Reodor F Skrevet Desember 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2006 Hehe:) joda:) krysser fingrene jeg:) vet at styre-snekka er et svakt pungt på disse bilene... har ikke hatt noe problemer der ? Tannstanga tenker du på? Nå har jeg ikke kjørt en meter med bilen - kjøpte den ferdig havarert - så det vil vise seg etterhvert. Men det ville jo vært typisk. Skal begynne med forstillinga om ikke lenge. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Desember 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2006 Reodor F: Hell WD-40 på kassa så får den smørning og surr vevteip rundt kassa, så revner den ikke... :D Konge prosjekt! Alltid artig med folk som har forstått at biler ikke skal ha motor av samme merke som bilen selv... :) VeDeFørti og lerett-tape fikser alt :pray Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trollet_ Skrevet Desember 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2006 okei... i vårt tilfelle merket vi dette med at vi stadig måtte etterfylle servo-olje... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Desember 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2006 Både girkasse og drivaksler er faktisk veldig solid. Flere i nabolandet som hærjer med disse bilene på 402 meter med klisterhjul ;) Tannstang er ingen svakhet... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fighter Skrevet Desember 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2006 Ahh nok en deilig update fra Reodor. Begynner å nærme seg dette her. Er beundringsverdig at du gjør alt så nøye. Stå på. Siter Nissan Primera SRi 1996 X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Desember 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2006 Takk Fighter (og alle dere andre som kommer med godord) :) Dessverre er serveren til hjemmesiden min på flyttefot igjen, så den er midlertidig nede frem til i morgen en gang. Og da virker ikke bildene. Heldigvis er det bare fra et rack til et annet så jeg får tro min servermaskinist (og fetter) når han sier at alt er bra igjen i morgen... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Desember 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2006 Hvorfor i det hele tatt få skade? Hvordan gjør du rent? Bruker du trykkluft og skikkelige rensemidler? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Desember 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2006 Hvorfor i det hele tatt få skade? Hvordan gjør du rent? Bruker du trykkluft og skikkelige rensemidler? Hva da få skade mener du? Jeg bruker trykkluft, trykkluft på boks, bremserens, spesielle rensebørster kjøpt hos Gasolin, oppvaskmaskin og vanlig rennende vann samt litt avfetting innimellom. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Desember 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2006 Hva da få skade mener du? Jeg bruker trykkluft, trykkluft på boks, bremserens, spesielle rensebørster kjøpt hos Gasolin, oppvaskmaskin og vanlig rennende vann samt litt avfetting innimellom. Leste jeg feil da du sa du hadde knekt et rådelager til under test? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Desember 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 Leste jeg feil da du sa du hadde knekt et rådelager til under test? Har bare ødelagt ei rådelagerskål. Dvs, det ble etpar riper i den. Så å si at den er knekt er vel en kraftig overdrivelse... Men når jeg først bygger en motor til 200 000 kroner så orket jeg ikke tanken på at motoren skulle ha defekter allerede før første oppstart, så jeg kjøpte et nytt sett. Disse ripene oppsto under testingen da jeg freste i veivhuset for å få plass til de lange rådene, og selv om jeg prøvde å være nøye med rengjøringen under fresingen så kan det ha sneket seg inn et støpejernspon en av de 100 gangene jeg prøvemonterte stempel og råde nr 3 på de forskjellige rådelagertappene etterhvert som slipingen skred frem. Jeg burde selvsagt ha gjort denne prøvemonteringen med etpar gamle lagerskåler, men neida gitt... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Regevig Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 Hadde du funnet en brukbar løsning på bensinpumpene? Vist ikke så kan du vel bruke denne: http://www.horsepowerinabox.com/HPIAB2/category10_3.htm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 Meget bra prosjekt dette, litt utenom det vanlige. Gleder meg til å se det ferdige resultat. :respect Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Regevig Skrevet Januar 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 da kom eg over litt griseri du har vært med på, hva har du å si til ditt forsvar? http://www.youtube.com/watch?v=SjnIzPMHtyM Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Januar 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2007 Hmm, nesten blasfemisk der Regevig, men joda, jeg og Rudolf har vår forhistorie :violin: Det overskygges imidlertid av dagens meget nedslående besøk i vognskjulet. Turboed1 og jeg skulle bare måle ut noen enkle data på motoren og oppdaget nærmest ved en tilfeldighet at stemplene sto skeivt i sylinderløpene. Etter litt grubling fram og tilbake hvor vi blant annet var innom stempler med skjev borring av krysspinneløpene konkluderte vi med at det måtte være noe muffens i lille-enden på rådene. - og ganske riktig, etter en demontering viser det seg at krysspinneforingen i råden var satt så skjevt i at det gjorde et utslag på 1,4 mm på stempelet. Rådene ble i sin tid modifisert til 20 mm krysspinne av den samme ubrukelige Auditrimmeren (med blinde medhjelpere) fra en ikke nærmere angitt by i Østfold som i sin tid leverte meg JE-stempler hvor ingen av målene stemte overens med det jeg bestilte et halvt år tidligere. Siden rådene var bestilt med 22 mm krysspinne og stemplene kom med 20 mm krysspinne ble det presset inn nye foringer inni de opprinnelige foringene. Dette ble skjevt - Faktisk så skjevt at jeg hadde gjort det bedre selv ved hjelp av vinkelsliper, trykkluftbor og en Brøyt X20 gravemaskin. Og med bind foran øynene... anger2 Dette betyr at jeg må demontere hele motoren igjen og montere nye foringer i rådene. Heldigvis oppdaget vi det før oppstart og unngikk dermed et havari i 50 000 kroners klassen. Skal ta noen bilder av elendigheta neste gang jeg orker å gå ut i vognskjulet. Men nå skal jeg sove... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Januar 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2007 Jøsses. Var nå flaks det ble merket på et tidlig tidspunkt da. Kunne sikkert vært artig å oppdage det enda tidligere, men alikevel... Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.