Gå til innhold

Glassfiber i motorrom

Ranger emnet

Zetec

Anbefalte innlegg

Har spurt andre plasser også, men lite svar å få, jeg spør her i bilstereoforumet siden det er noe som ofte blir gjort i bilstereobiler.

Hvordan er det med glassfiber i motorrom? Som deksel over motoren osv.

Av typen du ser på bilen til Anders/Autod (Du må gjerne svare)

Er dette glassfiber eller er det noe annet?

Og om det er glassfiber, tåler det egentlig varmen?

Mens jeg er igang.

Jeg holder på med endel glassfiber, og lurte på om det er noen type glassfiber dere anbefaler?

I såfall, kom gjerne med type og hvor man får kjøpt.

Har stort sett brukt det biltema har, men synes denne er noe stiv, selv om den er helt dynket.

Kjøper som regel 10 liters dunker med polyester til 500kr, er dette en "vanlig" pris eller finnes det billigere noen plass?

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er glassfiber jeg har brukt ja, om det tåler varmen...??? tja det ligger da der ennå:)

det som skjer som regel er at det vrir seg litt når det herdr skikkelig, så før du gjør dekslet helt ferdig så "prøverkjører" du det noen mil slik at det får herdet skikkelig, så tar du finpussen å lakker det:)

polyesteren som jeg selger koster ca 50kr literen, å det er for industri, skiller ikke så mye fra biltema sin, rent funksjonsmessig egentlig.

glassfiberduken fra biltema har jeg aldrig brukt, mulig den er tykk, den jeg bruker funker fint sammen med polyesteren jeg har, mener det er 450g strie. koster 30-40kr pr m2 eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er glassfiber jeg har brukt ja, om det tåler varmen...??? tja det ligger da der ennå:)

det som skjer som regel er at det vrir seg litt når det herdr skikkelig, så før du gjør dekslet helt ferdig så "prøverkjører" du det noen mil slik at det får herdet skikkelig, så tar du finpussen å lakker det:)

polyesteren som jeg selger koster ca 50kr literen, å det er for industri, skiller ikke så mye fra biltema sin, rent funksjonsmessig egentlig.

glassfiberduken fra biltema har jeg aldrig brukt, mulig den er tykk, den jeg bruker funker fint sammen med polyesteren jeg har, mener det er 450g strie. koster 30-40kr pr m2 eller noe.

Oki, takker for svar.

Vi kjøper polyesteren fra Maritim A/S på stoa, biltema sin er så dyr.

450g strie, jo høyere tall jo tettere vevd eller, altså tyngre pr m2?

Trodde biltema sin var 250g eller noe sånn.

Så da får vi prøve å mekke glassfiber på toppen av motorrommet ;)

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider