Riff Skrevet August 4, 2005 Rapporter Share Skrevet August 4, 2005 b230a motor. For lite hester. Endelig fått heist ut motor. Rust på ytre del av indre hjulbue. Etter en del kutting fant jeg fort mer. Her har jeg fått kuttet litt. Fått platene som skal sveises inn. Dette var den delen jeg var mest redd for å kutte i. Mest at jeg tenker litt over hva som skjer om jeg ikke får delene til å passe når jeg skal sveise inn igjen. Men har funnet ut at det er mest nervøsitet siden det er første gang. Andre deler jeg har kuttet og sveiset i har blitt bra så jeg begynner å få litt mer guts når jeg holder på. Har og kuttet vekk kanalen.. Den var gjennomrustet flere plasser. Den har vert "reparert" før, da ved hjelp av takrenne, masse sparkel og bunnsmørning. Etterhvert er planen å bygge opp en b230ft med 2.5l kittet fra Sten Parner og andre godsaker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 5, 2005 Rapporter Share Skrevet August 5, 2005 Ser bra ut dette :) Om du skal ha en "racer", kan du jo fjerne all lyddemping? Det er 30kg lyddemping i en 240. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet August 5, 2005 Rapporter Share Skrevet August 5, 2005 Ser meget bra ut dette. Bra du tar i og skjærer bort all rust. Veier luddempingen 30kg? I så fall så en min bil straks på 1200kg - blank. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 5, 2005 Rapporter Share Skrevet August 5, 2005 Ser meget bra ut dette. Bra du tar i og skjærer bort all rust. Veier luddempingen 30kg? I så fall så en min bil straks på 1200kg - blank. Letting av 240 sparer ~30kg på lyddemping, 25kg ved å montere racingseter, mao. du sparer lett 55kg, racingseter koster dog litt peng! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riff Skrevet August 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 5, 2005 Ser meget bra ut dette. Bra du tar i og skjærer bort all rust. Ja ingen vits og gjøre ting halvgjort. Bare litt surt at når jeg kutter bort en del så finner jeg mer. Men liker og se at det skjer noe, ser jeg får reparert ting. Da får jeg ny giv. Det blir ikke noen racer akkurat. Mest cruisebil med mye gamp. Det store spørsmålet er hvordan jeg skal få den godkjent med rundt 300 h.k. Har ikke helt funnet ut hvilke ting jeg må gjøre. Kan jo godkjenne den med 200 h.k. og stille på senere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 5, 2005 Rapporter Share Skrevet August 5, 2005 220hk får du godkjent uten problemer. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riff Skrevet August 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 5, 2005 Skal skaffe meg haltech e6x, så jeg får vel stille den godt ned. Når den da er godkjent så får jeg stille på litt. Har ikke helt funnet ut hvilken girkasse jeg skal ha i den enda.. Men har surfet innom mye moro. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg