Mambo Skrevet August 12, 2005 Rapporter Share Skrevet August 12, 2005 har ikke noen bilder nå men.. er bare "et ekstra momentstag" er såklart MYE ombygging. men enkelt forklart Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet August 12, 2005 Rapporter Share Skrevet August 12, 2005 har ikke noen bilder nå men.. er bare "et ekstra momentstag" er såklart MYE ombygging. men enkelt forklart er de anbefalt å ta seg tid å montere ett om du ikkje skal ha over 350hk? Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet August 12, 2005 Rapporter Share Skrevet August 12, 2005 nei. er ikke vits om du ikke skal kjøre rallycross, da kan det være greit, får når du bygger om detta fjerner du bærebruer, laager stående fjærbein og derfor er også wattlink en fordel.. dvs MYE jobb.. :) går også ann å lage det enkelt men hvor bra det blir veit jeg ei Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet August 12, 2005 Rapporter Share Skrevet August 12, 2005 nei. er ikke vits om du ikke skal kjøre rallycross, da kan det være greit, får når du bygger om detta fjerner du bærebruer, laager stående fjærbein og derfor er også wattlink en fordel.. dvs MYE jobb.. :) går også ann å lage det enkelt men hvor bra det blir veit jeg ei okej..planer å bytte om foringane bake/framme, koni sport framme/bake senke sett, muligens watt link..nåke anna som kan vere kjekt å ha der bake? vill ha skikkelig gjort når eg fyrst bejynder :D Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet August 12, 2005 Rapporter Share Skrevet August 12, 2005 stort stabstag foran., ambulanse stag, fjørbein stag, torpedo stag. bilstein rally dempere ( stive som F....), diff sperre.. like truetrac elsn Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 15, 2005 Rapporter Share Skrevet August 15, 2005 Drit i wattlink! koster 4-6.000kr for bare satsen, så skal du i tillegg drive å modifisere på karrosseri, etc. etc. kjøp et justerbart panhardstag for ~1000kr hos http://www.lysakerbil.no (IPD sitt) så måler du differansen i hjulbueklarering, mens bilen står på bakken, deler den differansen på 2. Så tar du å holder justerbare staget ved siden av det originale staget og justerer inn den verdien du regnet deg til. vips, du har sentrert bakakselen din (ved uavfjæret høyde, men dog. lite differanse når den først er senket!). Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet August 15, 2005 Rapporter Share Skrevet August 15, 2005 jeg må vel snart få fingen ut å begynne på understellet mitt, og tenkte da å gå for gule koni, ettersom jeg skal senke en smule..dvs mer en 45mm, så fikk jeg høre at bilstein var så jævlig godt og at koni ikke hadde nubbekjangs mot bilstein,(fikk denne i fleisen; hvilken bil har du sett i f.eks. bilsport som kjører koni??"alle" har bilstein!) nå er ikke jeg den mest aktive bilsportleseren, men har alldrig kommt over koni her! så til poenget, jeg som alle andre "juplinger" vil ha bilen stiv å jævlig, hadde da rally dempere vært noe? er de kortere(med tanke på senking) om de ikke er, er det sånn at 240dempere forran og saab900 dempere bak er tingen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-EKS- Skrevet August 15, 2005 Rapporter Share Skrevet August 15, 2005 B230ft: 240dempere forran og saab900 dempere bak er værsting senking.. 80-90mm minimum ;) saab900 front dempere er ca 10cm kortere :cool: Mvh E-K Racing Siter - BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++ - VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kim_andre Skrevet August 15, 2005 Rapporter Share Skrevet August 15, 2005 Hørte at rally demperne til bilstein var høyere en vanlig bilstein og egner seg dårlig for senka biler over 35mm eller no. kan det stemme? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet August 15, 2005 Rapporter Share Skrevet August 15, 2005 åh satan:D faen jeg tror jeg må få fingen ut å slutte å lese/høre/spørre å bare kjøpe det jeg har lust på her og nå..ender alltid opp med å finne noe annet enn det jeg egentlig vil ha, å i mellomtiden maser jeg som en helt på andre her inne;) men jeg får finne ut lenden på bilstein rally dempere, så om de er kortere så kjøper jeg det og lesjôfors, om ikke bilstein har et såkalt "kit" til meg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kim_andre Skrevet August 15, 2005 Rapporter Share Skrevet August 15, 2005 de på pedersen racing anbefalte meg bilstein club sport til senka biler. De sa det var det beste alternativet til senka biler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-EKS- Skrevet August 15, 2005 Rapporter Share Skrevet August 15, 2005 Hold dere til harde fakta ;) ikke det kompisen din med 1,9 gasser sier.. rett fra pedersen racing ;) enjoy Hei! Bilstein Clubsport er kortere, og egner seg godt til mye senking. Pris foran 1995,- pr stk Pris bak 1495,- pr stk Mvh Heine, Pedersens Racing Mvh E-K Racing Siter - BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++ - VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet August 15, 2005 Rapporter Share Skrevet August 15, 2005 hmm..men når ene kompisen min har hatt 740 i flere år, og har "roen" på både volvo og 740, mens han andre kjører volvo i rally, og kan det med "motorsport", så står jeg der dum og uvitende å redd for å gå på en smell:P hehe nei men en annen ting jeg fikk vite om koni, så bikker jeg vekk fra det..den justeringsskruen, er vist kun for å kompensere for aldring på konidemperen.. i tillegg hadde de en løpskjørte bilsteindempere i dempertest, og de var i mye bedre tilstand enn gatebrukte nesten nye koni, koni'ene var i tillegg skeive, så de måtte slakke på trykket på ene demperen.. *ikke vet jeg om dette er 100% riktig..men velger å høre på han med "rallyen"... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 16, 2005 Rapporter Share Skrevet August 16, 2005 hmm..men når ene kompisen min har hatt 740 i flere år, og har "roen" på både volvo og 740, mens han andre kjører volvo i rally, og kan det med "motorsport", så står jeg der dum og uvitende å redd for å gå på en smell:P hehe nei men en annen ting jeg fikk vite om koni, så bikker jeg vekk fra det..den justeringsskruen, er vist kun for å kompensere for aldring på konidemperen.. i tillegg hadde de en løpskjørte bilsteindempere i dempertest, og de var i mye bedre tilstand enn gatebrukte nesten nye koni, koni'ene var i tillegg skeive, så de måtte slakke på trykket på ene demperen.. *ikke vet jeg om dette er 100% riktig..men velger å høre på han med "rallyen"... gatebrukt trenger ikke å bety at bilen ikke er kjørt værre enn en løpsbil! har vært snakk om på forumet her, at bilstein ikke lever like lenge som gule koni. jeg er veldig fornøyd med mine gule koni, men har aldri prøvd bilstein. ps. du justerer jo skruen på fullt med en gang, så har du HARDE dempere :) bilen min er jævlig stiv! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet August 16, 2005 Rapporter Share Skrevet August 16, 2005 Når vi snakker om dempere har jeg for meg at dette er temmelig grymt: http://www.kollevold.no/ohlins.htm ...men kun for lottomilionærer: kr 6400,- /stk !!? Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.