Gå til innhold

Rx7?

Ranger emnet


Aron88

Anbefalte innlegg

Halla folkens, ganske ny her! men jeg trenger litt råd fra dere folk som kan sine biler :)

 

Jeg ser på noen maxda RX7er fra 1992 til 1994, Jeg ser også på noen Audi 90 coupe 1992 modell som jeg kunne ha tenkt meg!

 

audien ser ut som en skikkelig bra bil, ikke noen store mangler med dem! MEN med RX7 har jeg fått høre at d er mye feil med dem...Er d noen som kunne ha hjulpet meg litt her?

 

Fortalt hva som er feil, og muligens kanskje gitt meg non hint og tips?

Takk...

 

hellothere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er vel motoren som er den store akilleshelen på rx7. Den har en tendens til å ville overhales, for å si det sånn. Men finner du en overhalt en, er det vel ikke mye å duse på. Audi er solide ja, men de trekker i feil ende og går rett fram i svinger :driving

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel motoren som er den store akilleshelen på rx7. Den har en tendens til å ville overhales, for å si det sånn. Men finner du en overhalt en, er det vel ikke mye å duse på. Audi er solide ja, men de trekker i feil ende og går rett fram i svinger :driving

 

Okey...Men hvor mye koster d ca å overhale en Vankel 1.3 liters motor fra mazda a? :deng :deng :P

 

For er vel ikke mange overhalte motorer der ute til salgs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye det koster kommer jo helt an på hvor mye som skal overhales. Er jo endel i norge som er flinke med disse motorene, det er jo et pluss..

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må regne med i overkant av 20000.- for overhalinga da.

Men da holder den LENGE etterpå...

"It's not WHAT you know, it's WHO you know!"

 

1988 bmw 525 turbo (watch out)

1994 Nissan Skyline GTS-T (overnight parts from japan)

1992 Mazda Rx7 Type R (apexi, greddy, blitz, öhlins,haltech,REamamiya(selges) nå c-west++ ) Snart f***ing fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for rx7 du!!! Da får du en rå sportsbil!!!

 

Ikke en hattkailaudi :nono:

 

se hør med http://www.simtechracing.no for pris på overhaling, hvis det blir nødvendig.. deres 616 med rx7 motor er vill

1968 Ford Mustang HT "Pro Touring" 352BB FE 500hk, C6, 9"DL, Viper red.

1998 Ford Mustang 3,8V6

1995 Chevrolet Astro EXT AWD

2001 Audi A6 V6 2,7BiTurbo quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva slags farge vi forslår?

NOE må du vel klare å velge selv da..... FD'en er en fin bil i nesten ALLE farger.. Min er blå.. fin, men veldig kjedelig...

17tommere bli litt lite.. skal ha større på min jeg i så fall..

 

Når det kommer til pris så synes jeg du skal legge ut så mye som du har råd til..da slipper du å koste på den så mye når du får den....

det er nå MIN mening da.... Jeg kjøpte en med dårlig motor, så jeg må bruke et par ukelønner på å få reparert den.. ;) kanskje ikke årets beste plan, men jeg får motoren som jeg vil ha den i så fall da... watch out...

"It's not WHAT you know, it's WHO you know!"

 

1988 bmw 525 turbo (watch out)

1994 Nissan Skyline GTS-T (overnight parts from japan)

1992 Mazda Rx7 Type R (apexi, greddy, blitz, öhlins,haltech,REamamiya(selges) nå c-west++ ) Snart f***ing fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lån... prøv den du.. De fleste banker nekter å gi deg lån til biler som er gamlere en 10 år. Men du kan jo prøve, kanskje du er heldig!

 

Skal du kjøpe RX7, og har lite peil på biler generelt, MÅ du ta med noen som har peiling når du skal kikke på den! Du bør også styre unna de useriøse som kan hente en råbillig bil til deg.. Hvem det er finner du fort ut..

 

Generelt ligger prisene fra ca 150 lapper for en høyrestyrt Japse, med behov for litt TLC. Bilene med rattet på venstre side er generelt dyrere. Det som er positivt med bilene fra Japan er at de vanligvis har blitt godt tatt vare på, og ofte har de også lav km. Min personlige mening er at du bør styre unna biler som er ombygd i Dubai. Har sett et par og det ser ikke bra ut..

 

Simtech i Trondheim har forresten en ombygd bil, den har etter mye arbeid fra gutta, blitt meget pen! Det var den ikke når den kom..

 

Du kan jo også ta en prat med Mindor på Aukra biloppretting. Han skaffer også biler og ordner ALT av papirer, slik at det eneste du trenger å gjøre er å betale engangsavgiften og hente ut skiltene! Han har også et par biler til salgs.

83 RX7 12A Turbo

89 Ford F-250 XLT Lariat

 

x80 RX7 13B

x82 929 HT Coupe

x89 929 2.2i GLX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lån... prøv den du.. De fleste banker nekter å gi deg lån til biler som er gamlere en 10 år. Men du kan jo prøve, kanskje du er heldig!

 

Skal du kjøpe RX7, og har lite peil på biler generelt, MÅ du ta med noen som har peiling når du skal kikke på den! Du bør også styre unna de useriøse som kan hente en råbillig bil til deg.. Hvem det er finner du fort ut..

 

Generelt ligger prisene fra ca 150 lapper for en høyrestyrt Japse, med behov for litt TLC. Bilene med rattet på venstre side er generelt dyrere. Det som er positivt med bilene fra Japan er at de vanligvis har blitt godt tatt vare på, og ofte har de også lav km. Min personlige mening er at du bør styre unna biler som er ombygd i Dubai. Har sett et par og det ser ikke bra ut..

 

Simtech i Trondheim har forresten en ombygd bil, den har etter mye arbeid fra gutta, blitt meget pen! Det var den ikke når den kom..

 

Du kan jo også ta en prat med Mindor på Aukra biloppretting. Han skaffer også biler og ordner ALT av papirer, slik at det eneste du trenger å gjøre er å betale engangsavgiften og hente ut skiltene! Han har også et par biler til salgs.

 

Okey! viste ikke den om banken ass anger2 Men får da se :) Ja, skal ta og sjekke han karen du snakka om! vil da helst ha en venstrestyrt..HELsT :P

 

Har de noen nettside jeg kan ta en titt på? Håper jeg får lån, ellers blir d ikke noen Rx7 ass :scared :scared Fettern min er en bil mekaniker så skal ta med han uansett ;) RX7 er bak hjulstrekk ell forhjuls?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lån... prøv den du.. De fleste banker nekter å gi deg lån til biler som er gamlere en 10 år. Men du kan jo prøve, kanskje du er heldig!

 

Det er da ingen problem. RX7 er sportsbil. Egne regler for det (siden sportsbiler ikke taper seg så mye i verdi som andre biler). Hadde ingen problem med det hverken med 323 GTR, RX7, og en hel del andre biler jeg har hørt på lån om. Si også til de npår du ringer at prisen har stått i ro de siste årene , og sannsynligvis kommer til å bli væredne der, åga stor interresse og relativt få biler. Ingen problem, isåfall, hør med en annen bank. Kjenner faktisk ingen som har hatt det problemet med en sportsbil.

93' RX7 FD

88' 323 4wd Turbo (BF Turbo)

86' Daihatsu Charade Turbo

 

Let's go CRAZY

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår