vrtx Skrevet Oktober 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2005 mener du opphenget til girkassa under? er det ikke en liten travers som skal ligge under kassa? :confused: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ROLF Skrevet Oktober 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2005 Dette er min gule Mk1 under ,den kassa er 4 trins Sierra , traversen tror jeg er den org til Mk1`n. Festene i karosseriet må med 5 trins flyttes ca 10cm bakover og bygges ned litt som på bildet.Her kan du fòre ned kassen ca 2 cm og flytte hullene i traversen! Lykke til ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking_Mo Skrevet Oktober 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2005 Takk for bilder! Men vi fikk til i går tror jeg, vi gjorde som vist på escortregisteret, vi har skrudd den 'stompt'. Vi tok en lite plate på undersiden av bilen og en plate i dørken i bilen så satte vi gjennomgangbolt igjennom :) Siter Viking_Mo for http://www.latskap.net & Støytn Drifters. Privat : 96 Volvo 850 T5 Jobb : 08 Volvo XC 70 Taxi ver. Garasjen: 91 Volvo 245 230FT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Soberg Skrevet Oktober 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2005 Ja ble bra, får se om vi ikke får tatt med kamera å tatt noen bilder i kveld. Siter 2001 BMW 316I Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Soberg Skrevet Oktober 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2005 Var innom garasjen for å ta bilder av girkassefestet. Her kommer bildene: Fjerne også stanga i fronten for mer lufting og plass til vifta=) GaTeBiL ! Siter 2001 BMW 316I Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ROLF Skrevet Oktober 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2005 Dette så jo helt greit ut! Hva gjør dere med mellomaxlingen nå da? Den som stod der er for lang , den vil heller ikke passe inni gearkassa tror jeg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Soberg Skrevet Oktober 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2005 Ja til begge delene. Vil må ta den delen som skal passe i girkassa fra en sierra og sveise den på escort mellomakslingen. Å få det ballansert, sånn at det ikke blir kast i den. Siter 2001 BMW 316I Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking_Mo Skrevet Oktober 31, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2005 Skal vi kutte mellomakslingen slik at den passer overens med den "mellomakslingsholdern" som er under bilen? Siter Viking_Mo for http://www.latskap.net & Støytn Drifters. Privat : 96 Volvo 850 T5 Jobb : 08 Volvo XC 70 Taxi ver. Garasjen: 91 Volvo 245 230FT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ROLF Skrevet November 1, 2005 Rapporter Share Skrevet November 1, 2005 Dere har delene og sveiseapparat! Vær litt nøye når dere sveiser de sammen igjen , så slipper dere kanskje å ballansere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Soberg Skrevet November 1, 2005 Rapporter Share Skrevet November 1, 2005 Dere har delene og sveiseapparat! Vær litt nøye når dere sveiser de sammen igjen ,så slipper dere kanskje å ballansere. Okei, men vil nok være lurest uansett å kanskje få ballansert den. Slik vi skal kjøre med den vil det nok være lurt om den er så rett som mulig. Får se om det ikke blir en tur i garasjen de nærmeste dagene. Siter 2001 BMW 316I Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking_Mo Skrevet November 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2005 hvor nøye må vi være når det gjelder lengden på den axlingen ? går det ikke å regulere litt der splain er ? Siter Viking_Mo for http://www.latskap.net & Støytn Drifters. Privat : 96 Volvo 850 T5 Jobb : 08 Volvo XC 70 Taxi ver. Garasjen: 91 Volvo 245 230FT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ROLF Skrevet November 1, 2005 Rapporter Share Skrevet November 1, 2005 hvor nøye må vi være når det gjelder lengden på den axlingen ? går det ikke å regulere litt der splain er ? Jepp , når bilen står stille er det 2,5 cm dødgang. Altså om du skur axlingen helt inn i gearkassa kan det være 2-3 cm åpning mellom flensen på mellomaxlingen og flensen på bakaxlingen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking_Mo Skrevet November 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2005 ok, da vet vi det :) takker å bukker :) Siter Viking_Mo for http://www.latskap.net & Støytn Drifters. Privat : 96 Volvo 850 T5 Jobb : 08 Volvo XC 70 Taxi ver. Garasjen: 91 Volvo 245 230FT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Soberg Skrevet November 2, 2005 Rapporter Share Skrevet November 2, 2005 I dag var jeg og viking med "delebilen" vår på jernverket. Siden den er svensk fikk vi jo ikke noe for den på falken. Noen bilder: Siter 2001 BMW 316I Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking_Mo Skrevet November 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 2, 2005 I dag var jeg og viking med "delebilen" vår på jernverket. Siden den er svensk fikk vi jo ikke noe for den på falken. Noen bilder: [ QUOTE] Jeg var litt redd, for vi kom etter stengetid på jernverket, så de hadde ingenting til å ta bilen av hengeren. Helt til det kom en smarting som sier: "eg ska se om eg finn nøkklan tel krana så får vi ta av biln av hængern da.." Så hører jeg når han er på tur til å lete etter nøkklene, "eg har faen ikke kjørt kran før så får håp eg ikke knus alt som e.." Så skal innrømme at jeg ble litt nervøs for avensisen som sto under krana, måtte be Soberg om å filmen hvis det skulle gå galt :p Siter Viking_Mo for http://www.latskap.net & Støytn Drifters. Privat : 96 Volvo 850 T5 Jobb : 08 Volvo XC 70 Taxi ver. Garasjen: 91 Volvo 245 230FT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.