Volvo240R Skrevet August 11, 2005 Rapporter Share Skrevet August 11, 2005 Endelig fått tak i Getrag 265 kasse. Tenke jeg skulle lage en tråd om hvordan jeg går frem og hvordan jeg lager spakstell osv. Edit: Dette er et langtidsprosjekt. Bilder kommer.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet August 11, 2005 Rapporter Share Skrevet August 11, 2005 sjekk denne tråden, så finner du nok noe nyttig info om flytting av spakstell, eller om du ikke forstår tysk, så funker det sikkert med og bare se på bildene ;) http://home.arcor.de/ohf-archiv/ohf_archiv/Getriebe/Getrag_265/Schalthebel_265/schalthebel_265.html Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet August 13, 2005 Rapporter Share Skrevet August 13, 2005 andre jeg ha snakka med mener man ikke trenger og flytte noe på spakstellet her da.. noen som veit noe sikkert der? Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet August 13, 2005 Rapporter Share Skrevet August 13, 2005 de bruker vel lik kasse i opel og bmw., kanskje derfor? noen har fra opel og andre bmw Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet August 13, 2005 Rapporter Share Skrevet August 13, 2005 andre jeg ha snakka med mener man ikke trenger og flytte noe på spakstellet her da.. noen som veit noe sikkert der? Bmw boksen har rett lengde på giroverføringene om boksen skal nedi en 240. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet August 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2005 Bmw boksen har rett lengde på giroverføringene om boksen skal nedi en 240. Skal i en 240 ja. Hvilket spakstell er lettest å bruke på den kassa? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet August 13, 2005 Rapporter Share Skrevet August 13, 2005 men en annen ting jeg har hørt er at bmw kassene ikke har speedometerdrev på, er det noen som veit noe om det? regner uansett med at jeg får tak en en fra opel.. en kompis som skal ha 1500 for den så.. Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet August 13, 2005 Rapporter Share Skrevet August 13, 2005 Skal i en 240 ja. Hvilket spakstell er lettest å bruke på den kassa? det som hører til boksen alacocaina Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet August 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2005 men en annen ting jeg har hørt er at bmw kassene ikke har speedometerdrev på, er det noen som veit noe om det? regner uansett med at jeg får tak en en fra opel.. en kompis som skal ha 1500 for den så.. Speedometerdrev? Få deg en aksel med elektronisk speedometer.. :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet August 13, 2005 Rapporter Share Skrevet August 13, 2005 men en annen ting jeg har hørt er at bmw kassene ikke har speedometerdrev på, er det noen som veit noe om det? regner uansett med at jeg får tak en en fra opel.. en kompis som skal ha 1500 for den så.. Du vet at opelboksen ikke er helt likens som bmw boksen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet August 13, 2005 Rapporter Share Skrevet August 13, 2005 Speedometerdrev? Få deg en aksel med elektronisk speedometer.. :D hva hjelper det da? sist jeg sjekka hadde ikke dissa instrumentene no elektronisk speedometer... Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet August 13, 2005 Rapporter Share Skrevet August 13, 2005 Du vet at opelboksen ikke er helt likens som bmw boksen? hva er forskjellen da? Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet August 13, 2005 Rapporter Share Skrevet August 13, 2005 hva er forskjellen da? De har annen inngående samt utgående aksling,det blir andre modifiseringer enn i forhold til å montere en bmw/volvo getragboks. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet August 13, 2005 Rapporter Share Skrevet August 13, 2005 De har annen inngående samt utgående aksling,det blir andre modifiseringerenn i forhold til å montere en bmw/volvo getragboks. forskjellen da er jo bare clutch plata og mellomaksel, mellomaksel må jeg jko lage uansett... Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet August 13, 2005 Rapporter Share Skrevet August 13, 2005 forskjellen da er jo bare clutch plata og mellomaksel, mellomaksel må jeg jko lage uansett... Hovedsaklig ja,opelboksen er også lengre utvendis i bakant.. Men som du sier,alt krimskrams må jo tilpasses uansett.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg