Gå til innhold

Hovedservice (120 000km)

Ranger emnet


ArraKiss

Anbefalte innlegg

Hei!

 

 

Var innom møller her om dagen for å høre prisen på hovedservice ved 120'Km.. altså bytte av reg reim og vannpumpe osv. Synes det var en litt avskrekkende pris jeg fikk på nesten 9500,-

 

Noen som har noen alternativer, evt noen innspill på den prisen?

 

Er fortsatt en god stund til jeg skal ta den så jeg har tid til å orientere meg litt!

-----------------------------------------------

*1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~

------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få et verksted til å bytte reg. reim og vannpumpe og ta resten av servicen selv.

Alle bør klare resten av servisen selv.

 

Ta det på et vw-verksted, da får du alt i service-hefte. Gjorde hvertfall jeg. Mener jeg betalte rundt 6 lapper, for service, reg reim og vannpumpe.

Sign.regler: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde denne servicn på merkeverksted i høst engang.. husker ikke helt pris men havnet nok på 7 tallet et sted.. eneste jeg vet er at 9500 er altfor mye for en slik jobb!

Golf 1.6 '02 - Koser meg nå!: )

Golf 1.6 '99 - kjempebil!

Nissan Primera SRi '96 - en katastrofe fra start til mål

Toyota Corolla '87 - min første kjærlighet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde denne servicn på merkeverksted i høst engang.. husker ikke helt pris men havnet nok på 7 tallet et sted.. eneste jeg vet er at 9500 er altfor mye for en slik jobb!

 

"altså bytte av reg reim og vannpumpe osv."

 

Kommer jo helt ann på hvor mye osv egentlig er da ;)

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det på et vw-verksted, da får du alt i service-hefte. Gjorde hvertfall jeg. Mener jeg betalte rundt 6 lapper, for service, reg reim og vannpumpe.

 

 

Ja, jeg var jo på et Vw verksted.... Møller Nord, i Oslo! Har du et alternativ for meg? Jeg vil gjerne ha alt i serviceheftet som du sier, selvom jeg sikkert hadde fikset noe av det selv er det greit å få alt i boka...

 

Hvor var det du hadde service?

-----------------------------------------------

*1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~

------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg var jo på et Vw verksted.... Møller Nord, i Oslo! Har du et alternativ for meg? Jeg vil gjerne ha alt i serviceheftet som du sier, selvom jeg sikkert hadde fikset noe av det selv er det greit å få alt i boka...

 

Hvor var det du hadde service?

 

Ja greit å få det i serviceheftet, ved salg av bilen igjen.. Dahles Auto i Sarpsborg bruker jeg :)

Sign.regler: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

 

Var innom møller her om dagen for å høre prisen på hovedservice ved 120'Km.. altså bytte av reg reim og vannpumpe osv. Synes det var en litt avskrekkende pris jeg fikk på nesten 9500,-

 

Noen som har noen alternativer, evt noen innspill på den prisen?

 

Er fortsatt en god stund til jeg skal ta den så jeg har tid til å orientere meg litt!

Fikk byttet dette for ca. 3000.- i Moss.

Focal Beryllium - Audison Vrx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uhyre priser er det :( ble ca 11 tusen elr mer for a6n til fadern også..

det ordnet vi med å ta det i ferie i bosnia hos vw merkeverkstedet der for 3000kr, har alle papirer på arbeidet, om noe går i garanti tida , (husker ikke kor lang tid det var) så er det bare å stikke innom møller så gjør dem arbeidet gratis å sender regning til dem som utførte servicen først..

noe å tenke på ja..

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Shit!

 

Jeg ga 9140,- for følgende på Snap Drive:

-120km service (nye tennplugger, luftfilter, oljefilter og oljeskift.)

-regreim-strammehjulskift

-bremseskiver of klosser skiftet foran

-bremsetromler renset og smurt bak

-undersøkelse av oljesvetting i remhjulområdet.

 

Dette var bare en liten 98-model 1,6 SEAT med 61k på telleren. (burde vannpumpeskift også vært utført!?!)

 

Hilsen Kenneth - "Nyklekt eier av vedlikeholdsverdig bil"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bytta regreim, strammehjul og vannpumpe nå på min selv. betalte 1190kr på hella for delene og gjorde jobben selv.. samt bytte av olje, filter og plugger så snakker vi ikke så mye forhold til servicen hos møller eller andre plasser... mange som er intrisert i at servicehefte skal være skrevet ut men når jeg har en bil fra 2000 så tjener jeg ikke noe på å ha bilen på service i forhold il å gjøre det selv.. tjener ikke igjen penga du bruker på service uansett... bil fra 2000 er jo tross alt en "gammel" bil så hvorfor bruke masse penger på noe du kan gjøre for 1\4 av prisen og få igjen noen tusen mindre ved evnt salg.. mn om du regner med servicepenga om du skal selge bil så taper du en del mer på å ha hatt bilen på verksted for hver minste ting.

 

min mening på dette da men.. hehe:) uansett prisen ar ganske drøy da.. møller har jo 1600 i timen da så..hehe ike rart det er dyrt!! :)

Endret av Bora2000SR

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår