Gå til innhold

Effektanlegg på min Laurel?


ZyPreXa

Anbefalte innlegg

Jeg ser i diverse poster her på Laurel-forumet at det er flere som har montert effektanlegg på bilen. Jeg lurer på om de som har gjort dette, har lyst å si hvor de fikk tak i disse, evt deler til bygge et. Sist jeg sjekket gikk eksosanelegget mitt i en slags L, og da virker det som om det er vanskelig å finne komplette anlegg som bare monteres rett på uten noen modifikasjoner.

 

Har tenkt å kjøpe et enderør(tupp), men det syns jeg blir litt fjortissakti...

 

(Laurel 2.4E SLX)

 

Edit: Ser rundt på andre forum at det er svært vanskelig å skaffe nye komplette eksossystem, men at noen bruker Ford Scorpio sine og modifiserer de littegrann. Noen som har erfaringer eller andre tips om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes vist et selskap som heter Svendsen eksos eller lignende som ordner/bygger alt fra endepotter til komplette system, men det koster da litt(usikker på pris). Laurel er en knalltøff bil. Vurderer en slik som førstebil til å ha over vinteren nå!

-1992 Mitsubishi Lancer GLXI 1.8l 4x4

-1982 BMW 525i *Solgt*

____________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tenkte jeg skulle legge ut bilder på en annen tråd, men kan vel legge de ut her også :

 

hpim0042large1qc.th.jpg

 

hpim0043large5sp.th.jpg

 

hpim0044large2hn.th.jpg

 

Specs: Nissan Laurel 2.4E SLX 1987 128HK (noe mer?)

 

Jeg skal vaske hele bilen(+boning osv), rette opp skadene bak på fangeren, lakke litt her og der, få K&N filter, evt effektanlegg, sote vinduene(muligens sølv soting. Noen meninger?), sportsgitter og kurvelys

 

Det er isåfall planene mine... Må bare begynne snart:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du sote må det bli sort/grå...... ellers blir det bare harry.

 

Anngående effektannlegg, bygde jeg det av simons rør og potter.....

 

To av de runde pottene som man ser igjennom, en på ca 30cm og en på ca 40cm tror jeg.....

 

og kjøpte ca 3m rør i 2,5" som jeg kappet til og sveiset til + rørbøyer o.l. var litt dritt å få det bra over bakakslingen.

 

Ble MYE lyd cheers

1968 Ford Mustang HT "Pro Touring" 352BB FE 500hk, C6, 9"DL, Viper red.

1998 Ford Mustang 3,8V6

1995 Chevrolet Astro EXT AWD

2001 Audi A6 V6 2,7BiTurbo quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår