Gå til innhold

Legge basselementet horisontalt

Ranger emnet

speedfile

Anbefalte innlegg

Har en 10" stående baki bilen nå, bilen er en 92 passat stv.

Det eneste "problemet" er at jeg av og får behov for litt bagasjeplass, såpass at jeg må legge ned baksetene, og da er kassa i veien.

Ser at det er noen biler hvor elementet ligger horisontalt, men har bare sett dette i sedaner.

Lurte på om det ble dårlig lyd av å legge det horisontalt? slik at elementet er vendt mot taket.

Tenkte å bruke ei lukka kasse.

1996 BMW 520i

x 1992 VW Passat stv

x 1984 Opel Senator 3.0E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 10" stående baki bilen nå, bilen er en 92 passat stv.

Det eneste "problemet" er at jeg av og får behov for litt bagasjeplass, såpass at jeg må legge ned baksetene, og da er kassa i veien.

Ser at det er noen biler hvor elementet ligger horisontalt, men har bare sett dette i sedaner.

Lurte på om det ble dårlig lyd av å legge det horisontalt? slik at elementet er vendt mot taket.

Tenkte å bruke ei lukka kasse.

Tviler på at det har noe å si jeg, har også tenkt å gjøre det, noen andre som har en idè? :hvaskjera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du kan leve uten reservehjulet kan du jo kanskje kaste ut det og lage en glassfiberkasse til elementet der, sånn at subben ikke tar opp noe bagasjeplass i det heletatt. men det var vel kanskje det du tenkte på?

eneste ulempen er jo om du skulle pungtere da.

Men er ikke noe lydmessig ulempe? du har PM forresten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo en lett måte, om den er tett, og har en dreneringspropp i bunnen.

i såfall er det bare å ta frem en vannkanne med litermål og begynne å fylle opp... er mange som ikke er runde engang, så kan bli vanskelig å regne ut.

Hm... det kan jo funke :) glassfiberens tykkelse bvlir vel litt skjærings men... det er ikke sååå tykt hehe

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det med reservehjulet skal jeg klare å ordne, tror jeg skal klare å få nok volum ved å støpe kasse oppi hjulet, trenger ikke mer enn 23 liter, og det er et 16" hjul. Så er det også ganske gunstig å ha ei helt rundt kasse, slik som jeg har forstått det.

Det jeg egentlig lurte på var hvordan det ble med lyden. Siden den går "i taket" på en måte.

Tenkte å støpe nedi reservehjulet, fjerne de platene og det teppet som ligger over reservehjulsbrønnen, og lage et lite puslespill av mdf plater oppå, hvor en av "brikkene" er kassa. :)

Så har jeg mulighet til å ta ut reservehjulet just in case.

1996 BMW 520i

x 1992 VW Passat stv

x 1984 Opel Senator 3.0E

Lenke til kommentar
Del på andre sider