Gå til innhold

Frustrert!

Ranger emnet


Woodbeach

Anbefalte innlegg

Her sitter jeg og har nesten alt utstyret jeg skal ha inn i mitt kommende bilstereo prosjekt (mangler batteri, forsterker til frontsett og div. byggemateriell).

 

Problemet er at jeg må få solgt bilen jeg har nå før jeg kjøper den jeg skal bygge i. Og det kan jo ta ganske lang tid.

 

Er det noen som kan fortelle meg hva jeg kan starte med når jeg ikke har bilen for hånd? Blir gal av å se på alle komponentene som bare ligger der og gjeiper til meg :P

 

Det er vel ikke noen i Eidsvoll/Jessheim omegn som har en 5 serie bmw jeg kan få målt opp litt i? :P

Honda Prelude 2.0l 4ws 89'

Audi A6 1,8T 98'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sitter jeg og har nesten alt utstyret jeg skal ha inn i mitt kommende bilstereo prosjekt (mangler batteri, forsterker til frontsett og div. byggemateriell).

 

Problemet er at jeg må få solgt bilen jeg har nå før jeg kjøper den jeg skal bygge i. Og det kan jo ta ganske lang tid.

 

Er det noen som kan fortelle meg hva jeg kan starte med når jeg ikke har bilen for hånd? Blir gal av å se på alle komponentene som bare ligger der og gjeiper til meg :P

 

Det er vel ikke noen i Eidsvoll/Jessheim omegn som har en 5 serie bmw jeg kan få målt opp litt i? :P

 

skjønner AKKURAT hva du snakker om hehe... jeg tar frem forsterkerne fra eskene sine og pusser på dem fra tid til annen... spillern min og frontsettet skal monteres i jobben sin eldgamle hiace for å lindre behovet litt... men det er pokker meg jævlig å se det støve ned bare...

 

Forslag til hva du kan gjøre? tja.. tegne/planlegge utformingen på anlegget? hvor, hvordan og hva? det gjør jeg nesten hver kveld :P

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har planen ganske ferdig i hodet...er bare de småfixe praktiske løsningene som gjenstår. ;)

 

Trenger noen tips btw...med det samme vi er inne på det... :)

 

Jeg har planer om å kjøpe en BMW 5 serie som sagt. Og her har man jo metall både i hatthylle og i seteryggene bak. For å få lyden ut i cupéen må jeg da ha subben vendt mot skiposehullet. Det er greit. Men for å få ALL lyden inn i cupéen tenkte jeg å lage en slags ramme rundt element og porter. sånn at ikkeno av lyden går bak til bagasjerommet...

 

Om noen skjønte noe som helst av dette så gi gjerne respons! :)

Honda Prelude 2.0l 4ws 89'

Audi A6 1,8T 98'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har planen ganske ferdig i hodet...er bare de småfixe praktiske løsningene som gjenstår. ;)

 

Trenger noen tips btw...med det samme vi er inne på det... :)

 

Jeg har planer om å kjøpe en BMW 5 serie som sagt. Og her har man jo metall både i hatthylle og i seteryggene bak. For å få lyden ut i cupéen må jeg da ha subben vendt mot skiposehullet. Det er greit. Men for å få ALL lyden inn i cupéen tenkte jeg å lage en slags ramme rundt element og porter. sånn at ikkeno av lyden går bak til bagasjerommet...

 

Om noen skjønte noe som helst av dette så gi gjerne respons! :)

 

en genial løsning er f.eks at du har lukka kasse og gjør det samme som du snakker om her.. det gir fin lyd... om porta kasse med porter og element inn i kupeen funker bra er jeg usikker på men det høres korrekt ut da.. med tanke på at porter og element skal helst være på samme "veggen" og jeg har sett det i flere BMW'er før men ikke hørt :(

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sitter jeg og har nesten alt utstyret jeg skal ha inn i mitt kommende bilstereo prosjekt (mangler batteri, forsterker til frontsett og div. byggemateriell).

 

Problemet er at jeg må få solgt bilen jeg har nå før jeg kjøper den jeg skal bygge i. Og det kan jo ta ganske lang tid.

 

Er det noen som kan fortelle meg hva jeg kan starte med når jeg ikke har bilen for hånd? Blir gal av å se på alle komponentene som bare ligger der og gjeiper til meg :P

 

Det er vel ikke noen i Eidsvoll/Jessheim omegn som har en 5 serie bmw jeg kan få målt opp litt i? :P

 

You have a pm

2006 Bmw E91 Gangster BITCH!

1999Vw LuPo 1.4 16V(Low & Fast)-Solgt-

1999Vw Golf 1,6"one of a kind"(Show No GO projekt)-Solgt-

1994Vw Corrado G60 -Vraka-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo klippe til en papp plate som går etter formen på metallveggen og bruke det som mal til en plate som du skjærer ut, eventuelt 2. Montere de på subben og tette rundt med det du vil tette med, Sikaflex, polyester,sparkel. Det som du føler vil gjøre jobben :)

 

Ja, har tenkt så langt jeg og, men så er det å komme til da :P Med sikaflexen eller hva jeg nå finner på å bruke til å tette med. Kassa blir 70cm bred utvendig, og da veit jeg ikke hvor mye plass jeg har til å smyge meg rundt kassa og få limt fast dette. :) Kunne jo...JA :D

 

Jeg legger ut vegger på UTSIDA av kassa. Som er festa (skrudd eller whatever) i metallveggen. Som går akkurat på utsida om du skjønner? så når da kassa skal på plass, kliner jeg på en masse lim på "veggene" og dytter kassa inn (må være ganske bra passform) og alt sitter og er helt tett :D

Bra Christer :P

 

You have a pm

 

Right back at ya! ;)

Honda Prelude 2.0l 4ws 89'

Audi A6 1,8T 98'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår