Gå til innhold

kasse til 4"

Ranger emnet

neptyr

Anbefalte innlegg

Hvis du skal ha de fremme, så er nok en installering i kickpanel enklest.. Demp døra godt, og ikke få den altfor tett.. På den måten "ser" elemtet en større kasse.. På en måte kan det kalles akustisk ventil eller infinite box..

Tror det skal være sånn passe rett. Rett meg, bilstereoguruer, hvis jeg tar feil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal ha de fremme, så er nok en installering i kickpanel enklest.. Demp døra godt, og ikke få den altfor tett.. På den måten "ser" elemtet en større kasse.. På en måte kan det kalles akustisk ventil eller infinite box..

Tror det skal være sånn passe rett. Rett meg, bilstereoguruer, hvis jeg tar feil..

Skal ikke i kickpanel, det skal foran, det er 2fester foran til høytalere, der skal jeg bygge inn 2 små 4"'ere, men alt det er plast, og uten noen form for kasse, alt henger i friluft, derfor jeg skal bygge noen små kasser, derfor trenger jeg litt hint om hvor mange liter det trenger =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EDIT:

Ser at du kom meg i forkjøpet her.

Monter høyttalerne dine i de originale hulle og ikke tenk mer på det.

gul-tusj sitt svar er ikke helt riktig.

Kickpanel er ikke dørmontering.

Demping av døra vil ikke si at det er montert en akustisk ventil.

Ei heller kalles dørmontering en infiniti-løsning.

Mitt forslag er at du monterer høyttalerne i døra og demper denne med vibrasjonsdempende plater/matter f.eks. DYNAMAT.

Hvis du vil leke deg med glassfiber og sniffe litt polyester så bygger du kickpanel nede ved gulvet foran dørene dine.

Hvordan du bygger med glassfiber finner du ut ved å bruke søkefunksjonen.

Plasseringen kan du prøve deg fram med slik at du får den plasseringen som passer deg best. Husk at riktig vinkling er ALFA OMEGA for at perspektivet skal bli riktig.

Lykke til!

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EDIT:

Ser at du kom meg i forkjøpet her.

Monter høyttalerne dine i de originale hulle og ikke tenk mer på det.

gul-tusj sitt svar er ikke helt riktig.

Kickpanel er ikke dørmontering.

Demping av døra vil ikke si at det er montert en akustisk ventil.

Ei heller kalles dørmontering en infiniti-løsning.

Mitt forslag er at du monterer høyttalerne i døra og demper denne med vibrasjonsdempende plater/matter f.eks. DYNAMAT.

Hvis du vil leke deg med glassfiber og sniffe litt polyester så bygger du kickpanel nede ved gulvet foran dørene dine.

Hvordan du bygger med glassfiber finner du ut ved å bruke søkefunksjonen.

Plasseringen kan du prøve deg fram med slik at du får den plasseringen som passer deg best. Husk at riktig vinkling er ALFA OMEGA for at perspektivet skal bli riktig.

Lykke til!

Mvh

Pål

Skjønner det må bilder til før folk fatter hvordan jeg skal ha det :P

Men... DE SKAL IKKE I DØREN!

Og plassen som er der orginalt nå, det er så å si fri luft. Elementene spiller rævdårlig enkelt og greit. derfor vil jeg bygge noen små kasser som skal døttes inn der orginalhøytalerene sitter nå.

Det er ikke plass til å bygge noe som helst i bilen nede ved beinene, dette er en 1987 COROLLA for guds skyld, det er mer plass i en full fryseboks :P

Men ellers var det gode ideer :)

Skal tenke på det med å dempe og bygge i døra, har lyst til å sette inn et composett der etterhvert, blir litt jobb, men det hadde vært gøy =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du skrevet at det gjelder en Corolla så hadde du fått rett svar med det samme.

Bygg deg to store kasser. Så store som du kan. Monter høyttalerne dine der og spill i vei. I utgangspunktet så er ikke dine høyttalere spesiellt tilpasset et visst volum skulle jeg tro.

Vil du bygge med glassfiber så go ahead!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du skrevet at det gjelder en Corolla så hadde du fått rett svar med det samme.

Bygg deg to store kasser. Så store som du kan. Monter høyttalerne dine der og spill i vei. I utgangspunktet så er ikke dine høyttalere spesiellt tilpasset et visst volum skulle jeg tro.

Vil du bygge med glassfiber så go ahead!

Var ikke planen med glassfiber ennå...

Tenkte å prøve å få det til i spon plater først, om det går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider