Morten_A Skrevet August 16, 2005 Rapporter Share Skrevet August 16, 2005 forklar? :bump akoratt som på bilde oppe der (litt annen motor). er ikke akoratt et orginalt feste der eller. hva er det du ikke skjønte a? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alcapaal Skrevet August 17, 2005 Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 Dump ser du jo som forklart oppforbi her. En pop off, er mest brukt i racing sammenheng, altså konkurannsekjøring. Den er slik at ved et gitt ladetrykk, så frigjør den ladetrykket, åpner seg, og kan ikke stenges igjen før man er i piten (Rett meg om jeg tar feil med piten) slik at man ikke skal kunne lade mer en angivet trykk, satt av den klassen ol. Pga av det ikke skal være konkurannsevridning. Kort fortalt, den hindrer at du ikke har mer hk enn konkurrentene. Slik at vekt/hk ikke er til din fordel, men lik andres:) Håper du forstod den? :) Jepp. Takker. Har alltid trodd det var det samma:P hehe Siter 87 Mazda 626 * SPIKER * 93 Audi 80E 2,0 *KONDÆM * 98 VW Passat 1,8 *SOLGT * 91 Toyota MR2 2,0 *SOLGT * 99 Chrysler G Voyager * SPIKER * 07 Volvo V 50 *SOLGT * 07 Volvo V 70 * SOLGT * 01 Audi A 6 1,8 Turbo * Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riff Skrevet August 17, 2005 Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 har sett noen av dem tetter slangen der ventilen skal sitte med tuppen på et kosteskaff (passer fint) men det må slite fert,en turbo har en del omdreininger.men er det slik at når du slepper gasser så stopper den å går andre veien.har hørt noen som har sakt det.er dem på jorde eller? Det skal jo en del til før den går andre veien, men den blir bremset. Om du har dump eller resirk. ventil så vil jo turboen fortsette å spinne.. Vil jo sakke ned farten på den måten og, men ikke i så stor grad som når luften kommer tilbake og bremser den. Pluss at det sliter veldig på turboen når den blir bremset med trykk på vei tilbake. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet August 17, 2005 Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 akoratt som på bilde oppe der (litt annen motor). er ikke akoratt et orginalt feste der eller. hva er det du ikke skjønte a? trur jeg skjønte det nå ja. :hammer Det skal jo en del til før den går andre veien, men den blir bremset. men det blir tøff lyd når den blåser ut av luft filtret. :dj Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet August 17, 2005 Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 har du resirkulerende dump går lufta forbi kompressorhjulet og ut i filteret. ;) nice lyd Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten_A Skrevet August 17, 2005 Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 trur jeg skjønte det nå ja. :hammer men det blir tøff lyd når den blåser ut av luft filtret. :dj Du er jo fra Halden da å litt trang i nøtta.alle andre skjønte ca påenge mitt der. så ingen grund til den ---------> :hammer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evolve Skrevet August 17, 2005 Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 jeg har kjørt uten dump på min b230at, og nå har det begynt å hyle litt i turboen når jeg passerer 0,5 bar.. lader 0,8.. turboen som begynner å bli sliten?overhaling? Siter "95 VW Golf III (grevlingbil) "84 Volvo 240 - B230FK + [X] "00 BMW 520 m-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten_A Skrevet August 17, 2005 Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 jeg har kjørt uten dump på min b230at, og nå har det begynt å hyle litt i turboen når jeg passerer 0,5 bar.. lader 0,8.. turboen som begynner å bli sliten?overhaling? Alle turboer hyler hellothere hehe..vist den ikke har gjort det før er det sikkert noe som har skjedd... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evolve Skrevet August 17, 2005 Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 Alle turboer hyler hellothere hehe..vist den ikke har gjort det før er det sikkert noe som har skjedd... ja den hyler også, men den skriker på en måte.. skal ta av den og sjekke hva som evnt, kan være feil! eller prøve å skru ned trykket litt..: ) Siter "95 VW Golf III (grevlingbil) "84 Volvo 240 - B230FK + [X] "00 BMW 520 m-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten_A Skrevet August 17, 2005 Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 ja den hyler også, men den skriker på en måte.. skal ta av den og sjekke hva som evnt, kan være feil! eller prøve å skru ned trykket litt..: ) skru det på fult,kjør det i filler å bytt hehe,neida. men den skal vel tåle 0,8. tror du bør ta en titt på den. kan vel være noen lager eller noe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet August 18, 2005 Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 Du er jo fra Halden da å litt trang i nøtta.alle andre skjønte ca påenge mitt der. så ingen grund til den ---------> :hammer moro klumpen Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet August 18, 2005 Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 Da er nåk hans turbo kanske fin :) Der kommer det raske "hakkelyder" :D Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet August 18, 2005 Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 resirkulerende dump hvor får man kjøpt det ?? Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet August 18, 2005 Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 Finnes det i det hele tatt noen mulighet å få den gromme lyden med dumpventil som funker? -Har hørt om dobbelstempel-ventil, får man sånn lyd der? Og hva slags lyd får man av å ha resirk-ventil...man får vel ikke sånn flærre-lyd av resirk-ventilen vel?? eller..? Noen som vet om det går ann å få sånn grom lyd med dumpventil i det hele tatt? Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet August 18, 2005 Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 Jeg vil få klarhet i noe jeg har lurt litt på.. Hvor skal vakum slangen på dumpen kobles på hen ? på en AT motor asså :) Virker ikke som om dumpen lager så fryktelig mye lyd.. kan vær at det er en som er litt stille da.. men syns den lager litt lite lyd.. Men hvor skal slangen gå hen ? :) Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.