e30320 Skrevet August 11, 2005 Rapporter Share Skrevet August 11, 2005 hei min bilsterio-forsterker har sluttet å fungere. det kommer ikke lyd. å protect lampa lyser hele tiden. med unntak av power lampa som blinker hvert 10sekund hva er feil? og hvem fikser det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet August 11, 2005 Rapporter Share Skrevet August 11, 2005 siden power lampen går på igjen hver 10'ende sekund kan det virke som utgangen er kortsluttet så den går i protection, men prøver hele tiden å komme tilbake. koble ifra høyttalerene og se om den fortsatt går i protection. hvis den ikke gjør det da er det en kortslutting ett sted, eller det kan være at elementet er sprengt som forårsaker en kortslutting. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30320 Skrevet August 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2005 siden power lampen går på igjen hver 10'ende sekund kan det virke som utgangen er kortsluttet så den går i protection, men prøver hele tiden å komme tilbake. koble ifra høyttalerene og se om den fortsatt går i protection. hvis den ikke gjør det da er det en kortslutting ett sted, eller det kan være at elementet er sprengt som forårsaker en kortslutting. ja men høytallerene er ikke koblet til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet August 11, 2005 Rapporter Share Skrevet August 11, 2005 noen veldig få går også i protection når det ikke er tilkoblet noe. om det ikke var noe tilkoblet, prøv å koble de til og se da. hvis den fremdeles ikke fungerer ville jeg sett over spenningene. hvis dem er i orden er det nok mulig at forsterkeren er deffekt. kjenner desverre ikke til den forsterkeren, så vet ikke helt hvordan protection systemet i den fungerer men.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zews^^ Skrevet August 11, 2005 Rapporter Share Skrevet August 11, 2005 stor mulighet for at noen utgangstransistorer er sprengt da... matador her på forumet fikser vel slikt billig :) Siter #1985 Opel Rekord 2.2i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30320 Skrevet August 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2005 stor mulighet for at noen utgangstransistorer er sprengt da... matador her på forumet fikser vel slikt billig :) høres ikke bra ut.. hvor mye tar han for det da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet August 13, 2005 Rapporter Share Skrevet August 13, 2005 transistorene koster ikke så mye om det bare er det. men ofte drar den med seg mer samtidig. men siden beskyttelseskretsen gikk inn, er det ikke sikkert det er så stor skade. er som regel feilsøkingen som koster mest på sånne feil. men om det er bare transistorene er det en lett og relativt billig jobb. men nå skal jo ikke jeg si noe om priser osv da, det får matador ta seg av, hvis det er han som skal gjøre jobben. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zews^^ Skrevet August 13, 2005 Rapporter Share Skrevet August 13, 2005 høres ikke bra ut.. hvor mye tar han for det da? har selv reparert 3-4 forsterkere med ødelagte utgangstransistorer, koster sjeldent mer enn 100 kroner i deler (kommer litt an på hvor mange og kvalitet da), men hva matador tar for arbeidet vet jeg ikke... men etter min erfaring fra skolen der jeg drev og reparerte forsterkere er at viss forsterkeren går i protection bruker det å gå greit å reparere til en fin pris :) og jeg regner med at matador ikke er noen sinke siden han har peil på dette... send han en PM du.. viss du er heldig og det er bare ødelagte utgangstransistorer tar det maks en time å fikse... Siter #1985 Opel Rekord 2.2i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg