habben Skrevet August 16, 2005 Rapporter Share Skrevet August 16, 2005 Funker helsyntetisk 5w50 på 2,0 8v? Eller bør jeg heller bruke 5w40? Takkar og bukkar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mono Skrevet August 16, 2005 Rapporter Share Skrevet August 16, 2005 Jeg bruker Shell Helix Ulta full syntetisk (5w40?) på min 1.8l'er å er veldig fornøyd med det, ingen tikking fra motor. Bilen har før fått 10w40 mineral olje fra tideligere eier, så jeg har oppdaget noen små lekkasjer ved å gå over til tynnere olje, men er vel kanskje trygt å vite hvilke pakninger som bør byttes ved neste oljeskift :D Siter VW Volf Mk3 OEM+ <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
habben Skrevet August 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2005 Allright, ja det blir vel bra. 50 indikerer vel hvor godt olja smører ved høye temperaturer (stemmer?), så 5w40 holder vel i massevis. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mono Skrevet August 16, 2005 Rapporter Share Skrevet August 16, 2005 Allright, ja det blir vel bra. 50 indikerer vel hvor godt olja smører ved høye temperaturer (stemmer?) det er jeg ikke sikker på. Siter VW Volf Mk3 OEM+ <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet August 16, 2005 Rapporter Share Skrevet August 16, 2005 Allright, ja det blir vel bra. 50 indikerer vel hvor godt olja smører ved høye temperaturer (stemmer?), så 5w40 holder vel i massevis. Stemmer det.. Denne tråden er full av lure svar på mange oljespørsmål.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg