Gå til innhold

Noen erfaringer med Rockford HE 10" ++?

Ranger emnet


turboalfa

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har kjørt et par år med Rockford HE 10" i lukket kasse på ca 25liter. Denne drives av en Rockford 301s. Kassen sitter i et tett bagasjerom, vendt bakover. Resten av anlegget er JBL gto 6x9 som drives av en infinty forsterker og et JBL gto komponentsett (5 el 6" + diskant) som drives av forsterkerdelen i en Sony cdx-mp70 (4x50w). Det er bass i bilen, men jeg tror at bassen kan utnyttes mer enn det gjør pr. idag. Har montert stereo i bil før, men er blank når det gjelder bygging/ best montering av bass/basskasser. Kunne noen vært så vennlig å lære bort? Hva er best? Bør det bygges kasse med bassport opp i hattehylla på bilen ev 1.orden, 2.orden 3.orden osv osv. Bør 6x9" bygges med kasse under? Hvor stor bør disse være? Det vil tilkomme forsterker på komponentsettet som brukes foran og kommer da til å bruke mer tid på dørtrekkene....

 

mvh.

 

Bård

Alfa Romeo 75 1,8 turbo

Eibach-Bilstein-Tarox-MTmotor-Colombo&bariani-Powerflex-Pirelli

 

Volvo 740GL herregårdsvogn

Originaledition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde jeg vært deg hadde jeg kjørt komponentsystemet på forsterkeren og 6x9" på cd spilleren. kjenner ikke til elementet, men er ikke den 301 forsterkeren ganske liten? vet at det ble utrolig liten effekt når jeg kobla den opp på en infinity kappa 12". Men det kan sikkert noen som kjenner til det bedre enn meg fortelle deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde jeg vært deg hadde jeg kjørt komponentsystemet på forsterkeren og 6x9" på cd spilleren. kjenner ikke til elementet, men er ikke den 301 forsterkeren ganske liten? vet at det ble utrolig liten effekt når jeg kobla den opp på en infinity kappa 12". Men det kan sikkert noen som kjenner til det bedre enn meg fortelle deg.

 

Det er vel den nest minste av RF forsterkerne, 300w kontinuerlig og 900w maks. Forsterkeren skulle passe bassen godt iflg. bilradiospesialisten i Trondheim. Har tenkt å kjøpe forsterker til komponentsettet iløpet av de nærmeste dagene, så det blir 3stk forsterkere totalt. Kan jo forsåvidt bruke RF forsterkeren på komponentsettet og kjøpe en ny til bassen, men hva bør jeg gå for da...?

Alfa Romeo 75 1,8 turbo

Eibach-Bilstein-Tarox-MTmotor-Colombo&bariani-Powerflex-Pirelli

 

Volvo 740GL herregårdsvogn

Originaledition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke 301 en monoblokk?

 

Rockford 301s er en 2- kanals forsterker, den oppgis til å yte 300watt kontinuerlig så 2x150 er sikkert riktig... denne er koblet på "crossover" utgangen idag, da jeg bruker denne på bassen. Hvilken annen forsterker bør jeg gå for til bassen hvis jeg kobler denne til frontsystemet (JBL gto 5.25 og diskant)?

Alfa Romeo 75 1,8 turbo

Eibach-Bilstein-Tarox-MTmotor-Colombo&bariani-Powerflex-Pirelli

 

Volvo 740GL herregårdsvogn

Originaledition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår