Soberg Skrevet September 19, 2005 Rapporter Share Skrevet September 19, 2005 Har man ikke det verktøyet som må til må man ta til gode med det man har=) Hvis noen vil ha en 1300motor så kan dere jo ta kontakt.. Update kommer snart.. Siter 2001 BMW 316I Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking_Mo Skrevet September 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2005 brutalt verktøy dere brukte for å få ut motor'n da... :D den lille 1300 motoren tar man jo nesten ut med en hånd... :P Hehe..vi prøvde å bare løfte den, men vi tok oss Thailand over hodet, så vi trengte litt hjelp fra Viking :p Siter Viking_Mo for http://www.latskap.net & Støytn Drifters. Privat : 96 Volvo 850 T5 Jobb : 08 Volvo XC 70 Taxi ver. Garasjen: 91 Volvo 245 230FT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Soberg Skrevet September 21, 2005 Rapporter Share Skrevet September 21, 2005 Ja nå starter det å gå framover, vi har fått lånt oss elefant og motoren er i lufta. Jeg og Viking var i går kveld og startet. Vi startet med å ta av girkassa fra motoren, tappet olja av motorene siden vi skal av med bunnpanna. Tok bort batterifestet og startet med å fjerne bremsekraft forsterkeren men der ble vi sittende litt fast. Hvordan får man av slangen som går fra pedalen å framovere? Bilder kommer senere i dag.. Siter 2001 BMW 316I Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Soberg Skrevet September 21, 2005 Rapporter Share Skrevet September 21, 2005 Her kommer bildene fra jobben.. Har fått ut bremskraftforsterkeren også nå. Bilder: Batterifestet av(litt rust) Demontering av bremskraftforsterkeren Motoren i lufta av med girkassa: Motoren ned i Escorten^^ Skal tilbake i morgen så kommer mer da=) Tar gjerne i mot tips om hvordan vi skal gjøre det med bremskraftforsterkeren og radiator osv..=) Siter 2001 BMW 316I Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ROLF Skrevet September 21, 2005 Rapporter Share Skrevet September 21, 2005 Bremsekraftforsterkeren setter du bare på plass igjen! Radiator : Den som stod der kan brukes , men en fra Volvo 240 er veldig greit til den motoren , den passer fint!Finn en vifte fra en Fiesta eller lignende som du setter forran radiatoren , bruk 4# ledning til sikring/bryter i dashen! Få på gearkassa FØR du setter fast motoren. Du må ha en returslange til bensintanken . Motorfestene lager/sveiser du selv , finn egnede gummioppheng på Biltema. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Soberg Skrevet September 22, 2005 Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 Bremsekraftforsterkeren setter du bare på plass igjen!Radiator : Den som stod der kan brukes , men en fra Volvo 240 er veldig greit til den motoren , den passer fint!Finn en vifte fra en Fiesta eller lignende som du setter forran radiatoren , bruk 4# ledning til sikring/bryter i dashen! Få på gearkassa FØR du setter fast motoren. Du må ha en returslange til bensintanken . Motorfestene lager/sveiser du selv , finn egnede gummioppheng på Biltema. Vil den passe der den sto, fikk høre at den ikke ville det så, dumt å ta den bort men jaja skal jo alt ut av den så.. Vil det ikke bli lite med den 1300 radiatoren? Ja skal se om vi ikke bytter bensintank får den mitt i bilen bake. Ja skal få fikset motorfesten så tar vi på girkassa og fikser det. Må vell flytte girstang åpningen 7cm eller noe. Kommer mer i kveld.. Siter 2001 BMW 316I Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Soberg Skrevet September 22, 2005 Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 Jeg og viking var en tur i garasjen i dag også.. Startet med å fjerne ramma til radiatoren og starte å finn ut av motorfestene. Vi fant ut vi skulle bruke dem som sto på original motoren og modifisere etter det. Hvis noen har bedre ideer eller tips så kom gjerne med det. Bilder kommer.. Siter 2001 BMW 316I Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Soberg Skrevet September 25, 2005 Rapporter Share Skrevet September 25, 2005 Her kommer bildene av det vi har gjort.. Manglet en pedal fant den på skorten, også et voltmeter.. Fjerning av ramma til radiatoren. Litt rust fjerning også. Mer kommer nok i morgen. Siter 2001 BMW 316I Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rally Koffen Skrevet September 26, 2005 Rapporter Share Skrevet September 26, 2005 Blir rått detta her... digger gamle escorter... heahe nice sveise maske :respect Siter 89 Mazda 323 4x4 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking_Mo Skrevet September 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2005 argh..no har vi dratt ned til garasjen mange ganger nå, vi har sett på motoren og lurt på hvordan i gammel-erik vi skal få ned den motoren. Vi har jo funnet ut at vi skulle bruke de orginale motorfestene fra escort 1.3 litern, men hvordan skal vi finne ut at girkassen står rett ? at det ikke blir noe skeive greier på girkassen, for den må vel være bra på millimetern? Siter Viking_Mo for http://www.latskap.net & Støytn Drifters. Privat : 96 Volvo 850 T5 Jobb : 08 Volvo XC 70 Taxi ver. Garasjen: 91 Volvo 245 230FT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking_Mo Skrevet September 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2005 Blir rått detta her... digger gamle escorter... heahe nice sveise maske :respect hehe..ja den maska trengte vi, hørte det smalt godt i hjelmen når vi holdte på. fine varme biter kom flygende:) Siter Viking_Mo for http://www.latskap.net & Støytn Drifters. Privat : 96 Volvo 850 T5 Jobb : 08 Volvo XC 70 Taxi ver. Garasjen: 91 Volvo 245 230FT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ROLF Skrevet September 27, 2005 Rapporter Share Skrevet September 27, 2005 argh..no har vi dratt ned til garasjen mange ganger nå, vi har sett på motoren og lurt på hvordan i gammel-erik vi skal få ned den motoren. Vi har jo funnet ut at vi skulle bruke de orginale motorfestene fra escort 1.3 litern, men hvordan skal vi finne ut at girkassen står rett ? at det ikke blir noe skeive greier på girkassen, for den må vel være bra på millimetern? Få gearstanga midt i hullet. Motoren skal stå i senter av bilen ,sikt på toppdekselet ! Legg merke til at motorfestene ikke er like brede. Du har to kryss på mellomaxlingen så det trenger ikke være 100% ! Den "stolpen" forran radiatoren skjærer du bort , slik at du får mye bedre plass til en propell! hellothere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Soberg Skrevet September 27, 2005 Rapporter Share Skrevet September 27, 2005 Hvor kan man få tak i Rs motorfester? Vil ikke dette passa bra? Eller vil det bli like mye modifisering som med det originale? Siter 2001 BMW 316I Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking_Mo Skrevet September 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2005 Få gearstanga midt i hullet.Motoren skal stå i senter av bilen ,sikt på toppdekselet ! Legg merke til at motorfestene ikke er like brede. Du har to kryss på mellomaxlingen så det trenger ikke være 100% ! Den "stolpen" forran radiatoren skjærer du bort , slik at du får mye bedre plass til en propell! hellothere AHH !!!! Takk:) :) happyhappy Siter Viking_Mo for http://www.latskap.net & Støytn Drifters. Privat : 96 Volvo 850 T5 Jobb : 08 Volvo XC 70 Taxi ver. Garasjen: 91 Volvo 245 230FT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking_Mo Skrevet September 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2005 Hvem sleger skjermbreddere? eller noen som vet om noe som har noen liggende? Siter Viking_Mo for http://www.latskap.net & Støytn Drifters. Privat : 96 Volvo 850 T5 Jobb : 08 Volvo XC 70 Taxi ver. Garasjen: 91 Volvo 245 230FT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.