tallet. Jeg mener at Koni er et mote merke som "alle" skal ha. Sikkert bra greier, men jeg ville valgt Bilstein Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg