Gå til innhold

Erfaringer? Focal K2 elementer

Ranger emnet

zn00z

Anbefalte innlegg

Hei, etter å være litt skuffa etter å ikke få tak i mannen som lovet meg gode priser på SEAS-anlegg så må jeg nok si farvel til både elementene og den prisen de ville kommet på :(

Virker som Focal K2 skal være elementer som ville passet meg :D

Noen som har hatt/har disse elementene eller som har hørt på de? Hva er dommen?

FOCAL 100KP

FOCAL 165K2P

Noen som vet om noen steder jeg kan kjøpe og høre på disse? (I østfold eller Svinesund/Strømstad)

Hvis jeg skulle gå for å handle disse, hvilket kassevolum ville dere ha valgt for disse elementene?

Leste noe om 30l for 4"n på Focal sine sider, men det må vel være riv ruskende galt...

Takk på forhand!

Liten MX-3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hei, etter å være litt skuffa etter å ikke få tak i mannen som lovet meg gode priser på SEAS-anlegg så må jeg nok si farvel til både elementene og den prisen de ville kommet på :(

FOCAL 100KP

FOCAL 165K2P

Noen som vet om noen steder jeg kan kjøpe og høre på disse? (I østfold eller Svinesund/Strømstad)

Hvis jeg skulle gå for å handle disse, hvilket kassevolum ville dere ha valgt for disse elementene?

Leste noe om 30l for 4"n på Focal sine sider, men det må vel være riv ruskende galt...

Takk på forhand!

Ang. seas lotus anlegg og focal. Jeg har fått gode tilbud fra Anders på http://www.autod.no.

Så Anders bør være en av de som du ma ta kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FOCAL 100KP

FOCAL 165K2P

Takk på forhand!

Kan skrive under på at 165 K2P er råe!

Har et sett selv som snart skal bli K3P...

Joda, det med 30 liter stemmer nok det.

Mange av Focal sine mellomtoner/midbasser som er anbefalt å ha i såpass stor kasse.

Jeg har planer om å prøve å lage noe ala kickpanel til midbassene mine (6K3P).

Pga. plassproblemer vil nok disse bli en del mindre enn 30 liter.

Men om det skulle vise seg å bli for dårlig skal jeg teste ut litt akustiske ventiler.

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for raske svar :) Sendte mail til Anders forrige uke, men dårlig med svar... Men en annen god nyhet at min kontakt hos SEAS har våknet til live nå i ettermiddag!

Selv om min bil kanskje har en lys SEAS framtid vet jeg ikke helt lengre hva jeg skal velge :S Vet ikke akkurat om de ekstra kr er verdt SEAS anlegg... Også funnet en kar som driver på eftmidagger som jeg skal beskøke for en lytteprøve på Focal's elementer i morra.

Har ikke stor peil på slike "fremmedord" som Kickpanel... Noen som kan forklare?

Liten MX-3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for raske svar :) Sendte mail til Anders forrige uke, men dårlig med svar... Men en annen god nyhet at min kontakt hos SEAS har våknet til live nå i ettermiddag!

Selv om min bil kanskje har en lys SEAS framtid vet jeg ikke helt lengre hva jeg skal velge :S Vet ikke akkurat om de ekstra kr er verdt SEAS anlegg... Også funnet en kar som driver på eftmidagger som jeg skal beskøke for en lytteprøve på Focal's elementer i morra.

Har ikke stor peil på slike "fremmedord" som Kickpanel... Noen som kan forklare?

Kickpanel: Høyttalerkasse støpt i glassfiber plassert i sidene foran dørene.

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK! Hvorfor kan kassevolumet være midre av den grunn?

For mine planer for SEAS elementene lød som følger: Lukket kasse på 5 liter av mdf og glassfiber plassert i sidedørene. (4,5 liter anbefalt fra produsent)

Når vi er så godt i gang med å spørre og grave, kunne jeg jo spørt om man dobler volum om man har to elementer?

Liten MX-3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når døra holder på å knekke sammen med orginalhøytallerene ville sier det seg selv at den myke døra vil skrangle og knirke værre en vært når man får inn litt barskere elementer. Uajtuell løsning i dørene mine. MX-3, hvis dere har kjennskap til den! Men er det mulig å bruke ventliert kasse da?

Takk for Focal tilbudet :) PM!

Liten MX-3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sats på foal du....kun en helt ræva montering kan ødelegge for disse elementene

Dårlig montering kan ødelegge for alle merker og elementer.

Noen krever mer vinkling "on-axis" pga av elendig spredning mens andre har en bred spredning og kan således monteres mer "off-axis".

"On-axis" montering av diskanter krever velbyggde elementer for at lyden ikke skal bli skrikende og skarp. Materialet som blir brukt i domen er også av meget stor betydning.

Personlig har jeg ennå til gode å ha hørt et sett med Focal spille musikk som passer mine ører og som tilfredsstiller mine ønsker og krav fra en høyttaler.

Lite kommer opp mot elektrostater, så mine krav er nok noe høyere enn gjennomsnittet.

Dette til informasjon.

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider