Gå til innhold

Parkering av bakrute visker

Ranger emnet


Riisern

Anbefalte innlegg

Noen som har tips til hvordan parkere bakruteviskeren nede slik som mange gjør på golf 2? Har fått meg en golf 2 viskerarm og forsøkte å justere stopp-punktet på motoren på samme måte som det gjøres på golf 2, men det fikk jeg ikke til. Må jeg bytte til golf 2 motor eller er det noen som har noen andre, enklere tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke nødvendig å skaffe ny motor.

Etter det jeg har hørt, så holder det med å skru ut motoren for å brekke ned viskeren til ønsket vinkel...

Jeg stresset en god stund med dette, men jeg skjønte ikke hvordan det skulle la seg gjøre, så jeg lot det være...

 

Kristian

-86`VW Jetta G60 Turbo Megasquirt

x85`Audi Urquattro 10vt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort det på noen 2'er Golfer og da er bare å snu "drevet" som går på innsida av bakluka. Bytter bare om start og stopp stedet...... Ta av dekslet på innsiden og sett på viskeren så ser du hva jeg mener. Er bare festa med en mutter tror jeg så kommer du til drevet... Når du har gjort det er det bare å skru av viskerarmen (ettersom den antagligvis ligger litt oppe på ruta) og sette den på igjen slik at den ligger på ruta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by borabora

Har gjort det på noen 2'er Golfer og da er bare å snu "drevet" som går på innsida av bakluka. Bytter bare om start og stopp stedet...... Ta av dekslet på innsiden og sett på viskeren så ser du hva jeg mener. Er bare festa med en mutter tror jeg så kommer du til drevet... Når du har gjort det er det bare å skru av viskerarmen (ettersom den antagligvis ligger litt oppe på ruta) og sette den på igjen slik at den ligger på ruta.

Takker for tipset, men mototen på Golf 1 er helt annerledes så dette lar seg ikke gjøre. Har hatt hele motoren ut for å prøve det meste men uten hell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Riisern

Takker for tipset, men mototen på Golf 1 er helt annerledes så dette lar seg ikke gjøre. Har hatt hele motoren ut for å prøve det meste men uten hell.

 

Oki, men er vel ikke dyrt for annen motor på et høggeri, eller så tar du av alt og sveiser igjen..... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, snakket med en kamerat idag, han har en 83`golf c som han har monovisker foran OG BAK!!!

Han brukte motor fra en traktor :D, og viskerarm/blad fra en VR6...

Men jeg personlig,synes det var penere orginalt da men...!!

Funket ivertfall!

-86`VW Jetta G60 Turbo Megasquirt

x85`Audi Urquattro 10vt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Urgolf

Hehe, snakket med en kamerat idag, han har en 83`golf c som han har monovisker foran OG BAK!!!

Han brukte motor fra en traktor :D, og viskerarm/blad fra en VR6...

Men jeg personlig,synes det var penere orginalt da men...!!

Funket ivertfall!

Morsom vri det der.:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkel og grei sak og forandre bakruteviskeren.

på motoren står det et stag som igjen er

festet med en kule. Det staget er festet i

sentrum med en 10 mm mutter.

 

Du tar av den kulen - dette gjør du med et skruvjern.

Du bare bender litt så spretter den av !

 

Så skruver du av mutteren og dreier staget 180

grader og skruver det på igen.

 

Det vil blir noe sånt;

 

*-----O

 

Etter;

*------O

 

Rett og slett :) Enkelt som FY :)

Raymond

 

89' Audi CTQ

83' GTi (2 stk)

96' GSX-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår