Gå til innhold

pyle DVD VS en cd-spiller til 2000kr?

Ranger emnet

Chill

Anbefalte innlegg

ja..

jeg driver å ser litt på anlegg,så står jeg litt "fast"

ser på denna, http://www.bilradiospesialisten.no/prod_detaljer.php?id=1271 eller en annen cd-spiller til 2000?

det skal kobles fronsett og en forsterker på cd/dvd spilleren,hvem vil gi best lyd? event,om det er noe annet som jeg burde se på?

veit at pyle ikke er det beste merke,men er jo en liten skjerm som man kan vise dvd på med.

og siden budsjette er litt stramt så gjør det ikkeno om det finnes noe som event er billigere? men skal ikke gå noe serlig utover lydkvaliteten.

Nå:Bmw E46

(x)Sabb 9-3

(x)Audi A4

(x)Mercedes 190E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kamerat av meg har nesten likt sett.. ålreit det, men du bør (må?) ha separat cd-spiller med line-in, eller koste på deg en FM-modulator i tillegg til spiller. Denne DVD-spilleren har ikke egen forsterker, og det er en fordel å bruke volumkontrollen på cd-spiller (har hørt litt forskjellig om volumkontrollen på de spillerne)

Pioneer spillere med "P" i modellnummeret, f.eks. Pioneer DEH-P3500MP har ip-bus, og da mulighet for et adapter som gir deg line-in :) (koster 490kr hos bilradiospesialisten).

Blaupunkt spillere har ofte line-inngang i mini-jack (som da ikke krever adapter), eller mini-iso, som krever adapter (125kr hos bilradiospesialisten).

En grei cd-spiller til en grei pris er f.eks. Blaupunkt Modena MP-54 som har line-in med mini-jack

- 1988 Mazda 626 2.0i-16 4ws

x 1987 Mazda 626 GLX 2.0L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje ikke så dumt :) du kan jo sjekke ut den linken jeg la inn i den forrige posten min.. er frista til å kjøpe en sånn selv

jeg kan ikke så mye om cd-spillere,derfor jeg spørr her,men den virka grei den, bare jeg kan koble 4høyttaeren til den og at den leser mp3,det trur jeg er det viktigste....? og at den har utgang for forsterker da,men det er det vel på alle cd-spillere?

noen som har noe kjennskap til merke? event. erfaringer?

(x)Sabb 9-3

(x)Audi A4

(x)Mercedes 190E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kan ikke så mye om cd-spillere,derfor jeg spørr her,men den virka grei den, bare jeg kan koble 4høyttaeren til den og at den leser mp3,det trur jeg er det viktigste....? og at den har utgang for forsterker da,men det er det vel på alle cd-spillere?

noen som har noe kjennskap til merke? event. erfaringer?

Om du har planer om å drive høyttalere fra spilleren, så kan det være smart med en Pioneer DEH-P6700MP istedet.. den har høypass og lavpassfilter, og MOSFET-forsterker. Jeg har selv gått bort fra å drive høyttalere på spiller, da dette ikke gir et bra resultat i de fleste tilfeller. (og det var ikke en bra løsning her, pga. dårlig strømkabling til spiller, og mangel på høypass-filter i spiller)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, 4 x 26 W RMS burde gi god lyd i alle elementene om den er strømsterk nok.

den leser MP3, og har utgang til forsterker. "4-kanals linjeutganger (3V)

(Du trenger adapter fra Mini-ISO til RCA - se under)".

Wibla: den spilleren er på 4 x 27 Watt RMS, dette merker du ikke noe forskjell på om begge spillerene er strømsterke nok og gir god lyd ved oppgitt RMS. eneste fordelen jeg kan se må vel bli det du sa med høypassfilter. også er det 800,- prisforskjell, og han hadde lite penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som jan-erik sier så er ikke budsjette så stort,å har lyst til å prøve å få en ok cd-spiller til 2000 som klarer jobben greit.

så litt på http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1247 den har ikke sånn høypass og lavpassfilter men jeg veit ikke hvor viktig det er eller hvor strøm sterk den er,skal drive 2høyttalere. Noen som veit noe om den?

(x)Sabb 9-3

(x)Audi A4

(x)Mercedes 190E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, 4 x 26 W RMS burde gi god lyd i alle elementene om den er strømsterk nok.

den leser MP3, og har utgang til forsterker. "4-kanals linjeutganger (3V)

(Du trenger adapter fra Mini-ISO til RCA - se under)".

Wibla: den spilleren er på 4 x 27 Watt RMS, dette merker du ikke noe forskjell på om begge spillerene er strømsterke nok og gir god lyd ved oppgitt RMS. eneste fordelen jeg kan se må vel bli det du sa med høypassfilter. også er det 800,- prisforskjell, og han hadde lite penger.

Jepp. La ikke merke til det før nå. Høypassfilter i spilleren vil kunne hjelpe på lyden ved at man ikke kjører noen bassfrekvenser til frontsettet som er på spilleren, noe som også vil spare effekt (bass er effekthelvete :D ), og det kan gi bedre lyd. Vet ikke helt om han vil merke noe forskjell, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider