Andy` Skrevet August 7, 2005 Rapporter Share Skrevet August 7, 2005 Hei! Vil skifte ut høytalerne i frontdørene på min Audi A4. Når det gjelder å få av dørtrekket, må jeg vel ta av høytaler-dekslet først. Er dette klipset på eller? Bare å brekke det ut? Så, hvilken størrelse kan jeg ha på de nye høytalerne uten at jeg må modifisere halve døra? Type høytalere jeg bør brukes taes imot med stor takk! Til nå bruker jeg: - GM6100F (Pioneer Forsterker) - TSA6900 (Pioneer Bakhøytalere, 6x9) - DEH-P6700MP (Pioneer spiller) - 10" sub (jvc..) Takk for svar! Siter - 96 Audi A4 ------------------------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet August 7, 2005 Rapporter Share Skrevet August 7, 2005 ... virker som du da uansett trenger et par av disse , så får du ihvertfall satt inn et par 5,25" uten noe mere mikk. Når du får av dørtrekket, ser du at Audi har sin egen størrelse og innfesting på høytalerne, 5" omtrent. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andy` Skrevet August 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2005 Takk for svar! Hvilke høytalere anbefales? Siter - 96 Audi A4 ------------------------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet August 9, 2005 Rapporter Share Skrevet August 9, 2005 Oi oi oi... Det er så meget å velge i... Surf litt på de som er "Ikke godkjent firma" her på forumet så finner du sikkert noe som faller i smak... Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GalantV6 Skrevet August 9, 2005 Rapporter Share Skrevet August 9, 2005 Oi oi oi...Det er så meget å velge i... Surf litt på de som er "Ikke godkjent firma" her på forumet så finner du sikkert noe som faller i smak... Mvh Pål OT Pål du må slette meldinger i innboksen din. GalantV6 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet August 9, 2005 Rapporter Share Skrevet August 9, 2005 OT Pål du må slette meldinger i innboksen din. GalantV6 Slettet! :wave Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andy` Skrevet August 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2005 Noen som vil anbefale meg et sett 5,25" høytalere for å ha i dørene? :confused: Siter - 96 Audi A4 ------------------------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet August 15, 2005 Rapporter Share Skrevet August 15, 2005 Ville vel anbefalt deg denne i fordørene uansett... sett diskanten på originalplassen ved siden av døråpneren, så får du litt høyere lydbilde når du først skal bruke originaluttakene i døra. Diskant og delefilter er også av bedre kvalitet og åpner opp lyden mer. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T2000 Skrevet August 15, 2005 Rapporter Share Skrevet August 15, 2005 Hei... Har selv byttet høyttalere i dørene på min A4. Dette ble gjort for 2-3 år siden og jeg satt inn Amega Q-Comp 50 (5 1/4"). Ikke riv av dekslene, høyttalerne er montert fra baksiden og det er greit å komme til når du tar av hele dørtrekket. Har sett en veldig bra FAQ skrevet norsk på hvordan du skal ta av dørpanelene for å tilpasse og montere høyttalerne i døren på A4 (men husker dessverre ikke linken). Skal se om jeg finner linken på en annen pc når jeg er hjemme fra jobb. Når du først planlegger å gjøre jobben anbefaler jeg at du legger i litt kroner og kjøper et skikkelig bra frontsett, jeg har hvertfall ikke angret på mitt Amega-sett. En enorm oppgradering i forhold til originalmontert. Edit: Fant linken med "bruksanvisning" -TD Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andy` Skrevet August 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2005 Takker for svar! Er det 5,25" høytalere som blir montert i den FAQ`en? Når det kommer til det å få av dørtrekket, så får jeg det fortsatt ikke til!! :fire: Etter å ha skrudd ut de 3 skruene (røde prikkene) så sitter dørtrekket like fast som før... Skal jeg dra dekselet (inni tegnet firkant) noen vei først? :confused: Siter - 96 Audi A4 ------------------------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet August 15, 2005 Rapporter Share Skrevet August 15, 2005 Takker for svar! Er det 5,25" høytalere som blir montert i den FAQ`en? Når det kommer til det å få av dørtrekket, så får jeg det fortsatt ikke til!! :fire: Etter å ha skrudd ut de 3 skruene (røde prikkene) så sitter dørtrekket like fast som før... Skal jeg dra dekselet (inni tegnet firkant) noen vei først? :confused: Ta av dekselet, skru så ut skruene som skjuler seg bak det... Står jo i guiden ;) Kjøp deg et sett kurrante høyttalere! En fordel for oss å vite sånn ca hvilken prisklasse du vil holde deg i før du kan få noen spesielle anbefalinger. Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andy` Skrevet August 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2005 Ta av dekselet, skru så ut skruene som skjuler seg bak det...Står jo i guiden ;) Kjøp deg et sett kurrante høyttalere! En fordel for oss å vite sånn ca hvilken prisklasse du vil holde deg i før du kan få noen spesielle anbefalinger. Mvh Stian Ja veit, men det sitter jo dønn fast selv etter jeg har løsna skruen! :hvaskjera Prisklasse tenkte jeg rundt 1500,- ca Siter - 96 Audi A4 ------------------------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
auditq Skrevet August 15, 2005 Rapporter Share Skrevet August 15, 2005 Ja veit, men det sitter jo dønn fast selv etter jeg har løsna skruen! :hvaskjera Prisklasse tenkte jeg rundt 1500,- ca Har du løsnet alle 5 skruene? Da er det bare å trekke dørpanelet oppover :) Ta en titt hær så ser du hvor alle skruene er! ; http://home.tiscali.no/trantonsen/Montering%20av%20hoyttaler.pdf Siter 99' Audi A8 4.2 Quattro http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=153036 85' Mærche X-96' Audi A4TQ, X-95' Audi A4TQ, X-84' Audi 80cl http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=118129 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andy` Skrevet August 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2005 Har du løsnet alle 5 skruene?Da er det bare å trekke dørpanelet oppover :) Nei, 3 stk... De to oppe, og den ene bak `håndtaket`. Jeg får ikke dratt av dekselet for å skru ut de 2 resterende... Skal dekselet vippes opp/dras ut/ eller?? helpme Siter - 96 Audi A4 ------------------------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
auditq Skrevet August 15, 2005 Rapporter Share Skrevet August 15, 2005 Du skall trekke ned den plastkoppen i håndtaket! og bak den er det to skruer! Dem må ut ellers så får du ikke av trekket! Og trekket skall trekkes opp! :) Siter 99' Audi A8 4.2 Quattro http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=153036 85' Mærche X-96' Audi A4TQ, X-95' Audi A4TQ, X-84' Audi 80cl http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=118129 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg