Gå til innhold

"Suselyd" ved lavt volum

Ranger emnet

Thomas`

Anbefalte innlegg

Når jeg spiller musikk med lavt volum hører jeg en slags "suselyd", akkuratt som om motoren gir gjenlyd i høytalerene..Dette gjelder da kun de 2 bak som står på forsterkeren. Når jeg la kabler (jeg har lært en del etter det), la jeg både signalkablene fra spiller og strøm til forsterker på samme side. Tror dere at å trekke signalkablene på den andre siden vil kunne forbedre dette? Jeg orker ikke drive å trekke ut ledningen for så og trekke de igjen på andre siden dersom det ikke kommer til å hjelpe :p

90 Vw Golf 2 1.6 4-dørs

X-87' Mazda 929 2.2 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres ut som det kan være motorstøy. elelr er suselyden der selv når motoren ikke er i gang?

ligger signalkabelen helt alene, eller er det flere kabler der også? hvis det er flere kabler der kan du jo prøve å skjerme kabelen litt, eller legge den i mitten av bilen om det er mulig. i allefall litt unna andre kabler.

du kan også prøve å legge opp en egen remote kabel i stedenfor å bruke den som er i mellom signalkabelen og se om det hjelper noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la strømkabel, 2 signalkabler og remoteledningen (ikke den mellom signalkablene, jeg har en egen) fra spiller langs gulvet i siden av bilen. Jeg tenkte at kanskje hvis jeg la signalkablene på andre siden (dvs. signalkabler på en side, strøm og remote på den andre) så ville det bedre seg..jeg prøver uansett jeg, det kan jo ikke skade. :)

Og ja, det er kun suselyd med motoren i gang. Når jeg skrur av tenningen hører du en slaks høyfrekvent lyd som fader ut i 1-2 sekunder fra bakhøytalerene. Har en mistanke om at subben sliter litt med det samme (den er koblet på den samme forsterkeren).

90 Vw Golf 2 1.6 4-dørs

X-87' Mazda 929 2.2 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som om du har et jordingsprblem.

Prøv å bytte jordingspunkt på forsterkeren din og hør om hviiningen din forsvinner.

Signalkabelen bør ligge min. 20 cm bort fra strømkabelen til forsterkeren.

Du vil nok ikke høre hviining fra subbwooferen din da den mest sannsynligvis (forhåpentligvis) er delt av med delefilteret.

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider