Gå til innhold

Erfaringer? Focal K2 elementer

Ranger emnet

zn00z

Anbefalte innlegg

men jeg kunne virkelig tenkt meg til å høre Morel sine elektrostat diskanter da :)

Har Morel elektrostater da?

Jeg henviste til deg på PM at det er elektrostater som er min referanse hva gjelder detaljer og oppløsning i det øvre frekvensområdet.

Hvorfor begynner du å dra inn slike ting i denne tråden når ingen skjønner hva du sikter til?

Beklager OT og Odd-Helge`s oppførsel til samtlige her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

å beklage min oppførsel kan du egentlig ta å d***e i.

det var du som på død og liv skulle komme med all din "visdom" på en gang og svarene mine var på nøyaktig samme nivå som dine.

du refererer til elektrostater som det eneste som kan tilfredstille dine krav til lyd samtidig som du skryter dine egne produkter opp i skyene dermed så lurer jeg på hvordan høytalere morel har som er elektrostater.

nei fei for din egen dør du så skal jeg feie for min.

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, nå må dere ikke krangle gutter. :hammer

Både Morel og Focal er meget habile produsenter, dog med ulik lydsignatur. Jeg finner det litt merkelig at Pål, som hevder elektrostater er referansen, da foretrekker Morel fremfor Focal. :boxing

I mine ører er Focal faktisk nærmere en elektrostat rent klangmessig, enn hva Morel er, med mindre Morel sine bilhøyttalere skiller seg drastisk fra elementene til hjemmebruk, noe jeg er 100% sikker på ikke er tilfellet.

Dette må derimot ikke tolkes dit hen at jeg anser Focal som bedre høyttalere. Jeg vil nok lydmessig foretrekke bassene og mellomtonene til Focal fremfor Morel rent personlig, men for andre vil det være motsatt.

Begge produsentene er blandt de få som fortjener respekt i bransjen, og jeg kunne helt fint koset meg med lyden fra høyttalere fra begge merkene.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg blir så mye klokere av å lese igjennom to unger som krangler om ingenting! er jo fortsatt ingen som har svart på det siste spørsmålet mitt ennå: er det mulig å ha en 5l kasse i døra som er ventilert ut i cupè'n? (snakker om hele tia om 4" elementene)

Skal forresten til Fredrikstad for å lytte litt i kveld :D

Liten MX-3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg blir så mye klokere av å lese igjennom to unger som krangler om ingenting! er jo fortsatt ingen som har svart på det siste spørsmålet mitt ennå: er det mulig å ha en 5l kasse i døra som er ventilert ut i cupè'n? (snakker om hele tia om 4" elementene)

Skal forresten til Fredrikstad for å lytte litt i kveld :D

Du snakker da om en form for refleksløsning. Det kan bli bra, særlig om en tunes slik at frekvensgang ikke påvirkes, altså at vi kun snakker en form for ventilering, men du bør vite hva du gjør. husk også faseproblematikken dette kan medføre.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å beklage min oppførsel kan du egentlig ta å d***e i.

det var du som på død og liv skulle komme med all din "visdom" på en gang og svarene mine var på nøyaktig samme nivå som dine.

du refererer til elektrostater som det eneste som kan tilfredstille dine krav til lyd samtidig som du skryter dine egne produkter opp i skyene dermed så lurer jeg på hvordan høytalere morel har som er elektrostater.

nei fei for din egen dør du så skal jeg feie for min.

Skal si DU har stått opp på feil fot OG på feil side av senga idag.

At jeg foretrekker elektrostater når det gjelder timesvis med lytting er det en ting. Skal den generelle samlingen av musikk skal spilles så funker ikke det med ESL 63 etter min mening.

Det er synd at du skal dra igang en slik diskusjon som dette Odd-Helge. Drittslenging på nettet er det nok av og hvis du er mann nok så kan du ringe meg og ta det personlig fremfor å ta det offentlig i en tråd der jeg bare kom med mine personlige meninger. Tør du det?

Når det gjelder Focal er jeg ikke imponert selv om flertallet er det, men det kan være slik at mine ører er utformet litt annerledes enn andres ører og at min bakgrunn som industriarbeider har satt sine spor selv i en alder av 34 år eller at jeg bare har sittet i biler med feil plassering/vinkling.

Jeg foretrekker en detaljert, myk og oppløst diskant og har hatt nok av bilstereo i mine biler opp igjennom årene til å kunne uttale meg tålig bra hva jeg liker og ikke liker.

Etter mange år med bilstereo og arbeid innen industrien så kan jeg se vel imot tinnius og nedsatt hørsel som pensjonist. Så jeg er nok, i motsettning til deg, litt mer følsom for skarpe lyder og da spesiellt det jeg vil kalle "skrikende" diskanter i frekvensområdet 10000 Hz - 15000 Hz. På "normalt volume er det dog ingen problemer!

Når det gjelder å skryte Morel opp i skyene så er det rimelig feil observert av deg. Når sa jeg at "Morel er best!"? Alle må få høre og bestemme hva som passer dem og gjøre opp sin egen mening om det de hører låter bra eller ei.

Jeg har aldri lurt noen til å kjøpe Morel og kommer alltid til å anbefale våre kunder om å høre på det spesifike produktet de vurderer å kjøpe FØR de går og tar ut penger i minibanken på hjørnet.

Hvis noen er missfornøyd med Morel`s produkter så skal vi alltids bli enige om en retur.

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltids en demobil så dere kan lytte på Focal i .

Har kun sett smilende kunder som har forlatt lyttestasjonen :) ikke en har opplevd dette som skrikende .

Er Montering og justering rett så funker det ;)

Mvh

Jeg ser frem til å høre ditt system, Frank.

Ved neste anledning... har vi en avtale?

Legger til at jeg har også hørt fra 3-4 stk. at det er noen av Focal`s rimelige modeller som kan låte skarpt mens de litt dyrere spiller mer "riktig".

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå skal først Skodaen til pers igjen .

Hadde den rigga med Focal tidligere .

Så bygde jeg opp Volvoen siden Skodaen skulle leveres inn ( Leasing bil ) men ble så glad i Skoda Turboen så jeg kjøpte den .

Så når den har fått tilbake sitt Focal utstyr så er du hjertelig velkommen .

Skulle da bare mangle .

Mvh

Driver Audioteam .

Leder i Acap .

Agent for Ice Audio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser frem til å høre ditt system, Frank.

Ved neste anledning... har vi en avtale?

Legger til at jeg har også hørt fra 3-4 stk. at det er noen av Focal`s rimelige modeller som kan låte skarpt mens de litt dyrere spiller mer "riktig".

Mvh

Pål

Korrekt.

TN47, som er den rimeligste(?) diskanten til Focal, kan oppleves som litt skarp.

Men om de blir installert riktig, skal ikke det være noe problem.

Jeg har jo også et sett du kan få høre på ;)

Ikke fått noen klager på det hittil...

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg er nok, i motsettning til deg, litt mer følsom for skarpe lyder og da spesiellt det jeg vil kalle "skrikende" diskanter i frekvensområdet 10000 Hz - 15000 Hz. På "normalt volume er det dog ingen problemer!

så da er det hørselen din det er noe i veien med ikke elemtene.

uansett så var det DITT utsagn om at Focal ikke spilte bra jeg komenterte ikke noe annet,at du begynner å sutre som en annen unge i en alder av 34år kan ikke jeg noe for.

og jeg har faktisk noe år på ræva innen bilstereo jeg også så ikke gjør den feilen å gå rundt og tro at du vet best.

Og når trakaserte jeg merket ditt om jeg tørr spørre? du fikk nøyaktig samme svar tilbake som du selv ga til meg

Personlig har jeg ennå til gode å ha hørt et sett med Focal spille musikk som passer mine ører og som tilfredsstiller mine ønsker og krav fra en høyttaler.

akurat som jeg har til gode å høre Morel spille etter mine ører så da er vi vell enige om at vi har forskjellig smak og takk gudene for det

dette er det eneste negative du har hørt fra meg angående morel så jeg er tydeligvis ikke den eneste som har stått opp på feil side av senga og med feil fot i dag

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider