Gå til innhold

Restaurert 1994 Honda Accord 2.3i SR


shm

Anbefalte innlegg

Da var nybilen klar!

 

Kjøpte kondemnert bil for omtrent ingenting, mekka sammen igjen og kan vel begynne å si meg fornøyd =) Eneste som jeg synes mangler nå er litt større, penere felger.. Noen som kan si meg hva slags dimensjoner jeg kan få til å passe bra på en sånn en? Er ikke helt kløpper på det derre der, men.. Tips?

 

Photo-0140.jpg

 

Flere bilder av arbeidet underveis finnes i galleriet mitt, http://admin.biotechnord.no/

- 98 Honda Integra Type R

- 93 Toyota Corolla 1.6 Automat *solgt*

- 94 Honda Accord 2.3i SR *solgt*

- 83 Ford Sierra 2.0L *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hehe, sorry.. hadde helt glemt av bildet i dette forumet, accord-bildet ble erstatta av et annet ved en feil! Beklager dette, nå er riktig bilde på plass!

:-)

- 98 Honda Integra Type R

- 93 Toyota Corolla 1.6 Automat *solgt*

- 94 Honda Accord 2.3i SR *solgt*

- 83 Ford Sierra 2.0L *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har man planer for vinteren!

 

- Overhaling av motor (tikkelyder, bruker mye olje)

- Kontroll/overhaling av drivverk/girkasse ("klakk klakk" når man tar løs, slipper gass osv.. er vel noe slark der.)

- Bytting av senkesett, alle 4 demperne av ukjent merke er ferdige, har heller ikke papirer på dem da de sto på da jeg kjøpte bilen som vrak.

- Lakkering av utvendige detaljer: pyntelister på dørene, lyktespylere, dørhåndtak, kanalskjørt og "leppene" på fangerne (stressa med å få bilen ferdig fort, tenkte ikke over dette)

- Bytte lykter front og bak, får se hva jeg kommer over etter hvert her.. Tips til pene euro-accord lykter?

- Bygge litt på stereoanlegget, må bytte frontsett da originalt enda står i, muligens oppgradere fra 10" til 12" sub. Og kaaansje bygge en pc inn i bilen ;)

 

- 17" til neste sommersesong =)

 

Så får man bare håpe pengene strekker til i løpet av den kalde årstiden..

- 98 Honda Integra Type R

- 93 Toyota Corolla 1.6 Automat *solgt*

- 94 Honda Accord 2.3i SR *solgt*

- 83 Ford Sierra 2.0L *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin bil du har fått deg... :)

 

du har vell ikke tilfeldigvis funnet en plass hvor de har styling til 94-98 mod accord?

 

jeg finner nesten ingen ting... :/

 

Takk skal du ha :)

 

Nei, desverre, jeg har samme problemet som deg.. :)

Har lett såpass lenge nå at leg vurderer sterkt å bare beholde den som den er..

Men ting som nye felger, litt smålakkering og eventuelt bytte av lykter må til.. få den litt mer "clean" :) Vil veeldig gjerne ta av kroken også, men gubben som hadde den før meg har skjært ut en stor jævla bit på bakfangeren for å få plass til den! :mad: Og faren min, en gammal hardbarka bilmekaniker, vil ha alt originalt.. eller, i hans øyne, slik den var da jeg kjøpte den. Han nekta å sveise inn en bit plast i det hakket når han alikevel måtte sveise brester i bakfangeren, soo... jaja.. får vel bare prøve å overbevise meg selv om at krok er kult :P

- 98 Honda Integra Type R

- 93 Toyota Corolla 1.6 Automat *solgt*

- 94 Honda Accord 2.3i SR *solgt*

- 83 Ford Sierra 2.0L *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Hva hadde skjedd med bilen før du fikk den? Så gjennom noen av bildene, og så ikke helt hva som hadde blitt ødelagt, bortsett fra speilet og masse riper....

Ble bare litt nysjerrig her...hehe...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott bil!

Jeg hadde en 94 2.0 iS for noen år siden. Konge bil!

sommerdekk så hadde jeg 215/45-17.. passet greit, men du kan også teste 225/40-18. Går det og!

 

Sånn for å bremse ned folk litt, så er det stor forskjell på usa versjonen av denne bilen og den versjonen vi har her hjemme! Ingenting passer over!

Men styling er å få tak i, samt understell.

Hvis du er interessert, så har jeg 2 stk 60mm senkefjærer liggende. passer forran. du får også tak i h&r cupkit, noe jeg hadde på min!

 

Vel, noe mer du lurer på så bare spør! jeg kan masse om denne bilen!

Current: '02 VW Golf TDI

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

JChE: Var kansje ikke så lett å se de helt store skadene på bildene, men bilen ble kjørt på taket i grøfta på vinteren, av forrige eier. ikke de helt store skadene, men masse småbungler over alt, en forskjerm var ganske ille. Ellers var frontruta knust, pyntelistene på alle dørene var ødelagte, speilene knust og den elektriske antenna ødelagt, hehe.. Litt plastsveising av sprekker i støtfangerne.. En god del arbeid, men det var verdt det! Nå gjenstår ting som å bytte clutch, den er litt sliten, i tillegg til nytt senkesett, da forrige eier har satt på et eller annet billig tjafs som nå er gått til f...

Bauer: Takker! Du har 60 liggende ja? Vel, har egentlig ikke tenkt mer enn 40, men så aner jeg jo ikke hva slags senkesett som står på den nå. Men slår nedi asfalten ofte nok! Regner med jeg må bytte dempere, de som står på nå knirker mye, men vet ikke helt hva jeg skal gå for. Men, rundt 35-40 senk! Et par andre ting jeg lurer litt på er konstant gnissing fra et par av hjulene når bilen ruller, og en slags svak dunkelyd som (jeg tror) kommer fra høyre forhjul. Hører lyden når jeg svinger til venstre, jo hardere jeg svinger, jo bedre høres den.. Hva kan dette komme av tror du?

 

BTW, har funnet frontfanger og sideskjørt hos en kar noen minutter unna her. Er usikker på merke, men kan sjekke nærmere, muligens få tatt bilder. Han sa det ble kjøpt fra eiker motorshop for noen år siden. Trenger nå en bakfanger som står litt i stil til dette, vil ikke ha litt herfra, litt derfra sånn at ingen av "linjene" stemmer over ens! Dette blir gjort klart til snøen smelter igjen =)

- 98 Honda Integra Type R

- 93 Toyota Corolla 1.6 Automat *solgt*

- 94 Honda Accord 2.3i SR *solgt*

- 83 Ford Sierra 2.0L *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JChE:

Bauer: Takker! Du har 60 liggende ja? Vel, har egentlig ikke tenkt mer enn 40, men så aner jeg jo ikke hva slags senkesett som står på den nå. Men slår nedi asfalten ofte nok! Regner med jeg må bytte dempere, de som står på nå knirker mye, men vet ikke helt hva jeg skal gå for. Men, rundt 35-40 senk! Et par andre ting jeg lurer litt på er konstant gnissing fra et par av hjulene når bilen ruller, og en slags svak dunkelyd som (jeg tror) kommer fra høyre forhjul. Hører lyden når jeg svinger til venstre, jo hardere jeg svinger, jo bedre høres den.. Hva kan dette komme av tror du?

 

BTW, har funnet frontfanger og sideskjørt hos en kar noen minutter unna her. Er usikker på merke, men kan sjekke nærmere, muligens få tatt bilder. Han sa det ble kjøpt fra eiker motorshop for noen år siden. Trenger nå en bakfanger som står litt i stil til dette, vil ikke ha litt herfra, litt derfra sånn at ingen av "linjene" stemmer over ens! Dette blir gjort klart til snøen smelter igjen =)

 

Jeg kjøpte mitt stylingsett fra http://www.tuningstore.no , men så vidt jeg vet er det konk.. Stylingen het dc-ice. eller noe. ligger hvertfall i estland.

Current: '02 VW Golf TDI

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår